• Ik zou graag een tatoeage willen laten zetten. Ongeveer zo een: (maar dan niet op mijn pols, maar op mijn bovenarm)



    Nu heb ik er wat vragen over:
    - Hoeveel zou het ongeveer gaan kosten?
    - Hoe voelt getatoeëerd worden? (Doet het pijn?)
    - Zijn er dingen die ik kan doen zodat het minder pijn doet (denk maar aan bepaalde soorten zalf) of mag dat niet?


    26 - 02 - '16

    Een kattenpootje, wat lief. (bloos)
    I'm sorry, ik heb er geen ervaring mee.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Pabu schreef:
    Een kattenpootje, wat lief. (bloos)
    I'm sorry, ik heb er geen ervaring mee.


    Ja, ik doe het als eerbetoon aan mijn overleden kat Pom. Hij is er altijd voor me geweest en ik wil een permanente herinnering aan de goede tijden met hem. Die herinnering wil ik graag voor altijd bij me dragen.


    26 - 02 - '16

    Zo'n klein dingetje doet niet echt pijn. Het zal niet fijn voelen, maar je lichaam maakt adrenaline aan waardoor je het minder zal voelen. Dingen smeren en pijnstillers gebruiken wordt afgeraden omdat het invloed heeft op je bloed, het wordt dunner en dat is onhandig met tatoeëren.


    Your make-up is terrible

    1. Aangezien ik na mijn examen een tatoeage laat zetten en deze ongeveer dezelfde grootte als dit pootje heeft, schat ik dat het rond de tachtig euro zal liggen. Hoewel dit van diegene afhangt waarbij jij jouw tatoeage laat zetten, hoeveel details je in je tatoeage laat verwerken en hoeveel opvulling je wilt.
    2. Die vraag kan ik niet beantwoorden, maar aangezien je hem op je bovenarm gaat zetten, denk ik dat het over het algemeen wel zal meevallen. Pijngrenzen verschillen per persoon.
    3. Je kan van tevoren - doe dit een uur van tevoren, anders werkt het niet op tijd in - paracetamol nemen, volgens mijn tatoeëerder. Neem er natuurlijk niet te veel. En de oude truc; bijt op je tong.

    [ bericht aangepast op 20 maart 2014 - 19:24 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Bumble schreef:
    Zo'n klein dingetje doet niet echt pijn. Het zal niet fijn voelen, maar je lichaam maakt adrenaline aan waardoor je het minder zal voelen. Dingen smeren en pijnstillers gebruiken wordt afgeraden omdat het invloed heeft op je bloed, het wordt dunner en dat is onhandig met tatoeëren.



    Oke, weet ik dat ook weer. Ik dacht, ik vraag 't toch maar even voordat het gewoon fout gaat. Als ik zo'n tatoeage neem wil ik zeker weten dat het goed gaat.


    26 - 02 - '16

    Ik gok dat zoiets rond de 50-80 euro gaat kosten.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Meliorism schreef:
    (...)

    Ja, ik doe het als eerbetoon aan mijn overleden kat Pom. Hij is er altijd voor me geweest en ik wil een permanente herinnering aan de goede tijden met hem. Die herinnering wil ik graag voor altijd bij me dragen.


    Echt een heel lief gebaar. Ik weet hoeveel een kat voor je kan betekenen.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Dankjulliewel voor de reacties! Ik ben blij dat hierop gereageerd wordt.

    Maar hoe voelt tatoeëren precies, waar kan ik het mee vergelijken?


    26 - 02 - '16

    Dat verschilt per persoon. :'D Mijn tante zei dat het voelde alsof je steeds werd geknepen, maar dan op zo'n pijnlijke manier. :W Als mensen in een heel klein stukje huid knijpen, zeg maar? En iemand anders vond het weer voelen alsof diegene werd gekrabd door een kat, of zo. Een beetje dat branderige.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Meliorism schreef:
    Dankjulliewel voor de reacties! Ik ben blij dat hierop gereageerd wordt.

    Maar hoe voelt tatoeëren precies, waar kan ik het mee vergelijken?


    Mijn vader zegt dat het voelt alsof je met de punt van een schaar over je huid krast, maar niet dat je doordrukt en je door je huid boort. Alsof je uitschiet, laten we maar zeggen. Hij heeft een tatoeage op zijn borstkas, op zijn bovenrug en op zijn heup. Die op zijn borstkas vond hij de meest pijnlijke, aldus mijn vader.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Occult schreef:
    Dat verschilt per persoon. :'D Mijn tante zei dat het voelde alsof je steeds werd geknepen, maar dan op zo'n pijnlijke manier. :W Als mensen in een heel klein stukje huid knijpen, zeg maar? En iemand anders vond het weer voelen alsof diegene werd gekrabd door een kat, of zo. Een beetje dat branderige.


    Oh, ja, dat gevoel ken ik wel een beetje. Dat is inderdaad een vervelend gevoel. Nou ja, het is maar een kleine tatoeage, dus ik hoop dat 't meevalt.


    26 - 02 - '16

    Happiny schreef:
    (...)

    Mijn vader zegt dat het voelt alsof je met de punt van een schaar over je huid krast, maar niet dat je doordrukt en je door je huid boort. Alsof je uitschiet, laten we maar zeggen. Hij heeft een tatoeage op zijn borstkas, op zijn bovenrug en op zijn heup. Die op zijn borstkas vond hij de meest pijnlijke, aldus mijn vader.


    Kan ik me voorstellen ja.. Dat is sowieso gevoeliger.. Bedankt! (:


    26 - 02 - '16

    Het voelt gewoon alsof iemand over je huid krast met iets, vind ik. Als ze op je bot tatoeëren doet het best pijn, maar bij jou is dat niet zo. Hoe langer ze bezig zijn, hoe meer pijn het gaat doen. Die van jou zal heel snel klaar zijn, waardoor het maar weinig pijn doet.


    Your make-up is terrible

    Bumble schreef:
    Het voelt gewoon alsof iemand over je huid krast met iets, vind ik. Als ze op je bot tatoeëren doet het best pijn, maar bij jou is dat niet zo. Hoe langer ze bezig zijn, hoe meer pijn het gaat doen. Die van jou zal heel snel klaar zijn, waardoor het maar weinig pijn doet.


    Oke, dat is wel fijn ja. (:


    26 - 02 - '16

    Dat verschilt per tatoeëerder en daar kan niemand van ons echt een prijs opzeggen... De meesten rekenen echter al wel 50-100 € starterskosten, en dan zijn ze nog niet begonnen... Voor een exacte prijs, moet je gewoon bij een tattooshop binnenstappen en vragen. Nu, voor zoiets en dan 50€ betalen vind ikzelf absurd, maar goed, dit hangt echt van tattooshop tot tattooshop af... en van persoon tot persoon.

    Iedereen ervaart het tatoeëren anders. Dit hangt van je pijngrens af, en ook de plaats van waar het gezet wordt, is een factor waar rekening mee gehouden moet worden. Nu, bovenarm is niet echt pijnlijk, van wat ik heb horen zeggen van de mensen die ik getatoeëerd heb...
    Dus ik kan voor jou niet zeggen of het pijn doet, of niet. Hier kom je enkel achter door het te laten zetten. Natuurlijk, dit is maar een klein plaatje, dus echt overdreven veel last zal je niet hebben, of wel, maar je bent er zo vanaf ^_^

    Om de pijn te verzachten, heb je inderdaad speciale zalf en spray. Meest bekend is de Emla zalf, al vind ik die redelijk prijzig :-/ Meestal kan je een klein proeftubeje bij de apotheker halen voor een kleiner bedrag, maar voor een grotere tube moet je ook eerst een doktersrecept halen.
    Je kan de zalf ook online bestellen, zonder recept, maar zoals ik al zei, zelf vind ik het behoorlijk prijzig.
    Ook heb je lidocaine zalf, maar again, dit is voornamelijk via doktersrecept bij de apotheker, tenzij je online besteld. Zelf heb ik wel een speciale flesje spray met lidocaine erin, om de plaats te verdoven wanneer ik aan het tatoeëren ben en de persoon heeft er nood aan, maar deze bestel ik bij de groothandel XD En ik zal waarschijnlijk één van de weinige zijn die zoiets in huis heeft :'D
    Je kan ook eens opzoek naar zalf/product dat gebruikt wordt om de huid te verdoven bij epileren/harsen... al weet ik niet of je dat überhaupt kan verkrijgen bij kruidvat of dergelijke winkels. Ik weet dat die Emla zalf namelijk onder andere daarvoor gebruikt wordt...

    Voor de grootte van je tattoo zou ik het echter wat absurd vinden om er speciaal zalf voor te halen. Het is zo gezet en ook de plaats valt goed mee betreft pijn. En tja, ik ben van mening dat als je een tattoo wilt, je er ook iets voor over moet hebben, uiteindelijk ^_^


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”