Ik ben vegetariër geworden omdat ik niet wilde ontleden bij biologie (;
Oké, dat klopt eigenlijk niet, ten eerste omdat ik geen echte vegetariër ben. Ik eet meer dan twee jaar geen vlees meer, maar nog wel vis. Het lijkt me veel lastiger om bij anderen te eten of in een restaurant iets te bestellen als ik ook geen vis zou eten en ik vond het te veel in één keer om daar ook gelijk mee te stoppen, maar wie weet doe ik dat ooit nog wel.
Ik eet geen vlees, omdat ik tegen bio-industrie ben en het beter is voor het milieu om geen vlees te eten, maar het moment dat ik besloot kwam wel toen ik in de derde klas zat en kippenhartjes moest ontleden voor biologie en ik het er toen met mijn moeder over had dat ik dat echt geen prettig idee vond en dat ik als ik vegetariër was er tenminste nog onderuit zou kunnen komen door te zeggen dat het tegen mijn principes was. Ik besloot toen dat ik eigenlijk wel wilde proberen te stoppen met vlees eten en dat bleek toen eigenlijk veel makkelijker te gaan dan ik had verwacht, dus ik heb sindsdien geen vlees meer gegeten.
Veganist zijn lijkt me heel lastig, omdat er dan echt heel veel is wat je niet mag eten en je dus ook veel meer moet gaan letten op wat je eet, waar wat in zit, hoe je gezond kunt blijven eten, enz.
Dus dat is mijn verhaal (:
"Take my advice; I don't use it anyway."