Dat verschilt per tatoeëerder en daar kan niemand van ons echt een prijs opzeggen... De meesten rekenen echter al wel 50-100 € starterskosten, en dan zijn ze nog niet begonnen... Voor een exacte prijs, moet je gewoon bij een tattooshop binnenstappen en vragen. Nu, voor zoiets en dan 50€ betalen vind ikzelf absurd, maar goed, dit hangt echt van tattooshop tot tattooshop af... en van persoon tot persoon.
Iedereen ervaart het tatoeëren anders. Dit hangt van je pijngrens af, en ook de plaats van waar het gezet wordt, is een factor waar rekening mee gehouden moet worden. Nu, bovenarm is niet echt pijnlijk, van wat ik heb horen zeggen van de mensen die ik getatoeëerd heb...
Dus ik kan voor jou niet zeggen of het pijn doet, of niet. Hier kom je enkel achter door het te laten zetten. Natuurlijk, dit is maar een klein plaatje, dus echt overdreven veel last zal je niet hebben, of wel, maar je bent er zo vanaf
Om de pijn te verzachten, heb je inderdaad speciale zalf en spray. Meest bekend is de Emla zalf, al vind ik die redelijk prijzig Meestal kan je een klein proeftubeje bij de apotheker halen voor een kleiner bedrag, maar voor een grotere tube moet je ook eerst een doktersrecept halen.
Je kan de zalf ook online bestellen, zonder recept, maar zoals ik al zei, zelf vind ik het behoorlijk prijzig.
Ook heb je lidocaine zalf, maar again, dit is voornamelijk via doktersrecept bij de apotheker, tenzij je online besteld. Zelf heb ik wel een speciale flesje spray met lidocaine erin, om de plaats te verdoven wanneer ik aan het tatoeëren ben en de persoon heeft er nood aan, maar deze bestel ik bij de groothandel En ik zal waarschijnlijk één van de weinige zijn die zoiets in huis heeft :'D
Je kan ook eens opzoek naar zalf/product dat gebruikt wordt om de huid te verdoven bij epileren/harsen... al weet ik niet of je dat überhaupt kan verkrijgen bij kruidvat of dergelijke winkels. Ik weet dat die Emla zalf namelijk onder andere daarvoor gebruikt wordt...
Voor de grootte van je tattoo zou ik het echter wat absurd vinden om er speciaal zalf voor te halen. Het is zo gezet en ook de plaats valt goed mee betreft pijn. En tja, ik ben van mening dat als je een tattoo wilt, je er ook iets voor over moet hebben, uiteindelijk
“If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”