• Ik zou graag een tatoeage willen laten zetten. Ongeveer zo een: (maar dan niet op mijn pols, maar op mijn bovenarm)



    Nu heb ik er wat vragen over:
    - Hoeveel zou het ongeveer gaan kosten?
    - Hoe voelt getatoeëerd worden? (Doet het pijn?)
    - Zijn er dingen die ik kan doen zodat het minder pijn doet (denk maar aan bepaalde soorten zalf) of mag dat niet?


    26 - 02 - '16

    Meliorism schreef:
    (...)

    Kan ik me voorstellen ja.. Dat is sowieso gevoeliger.. Bedankt! (:


    Graag gedaan. En veel succes, natuurlijk, als je hem gaat zetten.
    Post je ook een foto als je hem hebt? (:


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    50 tot 100 euro, nee en nee

    -50 euro ~
    -Nee, het is meer irritant. Het is verschillend voor iedereen. Op sommige plekken doet het uiteraard wel pijn. Maar deze kleine tattoo stelt echt niks voor. Ik heb een tattoo voor 300 euro (Alleen nog maar de lijnen nu) En ik heb 2 uur volgehouden zonder pauze. (Kon niet langer want ik moet het in 2 sessies doen) Maar ik heb best een hoge pijngrens.
    -Goed slapen en eten.

    Dit is de mijne. Nog niet af, moet nog inkleuren.

    [ bericht aangepast op 20 maart 2014 - 19:43 ]


    I live for the applause, you will die for it.

    Bumble schreef:
    Het voelt gewoon alsof iemand over je huid krast met iets, vind ik. Als ze op je bot tatoeëren doet het best pijn, maar bij jou is dat niet zo. Hoe langer ze bezig zijn, hoe meer pijn het gaat doen. Die van jou zal heel snel klaar zijn, waardoor het maar weinig pijn doet.
    Ik vond het meer voelen alsof er echt 100 kleine naaldjes ofzo in me prikte. Zo irritant.

    Maar ja, deze tattoo is echt binnen een half uur klaar :L Niet eens.

    Echt heel vervelend als hij gaat ''krassen'', beetje inkleuren. Dat wordt zoo fucking heet, lol.


    I live for the applause, you will die for it.

    Ik neem binnenkort een tattoo op mijn schouder, deels op mijn sleutelbeen en ik ben best bang voor dat bot-gedeelte, lol.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Hoeveel zou het ongeveer gaan kosten?
    Het hangt er natuurlijk vanaf bij welke tatoeïst je het laat zetten, maar ik zou zo'n tattoo rond de vijftig euro schatten.

    Hoe voelt getatoeëerd worden? (Doet het pijn?)
    Zelf heb ik een tattoo aan de bovenkant van mijn onderarm (klik). Fijn was anders, maar echt zeer deed het nou ook weer niet. Met een kleine tattoo ben je ook zo klaar, dus het zal wel meevallen. Uiteraard ligt het ook aan de persoon zelf en waar je hem zet. Op je pols of voet doet meer pijn dan op een plek waar de huid minder dun is. Op je bovenarm zal wel meevallen, gok ik.

    Zijn er dingen die ik kan doen zodat het minder pijn doet (denk maar aan bepaalde soorten zalf) of mag dat niet?
    Daar zou ik me niet teveel mee bezig houden. Gewoon op je tanden bijten als het zeer doet. Je overleeft het wel. :'D


    | Reality is for people that lack imagination |

    Ik vind het een kleine tatoeage, ik denk dat deze minder pijn gaat doen. Maar ik heb geen tattoo's en ik zal er nooit van mijn leven eentje nemen, dus heb er zelf niet zoveel verstand mee. Ik vind het wel een leuke tatoeage, vooral de betekenis erachter! Je overleeft het wel, meid. Succes!


    Some people are art and do art at the same time

    Happiny schreef:
    (...)

    Graag gedaan. En veel succes, natuurlijk, als je hem gaat zetten.
    Post je ook een foto als je hem hebt? (:


    Sure, maar dat zal nog wel even duren hoor. Ik moet eerst nog m'n ouders overtuigen, haha


    26 - 02 - '16

    Zo'n kleintje is zo klaar. Bij mij voelde het idd branderig.

    Wat leuk! Een kattenpootje. Die vind ik echt heel lief, en vooral de betekenis vind ik mooi.

    Ik heb geen ervaring met tattoo's, maar heel veel succes c:


    Tijd voor koffie.

    Valkyries schreef:
    Dat verschilt per tatoeëerder en daar kan niemand van ons echt een prijs opzeggen... De meesten rekenen echter al wel 50-100 € starterskosten, en dan zijn ze nog niet begonnen... Voor een exacte prijs, moet je gewoon bij een tattooshop binnenstappen en vragen. Nu, voor zoiets en dan 50€ betalen vind ikzelf absurd, maar goed, dit hangt echt van tattooshop tot tattooshop af... en van persoon tot persoon.

    Iedereen ervaart het tatoeëren anders. Dit hangt van je pijngrens af, en ook de plaats van waar het gezet wordt, is een factor waar rekening mee gehouden moet worden. Nu, bovenarm is niet echt pijnlijk, van wat ik heb horen zeggen van de mensen die ik getatoeëerd heb...
    Dus ik kan voor jou niet zeggen of het pijn doet, of niet. Hier kom je enkel achter door het te laten zetten. Natuurlijk, dit is maar een klein plaatje, dus echt overdreven veel last zal je niet hebben, of wel, maar je bent er zo vanaf ^_^

    Om de pijn te verzachten, heb je inderdaad speciale zalf en spray. Meest bekend is de Emla zalf, al vind ik die redelijk prijzig :-/ Meestal kan je een klein proeftubeje bij de apotheker halen voor een kleiner bedrag, maar voor een grotere tube moet je ook eerst een doktersrecept halen.
    Je kan de zalf ook online bestellen, zonder recept, maar zoals ik al zei, zelf vind ik het behoorlijk prijzig.
    Ook heb je lidocaine zalf, maar again, dit is voornamelijk via doktersrecept bij de apotheker, tenzij je online besteld. Zelf heb ik wel een speciale flesje spray met lidocaine erin, om de plaats te verdoven wanneer ik aan het tatoeëren ben en de persoon heeft er nood aan, maar deze bestel ik bij de groothandel XD En ik zal waarschijnlijk één van de weinige zijn die zoiets in huis heeft :'D
    Je kan ook eens opzoek naar zalf/product dat gebruikt wordt om de huid te verdoven bij epileren/harsen... al weet ik niet of je dat überhaupt kan verkrijgen bij kruidvat of dergelijke winkels. Ik weet dat die Emla zalf namelijk onder andere daarvoor gebruikt wordt...

    Voor de grootte van je tattoo zou ik het echter wat absurd vinden om er speciaal zalf voor te halen. Het is zo gezet en ook de plaats valt goed mee betreft pijn. En tja, ik ben van mening dat als je een tattoo wilt, je er ook iets voor over moet hebben, uiteindelijk ^_^
    Als ik een tattoo zal nemen, denk ik dat ik een tripje naar jou maak. :'D
    Je bent echt goed in het geven van details hierover en je bent precies wel schappelijk in je prijzen. (Al zullen de benzinekosten dat wel compenseren)


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Bedankt voor alle lieve reacties, maar voorlopig gaat het er helaas nog niet van komen. Mijn moeder vindt het belachelijk en onnodig.


    26 - 02 - '16

    Meliorism schreef:
    Bedankt voor alle lieve reacties, maar voorlopig gaat het er helaas nog niet van komen. Mijn moeder vindt het belachelijk en onnodig.


    Wat is er nou belachelijk aan?
    Ik ben over het algemeen tegen tatoo's, maar zo'n minitje kan geen kwaad en zeker de betekenis erachter is een goede reden.


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    Pulsar schreef:
    (...)

    Wat is er nou belachelijk aan?
    Ik ben over het algemeen tegen tatoo's, maar zo'n minitje kan geen kwaad en zeker de betekenis erachter is een goede reden.


    Ze vindt dat ik (psychisch) te instabiel ben om zo'n keuze te maken.


    26 - 02 - '16

    Meliorism schreef:
    (...)

    Ze vindt dat ik (psychisch) te instabiel ben om zo'n keuze te maken.


    Je kunt natuurlijk je moeder niet negeren.

    Nou ja, je kunt het altijd later nog doen.


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!