• Welcome to Straordinario, where life is a circus!




    Ondanks het speeltopic open is blijft iedereen welkom voor rollen!

    Al jaren gaat circus Straordinario van stad tot stad en dorp tot dorp, maar de bezoekercijfers dalen en de inkomsten verminderen. De artiesten zijn boos en willen meer geld zien. Maar de circusdirecteur kan de dalende lijn niet stoppen. Uiteindelijk slaan de stoppen door bij één van de artiesten die de circusdirecteur vermoord. De ziel van de directeur vindt echter geen rust en stilletjes aan begint deze als een spook rond te dwalen en vermoordt hij één voor één alle artiesten en het publiek dat naar de show komt kijken. Wie houdt hem tegen? Kan hij nog wel gestopt worden?


    *Rollen
    ~de circusdirecteur (baas in het circus en presenteert de voorstelingen) = James Blacklight door Pulsar
    ~assistent (helpt de circusdirecteur en vervangt hem wanneer hij ziek is. =

    ~Artiesten:
    Je kunt een artiest reseveren, het zou handig zijn moest je een act doen met meerdere users (max. vier). Je kunt voorlopig hier afspreken en zodra het er is in het praattopic.


    ~Artiest= Dylan. Crawford door Gailybell
    ~Artiest= Madeline "Maddie" Rose Benson door Foraoise
    ~Artiest= Jack William Colberty door MyselfOnly
    ~Artiest= Austin Beau Rodrigues door Raccoon
    ~Artiest= Samantha Alexis Rodrigues door Raccoon
    ~Artiest= Orianna Linnea (Golden Flower) door Roku
    ~Artiest= Vincent 'Vinny' Smiths door Tootles
    ~Artiest= Colton DuRoche Blacklight door Fairytalest


    *Invullijstje
    ~Naam=
    ~Leeftijd (minimaal 16)=
    ~Geslacht=
    ~Wat ga voor soort artiest?(acrobaat, clown enz.../nvt voor de assistent.) =
    ~Soort act= (als je in groep gaat vul je dit best pas in na overleg met je groepsgenoten.)=
    ~Uiterlijk=
    ~Geschiedenis=
    ~Extra=

    -Als je de moordenaar wilt zijn mag je me PB'en.
    -Ben je het volgende slachtoffer krijg je op tijd een PB van mij, maar als je wilt stoppen kun je mij ook PB'en dat je het volgende slachtoffer wilt zijn.

    *Rules
    ~Speel samen, ook als je in groep bent kom je het best ook in contact met mensen buiten je groepje.
    ~Geen one-liners, minimaal 150 woorden.
    ~Geen ruzie, hou het gezellig!
    ~Ga niet offtopic!
    ~16+ mag, maar met mate.
    ~Mannen en vrouwen gelijk houden.
    ~Een relatie groeit, we moeten je personage niet al op de eerste pagina in het hooi zien liggen met een ander.(cat)

    topics=
    rollentopic
    praattopic

    *Tot slot
    Het verhaal heb ik zelf bedacht, maar de naam en het logo komen van de zang en dans show Straordinario van Center Parcs Europe.
    Straordinario op de Vossemeren

    Veel plezier!
    Pulsar

    [ bericht aangepast op 27 april 2014 - 11:39 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Begin

    Het is de middag voor de moord en een show, er zijn repetities bezig dus de artiesten zijn in de circustent of buiten.

    VEEL PLEZIER!!!!

    [Ik kan pas morgen echt posten.]


    Queer zijn is gewoon alles

    [MT]


    16 - 09 - '17

    [MT]


    "Happiness can be found, even in the darkest of times.. if one only remembers.. to turn on the light." —Albus Dumbledo

    [Ik hoop dat mijn RPG niet al aan het doodbloeden is?]


    Queer zijn is gewoon alles

    [Ik zal zo snel mogelijk iets proberen posten, sorry]


    16 - 09 - '17

    [MT, ik zal m'n rol zsm een keer afmaken]


    26 - 02 - '16

    [Is goed, dan post ik morgen.]


    Queer zijn is gewoon alles

    (Mt)


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Madeline "Maddie" Rose Benson

    Neuriënd trek ik een van mijn goocheloutfits aan. We zouden gaan repeteren voor de show van morgen, ik wil dan ook altijd heel erg goed voorbereid zijn om absoluut geen fouten te maken. Afgaan als goochelaar vind ik toch maar niks, gelukkig is het nog niet eerder gebeurd, hopelijk blijft dat ook zo. Ik zou een act gaan doen met Jack. Zelf vind ik dat ik wel redelijk goed overeen kom met Jack, hij is een aardige jongeman en het mag best gezegd worden dat hij zeker gezien mag worden, ja ik vind hem best knap. Toch altijd mooi meegenomen als je met een knappe persoon kan samenwerken die je aardig vind he?
    Eenmaal ik mijn outfit aangetrokken heb stap ik uit de caravan die vroeger van mijn ouders was. Mijn ouders hebben altijd in het circus gezeten en het van generatie tot generatie over. Ze zijn uiteindelijk gestopt, maar ik uiteraard verder. Het leven als een circusartiest is fijn, ik vind het echt aangenaam, ik zou niets liever willen dan steeds rondtrekken en mijn goochelkunsten kunnen laten zien aan weer een enthousiast publiek. Ik heb al zoveel leuke mensen leren kennen en ik kan me niks anders voorstellen dan dit.
    Ik kijk even rond en loop dan verder. Moet je die circustent zien, toch ongelofelijk mooi niet waar? Het circus is als een mooie droom, maar dit is gelukkig werkelijkheid. Laat ik Jack maar eens halen zodat we kunnen repeteren, tenzij hij al bezig is in zijn eentje.


    16 - 09 - '17

    Austin Beau Rodrigues || Dierentemmer

    Met stille passen liep ik rustig richting de achterkant van de circustent. De plek, waar de kooien staan met onze 'wilde' dieren in. Een frisse zucht van wind speelde door mijn haren heen en algauw zag ik de kooien staan, natuurlijk op een veilige plek waar geen toeschouwers bij zouden kunnen, maar echt veel kwaad doen deze oude beesten niet. In mijn hand had ik een grote zak vast vol vleesafval die ik gekregen had van een slager hier dicht in de buurt. Bij de geur van bloed opende King zijn bruine ogen en was hij uit zijn slaap gewekt. De zak plaatse ik op de grond en eerst deed ik mijn leren handschoenen aan en daarna hield ik de zak open om een grote lap vlees zijn kooi in de gooien. Sappig rood vlees, die aan het bloed te zien nog erg vers was. De oude leeuw, stond op en liep op zijn lome gemakje naar zijn maaltijd toe die hij met gemak opsmikkelde. King, de oude rakker had zijn beste tijd gehad hier, maar was nog steeds de fijnste om mee te werken als act. De vuurrode manen die hij ooit had leken nu versleten bruine plukken aan zijn hals en zijn vacht was bijna grijs. Ik had al enkele keren een gesprek gehad met Blacklight om King op pensioen te sturen en een vervang leeuw te zoeken, maar telkens kreeg ik weer hetzelfde excuus dat er niet genoeg geld was en dat kon je ook aan mijn loon zien. De gouden tijd was voor iedereen voorbij. Een zucht verliet mijn lippen en ik haf King een klopje op zijn rug, hij reageerde amper, aangezien zijn maaltijd belangrijker was. Hij gromde eenmaal en daar liet ik het dan bij. De andere dieren moesten nog gevoed worden en tegen dan zou onze leeuw wel wakker genoeg zijn om te beginnen oefenen.

    Samantha Alexis Rodrigues || Trapeze springster

    Hier zat ik dan alleen in de caravan die ik en mijn broer delen. Het was tijd om nog wat de act in te oefenen en hij was al van vroeg in de ochtend vertrokken. Ik zette me voor mijn spiegel, die al wat vuil was maar die ging ik later wel kuisen. ik nam mijn borstel en ging even door mijn haren heen zodat ik een beetje deftig voor de dag zou komen daarna trok in mijn pak aan en verliet ik de caravan, deze deed ik niet dicht want dieven waren hier niet in Straordinario. Wij waren familie. Ik liep rustig de gigantische circustent in. Mijn thuis als je het zo zou zeggen en ik was erg trots om hier deel van uit te maken. De ruimte was erg groot en er stond hier vanalles die elk zijn speciale waarde had. Mijn blik gleed naar boven waar ik mijn element zag hangen. De trapeze en zijn grote vangnet, die er altijd ging voor onze veiligheid. Voordat ik zou beginnen oefenen voor mijn act deed ik eerst wat strekoefeningen en zou ik beter wachten op Dylan .


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Orianna Linnea (Golden Flower) || Jongleur

    Met een zucht klapte ik mijn boek dicht. Het was een spannend boek, een thriller. Een thriller zoals ik hem wilde. Ik was dol op thrillers. Ik hield van spanning, sensatie, uitdagingen. Toch was het niet helemaal een thriller zoals ik hem wilde, want het einde stond mij niet echt aan. Het was een saai, afgezaagd einde die hartstikke cliché was. Ik vond het verhaal richting het einde toe leuk, maar het einde leek door een ander geschreven te zijn. De zon scheen in mijn gezicht en ik legde mijn boek naast me op het gras. In een vlotte beweging stond ik weer met twee benen op de grond en ik liep richting de circustent. Ik moest namelijk nog even uitzoeken met welke voorwerpen ik zou gaan jongleren voor de volgende show. Zouden het messen worden of toch bowlingkegels? Ik wist het nog niet zeker, maar er was vast wel genoeg tijd om erover na te denken.


    26 - 02 - '16

    Zou ik nog een jongen kunnen? C;


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Tootles schreef:
    Zou ik nog een jongen kunnen? C;


    [Voor dit soort vragen is een rollentopic, maar dat is goed!]


    Queer zijn is gewoon alles

    James Blacklight de circusdirecteur

    Ik zat aan de kant in de tent. Met mijn hoofd vol zorgen, de tent moest morgen zeker voor tachtig procent volzitten als ik alle artiesten wil kunnen betalen. Ik zag ze allemaal repeteren, ze waren goed, alle artiesten van Straordinario waren goed, ook vroeger toen de zaken nog goed gingen. Vroeger toen de tent vijf anvonden op rij vol zat. Maar door de jaren heen ging het minder, de kinderen gingen liever naar de cinema of keken TV. Het circus werd steeds meer de achtergrond ingeduwd. Ik zat al weken te denken aan een spectaculaire act die de tent terug vol moest steken, maar alle ideën waren ofwel onmogelijhk, ofwel al gedaan door een ander circus. Ik stond recht en ging tussen de artiesten lopen. Als ik ze niet kon betalen zou ik in grote moeilijkheden komen. Misschien gingen ze wel één voor één weg uit Straordinario. Dat zou ik niet kunnen verdragen.


    Queer zijn is gewoon alles

    Jack William Colberty
    Met een zucht stap ik uit mijn caravan. Al gelijk voel ik hoe de wind door mijn haren blaast. Heel even doe ik mijn ogen dicht om de geur van deze plek tot me door te laten dringen. Het is een goed begin van de dag, net zoals elke dag. Het ruiken van de vrijheid is alles wat ik wil. Als ik weer terugkom in de realiteit bedenk ik me dat ik me moet haasten voor de repetitie. Morgen zal er weer een show zijn. Ik vind het geweldig om daaraan mee te mogen doen. Ik wil er niet aan denken wat er zou gebeuren als ik het circus niet had. Deze plek is een toevluchtsoord geworden, waar ik heen kon vluchten. Gelukkig ben ik goed terecht gekomen. Ik werk samen met hele aardige mensen. Mijn act doe ik samen met Maddie. Ik ben zo blij dat ik dat samen doe met een leuk persoon waar ik goed mee overweg kan. Tenminste, als ik op tijd kom is ze heel aardig, als ik niet op tijd kom..... Laten we het er maar op houden dat het beter is als ik op tijd kom. Niet dat ik altijd te laat ben, alleen ga ik meestal van het ergste uit, zodat het alleen maar mee kan vallen. Wel hoop ik stiekem dat het meevalt zodra ik de tent binnen loop.


    "Happiness can be found, even in the darkest of times.. if one only remembers.. to turn on the light." —Albus Dumbledo