Meliorism schreef:
(...)
Ze zegt dat ik nog maar even moet wachten, dus dat doe ik dan maar. Ondanks dat ik het al meer dan twee jaar zeker weet.
Ik vind het alleen maar goed van je moeder dat ze wilt dat je wacht. Toch zeker als ze van mening is dat je (psychisch) instabiel ben. Ik ken je natuurlijk niet, dus ik kan er ook niet over oordelen. Misschien overdrijft ze, misschien ook niet. Ik juich echter alleen maar toe wanneer mensen wat voorzichtig zijn, terughoudend, met het nemen van een tattoo aangezien zoiets uiteindelijk toch voor het leven is.
Anderzijds, je bent er al 2 jaar zeker van dat je het wilt en het heeft een grote betekenis voor jou... en je bent inmiddels 18, dus je hebt ook geen toestemming nodig. De munt heeft in deze twee kanten.
Je moet voor jezelf inschatten wat het beste is, al vind ik ook zeker wel dat je ervoor moet gaan als je er 200% zeker van bent. Je moeder vind het misschien belachelijk - misschien niet eens zozeer omdat je (psychisch) instabiel zou zijn, maar gewoon om de tattoo zelf en de hele betekenis erachter voor jou?
Ik weet natuurlijk niet wat de mening van je moeder is en wat haar exacte reden is om te zeggen dat je psychisch instabiel ben, en ik hoef dat ook niet te weten want dat zijn mijn zaken niet, maar uiteindelijk blijft een tattoo een persoonlijke keuze. Soms moet ik ook tattoo's zetten waarbij ik enorme vraagtekens heb, maar goed, het is niet aan mij om te beslissen. Een tattoo is en blijft iets persoonlijks.
Je moet gewoon voor jezelf een beetje inschatten wat het beste is (;
En inderdaad, ik woon gewoon in Belgie!. Al ben ik dus wel een Nederlander... dat zou de verwarring kunnen zijn :'D Ik ben bijna 8 jaar geleden nu verhuist naar het gezellig Belgenlandje
“If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”