• ''Als je luistert naar je gevoel, kies je dan voor overgaan ja, of nee?'' Vroeg mijn moeder mij.
    ''Mijn gevoel zegt blijven zitten..''
    En dat is dus wat ik heb gekozen. Ik heb ervoor gekozen om te blijven zitten. Toch nog de basis van Duits herhalen, wiskunde eens een keer goed doen..
    It's the right thing to do, maar ik ga wel mijn lieve klasje missen hoor :'). Al zal ik ze in de pauzes hun hoofd eraf stalken, maar dat erbuiten heb ik er eigenlijk best zin in. Ik vind het altijd leuk om nieuwe mensen te leren kennen, en dit is er een goede mogelijkheid voor.
    Nog een groot voordeel is dat ik weer naar het land ga waar ik mijn hart heb achtergelaten; Engeland. God wat ben ik blij dat ik daar nog een keer heen ga. En dan nu met mijn Diana Mini camera, dit wordt echt fantastisch.
    Maar mijn beste vriendin wat ga ik die missen zeg.. Al heb ik dan wel meer tijd om af te spreken aangezien afgelopen jaar al mijn tijd op ging aan het inhalen van de stof van de brugklas (die ik wonderbaarlijk genoeg door ben gekomen zonder iets te doen). Nu ik dat ingehaald heb, en veel dingen (Frans, AK, Grieks etc) alleen nog maar hoef te herhalen, heb ik wat meer tijd over voor mijn hobbies. Vind ik leuk.

    Al is het wel best eng hoor..


    Why do people judge on sexuality when they can judge on personality?

    Natuurlijk is het best eng oor! Maar blijven zitten is gelukkig geen drama en je zegt dat je er zelf voor gekozen hebt. Nieuwe vrienden komen vanzelf wel en met je beste vriendin moet je gewoon heel goed contact blijven houden. Vriendschappen kunnen verwateren als je er niet genoeg aandacht aan besteed, maar als ze echt belangrijk voor je is dan blijft die vriendschap echt wel bestaan!
    Nu ga je het ook vast wat makkelijker krijgen nu je het jaar over doet, je weet wat je kunt verwachten en kunt het nu beter doen. :)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Er is indd niks mis met blijven zitten heb ik dit jaar ook gedaan. Ik merk dat het wel echt totaal andere mensen zijn maar wel gezellig. Al zit ik wel weer met wat mensen uit mijn 1ste,2e en 3e klas. Maar dat krijg je me 4 Havo haha. En met je beste vriendin komt het wel goed.


    Lindsay, forever in my heart † • Skaikru went Bughead

    Dat had ik in de 5de ook, dat ik er heel slecht voor stond. Toen heb ik er zelf voor gekozen om te blijven zitten en opnieuw te beginnen, met een schone lei. Heb er toen een sport van gemaakt zoveel mogelijk 1en te halen, en natuurlijk was het eng voor mij, maar geloof me, het komt allemaal vanzelf wel :) je groeit nog steeds.
    Ik heb er tot op de dag van vandaag geen spijt van gehad dat ik ervoor gekozen heb om VWO5 opnieuw te doen.


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Er is niks mis met blijven zitten inderdaad, ik heb het ook ooit gedaan. Meer uit noodzaak, omdat ik van school en niveau wisselde. Ik hoop dat het je goed zal bevallen en dat je nieuwe vrienden zal maken waar je het goed mee kan vinden.


    26 - 02 - '16

    Ik heb ook de keuze gekregen om te blijven zitten of een lager niveau te gaan doen, maar dat was vanwege privéredenen. Ik heb toen ervoor gekozen om naar een andere school te gaan én een lager niveau te doen, en ook al waren mensen teleurgesteld dat ik stopte met de havo, ik ben er echt een stuk gelukkiger van geworden. Ik zat vele malen lekkerder in mijn vel, ik maakte weer vrienden en ik voelde me voor het eerst in lange tijd écht blij.
    Ik weet zeker dat het goed gaat komen. Als jij voor je gevoel de juiste keuze maakt, zal alles wel op z'n pootjes terecht komen. (:


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."