(mijn bericht is niet aanvallend/beledigend bedoelt, gewoon mijn mening )
Ten eerste wil ik zeggen: 'Mensen' is een te groot begrip, te algemeen. Je kunt een mens niet in een kader stoppen, iedereen is anders. Sommige mensen zijn zo opgevoed dat je alles krijgt wat je wilt en niet gewend bent aan dingen verliezen of hoeven te delen, ja, dan wordt je snel jaloers. Maar er zijn ook mensen die hun gedachten zo hebben ingesteld dat ze kunnen delen, niet snel mensen verdenken van dingen (zoals bijvoorbeeld dat je vriendje met andere meisjes omgaat, en dat je dan meteen denkt van 'wooh hij vind haar leuker') en hoogstwaarschijnlijk hun emoties ook beter onder controle kunnen houden. Ieder mens is anders, denkt anders, is anders ingesteld.
En dan heb ik een vraag: is jaloezie ook nog de reactie op de jaloezie of niet? Want of je jaloers bent of niet is niet jouw keuze (natuurlijk heb je zelf ook wel invloed, maar je emoties heb je niet altijd in de hand) maar als je ook acties onderneemt vanwege je jaloezie (bijvoorbeeld iemand kleineren omdat je jaloers bent) is het al een heel ander verhaal.
En het 'veel te snel' jaloers vind ik niet, snel jaloers ben ik het eerder mee eens. But again: iedereen is anders en reageert anders op dingen.
(Leuke stelling btw )
Strong minds discuss ideas, average minds discuss events, weak minds discuss people. - Socrates