• Poof! Nummer 14 ;o!

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Nai/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!

    Join us! ;D
    - Parachutes (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Ryuuji (Kevin) - 20 - MAL
    - Nai (Syll) - 20 - MAL - Hummingbird
    - Hiyori (Myrthe) - 16 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18
    - Pixis (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Yoru (Maxime) - 14 MAL
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    - Miuna (Shirley) - 19 - MAL
    - Bleach (Chantal) - 18 - MAL
    - Autumni (Michelle) - 13
    - bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    - Axiom (Reina) - 16 - MAL
    - xHappinessx (Suus) - 16
    - Quart (Rosa) - 15
    - ErenJaeger (Astrid) - 16 - MAL
    - Aussie (Sniper) - 18



    Rechts boven: C: The Money of Soul and Possibility Control
    Links boven: Zombie-Loan
    Rechts onder: Monochrome Factor
    Links onder: Chihayafuru

    [ bericht aangepast op 1 april 2014 - 9:20 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ja weet je, niet iedereen vind dit topic :'D...
    Mja als er mensen zijn die gewaarschuwd willen worden.. ZEG HET DAN ;D
    Dan zet ik dat er bij en mag de volgende die het topic opent jullie komen stalken ;d.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Nai schreef:
    Ja weet je, niet iedereen vind dit topic :'D...
    Mja als er mensen zijn die gewaarschuwd willen worden.. ZEG HET DAN ;D
    Dan zet ik dat er bij en mag de volgende die het topic opent jullie komen stalken ;d.


    Stalken like in Mirai Nikki? :P
    Als Gasai Yuno?


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Yeah I dunno.. Voor diegene die gestalkt word lijkt mij dat niet zo fijn om gestalkt te worden door Gasai Yuno XD
    -Schiet te binnen dat 1 van mijn usernames Gasai is..-


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Nai schreef:
    Yeah I dunno.. Voor diegene die gestalkt word lijkt mij dat niet zo fijn om gestalkt te worden door Gasai Yuno XD
    -Schiet te binnen dat 1 van mijn usernames Gasai is..-


    Niet? :O
    The yandere queen Gasa Yuno! :P
    Wie wilt er nou niet door haar gestalkt worden. :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ik liever niet :'D. Ze werd mij een beetje eng :'D.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Nai schreef:
    Ik liever niet :'D. Ze werd mij een beetje eng :'D.


    Hahaha xd Maar ze blijft wel geweldig xd


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    In a creepy way :'D


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Mirai Nikki heb ik ook gezien
    H2O Footprints in the sand : Hele goeie drama serie.
    Maar verder heb ik eigenlijk maar de helft gelezen van alles wat ik heb gemist. :X
    Myanimelist.net doet op mijn laptop raar ligt dat aan mij of hebben hier meer mensen last van ?? Ik heb Google chrome , want gisteren deed hij het gewoon normaal. Misschien zijn ze er aan het werken?? Ik heb gecheck en het ligt volgens mijn aan Google chrome wat bij Internet normaal doet hij het gewoon normaal.

    [ bericht aangepast op 30 maart 2014 - 21:10 ]


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Ehm wat doet hij raar dan? Bij mij doet hij geloof ik normaal en ik zit ook op Chrome ;o.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Miuna schreef:
    Mirai Nikki heb ik ook gezien
    H2O Footprints in the sand : Hele goeie drama serie.
    Maar verder heb ik eigenlijk maar de helft gelezen van alles wat ik heb gemist. :X
    Myanimelist.net doet op mijn laptop raar ligt dat aan mij of hebben hier meer mensen last van ?? Ik heb Google chrome , want gisteren deed hij het gewoon normaal. Misschien zijn ze er aan het werken?? Ik heb gecheck en het ligt volgens mijn aan Google chrome wat bij Internet normaal doet hij het gewoon normaal.


    Om eerlijk te zijn heb ik Mirai nikki nog niet gezien, maar ik ken de verhalen over de yandere queen Gasai Yuno :P
    Eigenlijk moet ik die serie ooit nog eens zien :)

    Jaaa, het is wel een aardige dramaserie, maar ik merk al snel wat foutjes. Alleen ik let daar niet echt meer op, omdat het Kohinata heeft die het mij interessant maakt en mij een goede reden geeft om te kijken :)

    trouwens MAL doet het bij mij normaal, heb er geen last van op chrome.
    Maar ik weet dat ze weleens last hebben gehad van een hackersaanval xd

    Ohh jaa, ik heb trouwens nieuwe achtergrond plaatje bij mijn MAL :'D
    Van Clannad! Yeey! :P

    [ bericht aangepast op 30 maart 2014 - 21:21 ]


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Kevin jij bent gewoon te kieskeurig en te perfectionistisch als het om anime gaat xd.. Serieus het is al een heel vonder als je maar 3 foutjes ziet in een anime xd.
    Laat ik je plaatje eens bekijken. Wil die van mij ook nog steeds veranderen.. Niet dat ik zat word van The Undertaker, maar.. I dunno..
    Die van jou is leuk trouwens ;d. Alleen jammer dat het meisje half achter de knoppen zit ;o.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Nai schreef:
    Kevin jij bent gewoon te kieskeurig en te perfectionistisch als het om anime gaat xd.. Serieus het is al een heel vonder als je maar 3 foutjes ziet in een anime xd.
    Laat ik je plaatje eens bekijken. Wil die van mij ook nog steeds veranderen.. Niet dat ik zat word van The Undertaker, maar.. I dunno..
    Die van jou is leuk trouwens ;d. Alleen jammer dat het meisje half achter de knoppen zit ;o.


    Neehh dat is niet waar! :O
    Ik ben gewoon kieskeurig en perfectionistisch PUNT :P xd
    Hahah, sorry als ik jullie een beetje begin te vervelen met mijn gezeik, maar sommige dingen vallen mij gewoon heel erg op.
    Ik blijf anime's altijd analyseren en probeer de goede dingen eruit te halen, maar daardoor vallen mij ook de slechte dingen op xd.
    Maar ik vind het op zich wel een leuke anime en de enjoyment is aardig op peil doordat het verhaaltechnisch een aardig niveau heeft.
    Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren. :)

    Nah, dat ligt aan het scherm xd Ik heb een 1920 x 1080 (24 inc) scherm en op volle breedte heb ik hem precies in die ruimte tussen de knoppen en de lijst kunnen krijgen. Maar ja, op andere schermen heb ik het nog niet zo getest nee xd Sorry xd Ik haat dat zo dat iedereen andere schermen heeft, dat maakt het coderen van website ook veel moeilijker. Waarom heeft niet iedereen gewoon een 1920 bij 1080 scherm haha xd Maar ja, wat nog erger dan verschillende schermen zijn, zijn wel de MAC's die zorgen echt altijd voor problemen :P Wat op Windows goed is, wil de Mac altijd verpesten, rot dingen! xd

    [ bericht aangepast op 30 maart 2014 - 22:19 ]


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Oh je bent dus overal kieskeurig en perfectionistisch ;o. Ok dat had ik wel kunnen raden naar je preken over hoe je een boek moet schrijven ;o.
    Ohh nja ik heb 13 inch... Mac :'D.. Het zijn soms echt rotdingen inderdaad, maar ik ben er mee leren leven.
    Ik herken het wel dat met plaatjes en shit.. Wat op mijn Mac mooi was en goed stond.. Was bij mijn pa op de pc weer niet zo mooi en dat irriteert mij zo ongelofelijk erg. Vind het daarom ook zo riskant om een heel plaatje te gebruiken als achtergrond.. Wat ik dus wel bij MAL heb gedaan, maar niet bij tumblr ;D...
    Mja daar probeer ik nu ook gewoon rekening mee te houden.. Bij MAL heb ik dan weer het geluk dat mijn balken half doorschijnend zijn dus daar maak het niet zo uit als het plaatje er half onder zit ;d. Het moet of niet eronder zitten of een flink stuk.. Een klein beetje is ook weer bagger..
    en hier ben ik dus weer te perfectionistisch over :'D... Zelfde geld voor tekenen eigenlijk.. Mijn tekeningen zijn nooit klaar en nooit goed ;d.

    [ bericht aangepast op 30 maart 2014 - 22:29 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    FUCKING PANDORA HEARTS
    manga spoilers up ahead

    BREAK. MOCHT. NIET. DOOD. GODDAMNIT. DIT IS ECHT NIET OKÉ.
    HET IS ZO ONEERLIJK T^T
    Seriously, Break is al zo lang één van mijn favoriete personages en ik heb zijn verhaal al zo lang gevolgd en alles en meeeeh, ik ben echt sad nu. T^T
    Ook al viel het te verwachten... En was hij blind en ging het iedere keer slechter met hem... IT HURTS OK. D:
    Het plot van PH op zich wordt wel echt steeds interessanter, het is echt mijn favoriete manga ooit. Ik vind hem denk ik nog beter dan Tsubasa Chronicles, en dat zegt een hoop.
    Ik ga nu wel echt heel kwaad worden als Echo het ook niet overleeft want dan vermoorden ze allebei mijn favorieten. D:
    Sowieso mag niemand meer dood. Laat ze allemaal leven damnit. Maar ja, dat kan nu niet eens meer want Breaaaaaak. T^T


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Probleem van myanimelist lag aan mijn laptop kwam ik achter :O.
    Hij doet het nu gewoon weer.
    Maar ja waar ik voor online kwam manga pic time !!






    Manga:
    Dear!
    Isshuukan friends
    Cappuccino
    Monkey high

    [ bericht aangepast op 31 maart 2014 - 12:35 ]


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise