• Een vriendin van mij gaat binnenkort naar een andere school toe. Ik maak me echter zorgen over hoe het met ons vriendengroepje verder gaat als zij er niet meer is:

    Vandaag op school was ze er niet. Tijdens de pauze vertelden twee andere vrienden (N en E) dat ze een derde persoon (L) wouden gaan negeren, omdat hij zich overdreven vriendelijk gedraagt en ze dat verschrikkelijk irritant vinden. De vierde persoon (K.) was het eens met hun irritaties, maar was tegen volkomen negering van L. Toen L in de pauze bij ons ging zitten, deden N en E dat dus ook. L die begon het vreemd te vinden en ik sprak E en N ook aan op hun gedrag, maar ze vonden dat dat hun goed recht was. Toen werd L dus verteld over het boycot-plan en hij voelde zich gekwetst daardoor. Hij zei dat hij zijn best doet, maar dat is niet genoeg voor N en E. Ikzelf nam een neutrale positie in, maar vroeg dus wel aan E en N of ze hun best zouden willen doen om hun irritaties opzij te zetten. Later tijdens de les Duits werden K en E even opgehaald voor een gesprek (L en N volgen geen Duits). Ik was zelf niet bij dat gesprek, dus zelf weet ik niet wat er daar gezegd is.

    De persoon die binnenkort weg gaat is dus de lijm binnen ons groepje, als de kaarsjes op de taart. Ik ben bang dat als zij weg is, we binnen de kortste keren uit elkaar vallen. Hebben jullie advies?

    Dat is wel erg vervelend ja. Begin derde had ik ook een leuke vriendinnen groep met ongeveer 8 meisje. Maar twee meisjes die begonnen allemaal vervelende dingen over een ander meisje te zeggen en uiteindelijk zijn wij met zijn tweeën weg gegaan bij die groep. Ik omdat ik die twee meisjes niet heel erg aardig vond. Nu een jaar verder (eind vierde) is er niks meer van onze oude groep over. We zijn allemaal een beetje verdeeld.

    Ik snap dat je niet wilt dat je groep uit elkaar valt, maar je kan mensen nu eenmaal niet dwingen om met elkaar om te gaan.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Hmm het is niet echt leuk wat er gebeurt. Maar ik moet wel zeggen, als het groepje uit elkaar valt nadat dat meisje weg is, dan waren het naar mijn mening ook geen echte vrienden. Mocht het inderdaad uit elkaar vallen, stap dan eens op andere mensen af. Misschien maak je wel nieuwe vrienden, is toch ook leuk? (:

    Succes!


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Kaa schreef:
    Mocht het inderdaad uit elkaar vallen, stap dan eens op andere mensen af. Misschien maak je wel nieuwe vrienden, is toch ook leuk? (:

    Succes!


    Het nadeel is, dat de grote meerderheid van die 'stoere', oppervlakkige types zijn, en daar kan ik helemaal niet mee opschieten. Ik ben eerder van het verlegen type. :-c

    Deftige communicatie.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Ach je kan het ook zo bekijken: als er nu al zoveel drama is, is een kunstmatige instandhouding ook maar niets. Ook al ben je verlegen, je redt je heus wel uit de situatie, aangezien jij de neutrale bent :] Een groepje lijkt altijd geweldig, maar als het zoveel moeite kost samen te blijven, dan laat je het beter zo.

    Ik had ooit ook een leuke vriendengroep, en als ik er nu op terugkijk vind ik het zo vaak jammer dat het nu compleet voorbij is, maar op een bepaald moment was er meer ruzie dan wat anders. Ik ben zelf nogal verlegen, dus ik had het in het begin best moeilijk met het idee dat de groep die ik 'leuk' vond niet meer bestond, maar uiteindelijk is het de beste manier om wat zelfstandiger te worden, en nieuwe vrienden te maken.


    effort never betrays you

    Ik denk dat het het beste is om het te accepteren als je groepje uit elkaar valt. Degene die je vriendschap waard zijn blijven toch wel bij je. Klinkt misschien rot om te zeggen, maar ik herken het probleem.
    In mijn vriendengroepje van de middelbare school was ik de "lijm". De groep bestond eigenlijk uit allemaal kleinere groepjes of paartjes en ik was met iedereen bevriend waardoor iedereen eigenlijk bij elkaar kwam. Zo kwam ik ook tussen elk ruzietje enzo en ik had geen zin meer om te bemiddelen dus heb ik het iedereen maar zelf uit laten zoeken en mezelf neutraal opgesteld. Nu we allemaal van de middelbare school af zijn begint de groep uit elkaar te vallen en ik ben blij dat ik sommige mensen niet meer (zo vaak) zie omdat ze zoveel drama veroorzaakten.
    Wat gebeurt, dat gebeurt en daar kan je toch niks aan doen.


    "The worst things in life come free to us." -Ed Sheeran

    Leuke vriendengroep heb jij. :')


    Take me to wonderland

    Och, als die twee zo tegen die gast doen, dan gaat hij automatisch minder vriendelijk doen tegen ze! Problem solved.

    [ bericht aangepast op 26 maart 2014 - 18:55 ]


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Nu voel ik me dus schuldig dat ik wegga. Ik wist niet dat het zo erg was met het groepje. Ik hoop dat dit in ieder geval netjes uitgepraat kan worden.


    26 - 02 - '16

    Awh, dat is wel echt vervelend. Ik herken het ook. Maar zoals sommige mensen hierboven al zeggen: je echte vrienden blijven wel naast je lopen.


    -

    Ik herken dit heel goed, en in deze situatie was ik dat wat jij de lijm noemt. In ieder geval was het bij mijn groepje uiteindelijk zo dat het gedoemd was uit elkaar te vallen want we hebben nu bijna geen contact meer. Eigenlijk waren wij allemaal losse, eenzame mensen die de illusie hoog hielden. Ik weet natuurlijk niet hoe dit bij jou zit.
    Wat ik wel weet is dat mensen die anderen gaan negeren echt heel laag zijn, en daarom moet je hen nooit steunen, ook al laat dat je groepje uit elkaar valken. Onthoud wat echt belangrijk is.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Neverlands schreef:
    Ik denk dat het het beste is om het te accepteren als je groepje uit elkaar valt. Degene die je vriendschap waard zijn blijven toch wel bij je. Klinkt misschien rot om te zeggen, maar ik herken het probleem.
    In mijn vriendengroepje van de middelbare school was ik de "lijm". De groep bestond eigenlijk uit allemaal kleinere groepjes of paartjes en ik was met iedereen bevriend waardoor iedereen eigenlijk bij elkaar kwam. Zo kwam ik ook tussen elk ruzietje enzo en ik had geen zin meer om te bemiddelen dus heb ik het iedereen maar zelf uit laten zoeken en mezelf neutraal opgesteld. Nu we allemaal van de middelbare school af zijn begint de groep uit elkaar te vallen en ik ben blij dat ik sommige mensen niet meer (zo vaak) zie omdat ze zoveel drama veroorzaakten.
    Wat gebeurt, dat gebeurt en daar kan je toch niks aan doen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Meliorism schreef:
    Nu voel ik me dus schuldig dat ik wegga. Ik wist niet dat het zo erg was met het groepje. Ik hoop dat dit in ieder geval netjes uitgepraat kan worden.


    Zojuist gebeurt *phew*

    Er is gelukkig uiteindelijk een compromis gekomen. En je hoeft je niet schuldig te voelen, N en E waren degenen die toegaven aan hun gevoelens, en met L was afgesproken om wat minder te overdrijven. Met een sisser afgelopen dus.

    Ongewoonlijk schreef:
    (...)

    Zojuist gebeurt *phew*

    Er is gelukkig uiteindelijk een compromis gekomen. En je hoeft je niet schuldig te voelen, N en E waren degenen die toegaven aan hun gevoelens, en met L was afgesproken om wat minder te overdrijven. Met een sisser afgelopen dus.


    Dat is mooi.
    Hopelijk blijft het dan ook goed (:


    26 - 02 - '16