Bilbo Baggins
De zon gaat buiten op. Stukje bij beetje schijnt de zon steeds meer door de ramen heen van mijn huisje Bag End.
Na me nog twee keer te hebben omgedraaid in bed, heb ik uiteindelijk de puf gevonden om op te staan. In de badkamer gooi ik wat water over mijn gezicht heen als opfrisser en verwissel ik mijn slaapkleding voor mijn alledaagse kleding.
Zoals elke ochtend maak ik een ontbijtje voor mezelf klaar. Als ik het niet zelf doe, dan komt er geen eten op tafel. Dat is een nadeel van op jezelf wonen. Vandaag wordt het een vrij eenvoudig ontbijt. Hieronder valt wat eieren, kaas en jam. 'Het is wel weer lekker als ik vanmiddag een appeltaartje bak,' bedenk ik me.
Na mijn ontbijtje te hebben opgepeuzeld, kijk ik in de kast of ik wel de juiste ingrediënten in huis heb om een appeltaart te bakken, anders moet ik eerst nog langs de dorpswinkel om die ingrediënten te halen.
'Nee. Nee. Nee. Dat moet ook niet in de taart. Ook niet nodig,' mompel ik als in de kasten op zoek ga naar onder andere appels, meel en suiker.
Op tafel heb ik alles gezet wat in de appeltaart moet, maar ik mis nog de helft van de ingrediënten. Een kleine zucht verlaat mijn lippen. 'Dan maar naar de dorpswinkel.'
[ bericht aangepast op 16 maart 2014 - 16:02 ]
"If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."