• Poof! Nummer 13 ;o!

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron




    Join us! ;D
    - Parachutes (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Ryuuji (Kevin) - 20 - MAL
    - Nai (Syll) - 19 - MAL - Hummingbird
    - Mimble (Myrthe) - 16 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18
    - Gomenasai (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Yoru (Maxime) - 14 MAL
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    - Miuna (Shirley) - 19 - MAL
    - Nekodesu (Chantal) - 18 - MAL
    - Inheritance (Michelle) - 13
    - bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    - Axiom (Reina) - 16 - MAL
    - xHappinessx (Suus) - 16
    - Quart (Rosa) - 15
    - ErenJaeger (Astrid) - 16 - MAL
    - Aussie (Sniper) - 18

    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Nai/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!



    Animes;
    Nerawareta Gakuen -Film-
    Un-Go
    Tari Tari
    Kagerou Project -Lied- [de anime die gaat komen ervan heet; Mekaku City Actors, en de manga ervan heet; Kagerou Days-

    Dat was het ;d!

    [ bericht aangepast op 25 maart 2014 - 17:34 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Book of circus? :P
    Ohh dan mogen ze wel op gaan passen xd


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Nai schreef:
    (...)
    Hier zag ik het filmpje
    Moet de manga nog steeds verder lezen.. Heb nog maar paar blz gelezen van de eerste chapter..

    Ik kijk/lees echt te veel te gelijk ;D nu ook staat er in mijn kijk lijstje 20 dingen.. Bijna de helft is rewatching stuff..
    De helft van de airing dingen moet ik bij kijken.. + ik heb vaak van; Ok 1 episode geen zin meer in die.. OH ik wil die herkijken! laat ik dat doen ;D.
    en zo gaat dat heel de tijd door.. nu wil ik ook al weer even kappen met Ao no Exorcist en beginnen met C: The Money of Soul and Possibility Control....
    + ik wil nog 1 dingen herkijken... Alleen maar omdat ik hem een 10 heb gegeven en ik kan mij heel die anime niet meer herinneren.


    Kan nu even niet kijken door mobiel en zo, die van Love Stage heb ik ook nog steeds niet gekeken. ><
    Ik ben nu bezig met Nagi no Asukara, maar ik ben pas bij vier of zo, heb het nu echt heel druk met m'n studie dus te weinig tijd. D:
    Oh, ik was ook ooit eens aan C begonnen, maar ik vond het... weird. Of zo. I dunno. :') Ik stopte na twee episodes en heb 'm nooit meer opgepikt. Maar had jij die al wel gezien dan? Hoe vond je die?
    En welke is die laatste waar je het over hebt? ;o


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    @Kevin, meneer heeft ook Karneval gezien hoor ;D haha.
    @Dirkje, Ik vond hem wel leuk ;d. Wel vaag tho.. Maar ik vond de hoofdpersoon en zijn partner cute ;d. Plus de baas van dat shit ofzo deed me ergens aan Mephisto denken van Ao no Exorcist. Volgens mij hadden die dezelfde stemmen... -even kijken- Oh niet nja dan was het wel het uiterlijk..
    Ik ga kijken tot waar ze Kuro ontmoeten.. En dan ga ik wel C kijken ;D.
    Ehm de anime waar ik het over had.. Dat was.. Shinrei Tantei Yakumo


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Nai schreef:
    @Kevin, meneer heeft ook Karneval gezien hoor ;D haha.
    @Dirkje, Ik vond hem wel leuk ;d. Wel vaag tho.. Maar ik vond de hoofdpersoon en zijn partner cute ;d. Plus de baas van dat shit ofzo deed me ergens aan Mephisto denken van Ao no Exorcist. Volgens mij hadden die dezelfde stemmen... -even kijken- Oh niet nja dan was het wel het uiterlijk..
    Ik ga kijken tot waar ze Kuro ontmoeten.. En dan ga ik wel C kijken ;D.
    Ehm de anime waar ik het over had.. Dat was.. Shinrei Tantei Yakumo


    Haha jaa, en of ik hem heb gezien :P
    Dus als er iemand begint over circus dan is de referentie al snel gemaakt.

    Moet alleen nog kijken wat ik nou wil zien en of ik tijd heb om iets te gaan kijken. :P


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ryuuji schreef:
    (...)

    Haha jaa, en of ik hem heb gezien :P
    Dus als er iemand begint over circus dan is de referentie al snel gemaakt.

    Moet alleen nog kijken wat ik nou wil zien en of ik tijd heb om iets te gaan kijken. :P

    Ao no Exorcist! ;D


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Nai schreef:
    (...)
    Ao no Exorcist! ;D


    Nah, die lijkt mij niet echt heel geweldig xd
    Daarbij wil ik weer eens een keer een goede dramaserie zien :)
    Ik begin echt patent te krijgen op het dramagenre, want dat is echt mijn genre xd haha
    De andere zijn ook wel leuk, maar het meest geniet ik gewoon van drama en tragedie.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ryuuji schreef:
    (...)

    Nah, die lijkt mij niet echt heel geweldig xd
    Daarbij wil ik weer eens een keer een goede dramaserie zien :)
    Ik begin echt patent te krijgen op het dramagenre, want dat is echt mijn genre xd haha
    De andere zijn ook wel leuk, maar het meest geniet ik gewoon van drama en tragedie.

    Dan dan kijk dan episode 10 alleen maar D:
    Alsjeblieft D:
    Dat verteld helemaal niet zo veel over het plot, alleen 1 kereltje die ik schijtirritant vind ;D maar die episode gaat over een ontmoeting tussen 2.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Nai schreef:
    (...)
    Dan dan kijk dan episode 10 alleen maar D:
    Alsjeblieft D:
    Dat verteld helemaal niet zo veel over het plot, alleen 1 kereltje die ik schijtirritant vind ;D maar die episode gaat over een ontmoeting tussen 2.


    Hahhaa xd
    Zou wel grappig zijn, in episode 10 instappen en dan gelijk ook stoppen xd
    Nee, als ik hem ooit ga kijken dan doe ik het wel volledig en ooit zal ik op dat punt komen.
    Alleen geen idee wanneer :P


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ryuuji schreef:
    (...)

    Hahhaa xd
    Zou wel grappig zijn, in episode 10 instappen en dan gelijk ook stoppen xd
    Nee, als ik hem ooit ga kijken dan doe ik het wel volledig en ooit zal ik op dat punt komen.
    Alleen geen idee wanneer :P

    The ehh D: Hmpf.. Ik hou je eraan dat je het ooit gaat kijken..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Nai schreef:
    (...)
    The ehh D: Hmpf.. Ik hou je eraan dat je het ooit gaat kijken..


    Haha xd
    Ik zie je al verschijnen vlak voor mijn sterfbed.
    Je gaat eerst even Ao no Exorcist! kijken voor je gaat.
    Eerder mag je niet doodgaan! :P


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ryuuji schreef:
    (...)

    Haha xd
    Ik zie je al verschijnen vlak voor mijn sterfbed.
    Je gaat eerst even Ao no Exorcist! kijken voor je gaat.
    Eerder mag je niet doodgaan! :P

    Precies!
    Wacht nu klinkt het alsof je van plan ben dat je het nooit gaat zien D:
    Als je dat van plan ben doe dan alleen episode 10 even D: Toeeeeee


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Nai schreef:
    (...)
    Precies!
    Wacht nu klinkt het alsof je van plan ben dat je het nooit gaat zien D:
    Als je dat van plan ben doe dan alleen episode 10 even D: Toeeeeee


    Haha, nee, dat ben ik nou ook weer niet van plan xd
    Maar ik wil hem wel een keer kijken. Ik moet alleen nog een keer plannen wanneer.
    Moet ook wel een beetje in de mood zijn voor zo'n anime. :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ryuuji schreef:
    (...)

    Haha, nee, dat ben ik nou ook weer niet van plan xd
    Maar ik wil hem wel een keer kijken. Ik moet alleen nog een keer plannen wanneer.
    Moet ook wel een beetje in de mood zijn voor zo'n anime. :)

    Ok daar heb je een punt..
    Raak snel in die mood!


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Nai schreef:
    (...)
    Ok daar heb je een punt..
    Raak snel in die mood!


    Hahah xd
    Ik hoop het, maar tot nu toe heb ik te weinig tijd xd
    Ik hoop in de vakantie of zo in de mood te zijn.
    Dan kan ik hem achter elkaar kijken :'D


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ryuuji schreef:
    (...)

    Hahah xd
    Ik hoop het, maar tot nu toe heb ik te weinig tijd xd
    Ik hoop in de vakantie of zo in de mood te zijn.
    Dan kan ik hem achter elkaar kijken :'D

    Oeh dat idee staat mij wel aan ;D.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you