•Seshku Zuko ... •Vuurnatie•
Ik sta op en wandel de kamer door. Ik pak een beeldje van een van de kastjes en bekijk deze. Volgens mij is dit het beeldje die ik ooit gestolen had voor Kasai toen we nog jong waren. Wat hebben we gelachen toen.
"Hoewel ik vanochtend al heb getraind, kan ik altijd wel een trainmaatje gebruiken. Ik kan later nog altijd zelf naar de markt," ik knik na haar antwoordt. Dat klopt. Als vader nu uitvindt dat ik er ben komt er een hele preek tegenover de inwoners van het vuurnatie gebied.
Ik draai me om naar Kasai toe en glimlach naar haar als ik zie dat ze naar me kijkt. Ik rek mezelf even uit en loop naar het raam.
"Ik moet je wat vertellen. Het gaat niet goed met de stammen," ik blijf naar buiten kijken.
"Toen ik dit door had ben ik teruggekeerd naar hier. Weet de Vuurheer het al?" Ik kijk Kasai aan. Als dit niet zo is dan ga ik er nu persoonlijk melden aan hem. Want dan loopt zijn luchtpost achter of zijn mannen letten gewoon niet goed op.
Ik draai mezelf weer naar Kasai toe en kijk haar aan.
"Training is dus noodzakelijk en ik zou graag willen weten hoe je veranderd bent kwa technieken en zo," ditmaal glimlach ik en is de zakelijke blik van mijn gezicht af. Deze onenigheden wil ik helemaal niet, maar als het hierheen komt moeten we de mensen waarschuwen en indien nodig in veiligheid brengen. Ik wil wel nog een voll hebben om over te regeren straks als ik de troon erf.
Ik pak mijn capuchon beet en leg hem over mijn hoofd heen waarna ik richting de deur wandel. Echter wanneer ik voetstappen deze kant op hoor komen schiet ik de kamer terug in, het bed onder. Net optijd, want de deur gaat open.
"Kasai, is er iemand bij je?" Het is de stem van moeder. Wat wil ik nu graag onder het bed vandaan komen om haar gedag te zeggen. "Doet er nu niet toe. Kasai, groot nieuws. De nieuwe Avatar is ontdekt." Mijn ogen schieten wijd open. Een nieuwe Avatar? Een Avatar, hier, opnieuw in deze wereld. Oh, dit is goed nieuws. De grijns op mijn gezicht groeit en ik knars mijn tanden even kort.
[ bericht aangepast op 23 feb 2014 - 21:07 ]
Ich liebe dich 27.12.23