• Nummer 9 heeft het bijna twee weken volgehouden, dus hier nummer 10

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us! ;D
    - Yoite (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Lelouch (Kevin) - 20 - MAL
    - Shion (Syll) - 19 - MAL - Hummingbird
    - Gauche (Myrthe) - 16 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18
    - Gomenasai (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Zaiphon (Maxime) - 14 MAL
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    - xSlagroomx (Shirley) - 19 - MAL
    - Nekodesu (Chantal) - 18 - MAL
    - Inheritance (Michelle) - 13
    - bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    - Hylophagous (Reina) - 16 - MAL

    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shion/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!





    De anime's in de gifs:
    1) Corpse Party: Tortured Souls
    2) Kamisama no Inai Nichiyoubi
    3) 07 Ghost

    [ bericht aangepast op 14 feb 2014 - 19:48 ]


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Shion schreef:
    (...)
    Haha xd. Ik hoop dat ik de volgende keer niet meer zo veel kijk ;d. De enige reden dat het zo veel is omdat de helft van het vorige seizoen komt..
    Ik kijk 13 dingen die bezig zijn en 5 ervan zijn van het vorig seizoen xd en na dit seizoen eindigt gewoon alles.. Gewoon echt 13 animes die allemaal hetzelfde week eindigen o-o.. Ik ga dood..

    En je moet inderdaad verder kijken! In de spoiler staat alleen iets in over seizoen 1.
    Vond het jammer dat je de demon vorm van Sebastian amper zag.. Alleen zwarte veren en vrouwen schoenen -.-


    JA DAT VOND IK DUS OOK. Ik zat echt zo van adlfjaldfjka laat hem zien kom op nouuuuuu D: Maar, nee hoor. >< En ik had ook wel willen weten wat er nou precies met Ciel gebeurd was nadat zijn ouders dood waren gegaan en voordat hij een contract met Sebastian had gesloten... Want dat snap ik nog steeds niet helemaal. Kan ook goed aan mij liggen trouwens. :/


    Maar ik had ergens gelezen dat er weer een nieuw seizoen van Kuroshitsuji gaat komen? ;o
    Hier en hier.
    Oh en hier weer.
    Maar ja, er is dus 'iets' confirmed, maar dat kan heel goed óf een OVA, óf een remake zijn. Of dan een seizoen drie. Maar goed, ik ga in ieder geval nog maar even verder met seizoen twee. :'D


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yoite schreef:
    (...)

    JA DAT VOND IK DUS OOK. Ik zat echt zo van adlfjaldfjka laat hem zien kom op nouuuuuu D: Maar, nee hoor. >< En ik had ook wel willen weten wat er nou precies met Ciel gebeurd was nadat zijn ouders dood waren gegaan en voordat hij een contract met Sebastian had gesloten... Want dat snap ik nog steeds niet helemaal. Kan ook goed aan mij liggen trouwens. :/


    Maar ik had ergens gelezen dat er weer een nieuw seizoen van Kuroshitsuji gaat komen? ;o
    Hier en hier.
    Oh en hier weer.
    Maar ja, er is dus 'iets' confirmed, maar dat kan heel goed óf een OVA, óf een remake zijn. Of dan een seizoen drie. Maar goed, ik ga in ieder geval nog maar even verder met seizoen twee. :'D

    Ik had dat ook gelezen. Ik had als eerste gehoord van iemand van school dat er een remake zou komen... Al zou ik niet weten waarom.. Vond hem zo wel goed ;D. Plus de style vond ik mooi ;d. Straks fcken ze het op D:
    Een gewoon 3e seizoen lijkt me veel leuker ;d.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)
    Ik had dat ook gelezen. Ik had als eerste gehoord van iemand van school dat er een remake zou komen... Al zou ik niet weten waarom.. Vond hem zo wel goed ;D. Plus de style vond ik mooi ;d. Straks fcken ze het op D:
    Een gewoon 3e seizoen lijkt me veel leuker ;d.


    Weet ik nog niet, ik moet eerst seizoen twee maar eens zien. :'D
    Al heb ik gelezen dat de anime niet echt de manga schijnt de volgen, dus dan zou een remake wel logisch zijn... Ah ja, ik heb er dus nog niet echt een mening over. xd


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Also, ik lach me rot om die gevechten tussen SasuSaku, NaruSaku en NaruHina shippers op Tumblr :'D Ik volg Naruto niet eens maar ik weet precies wat er allemaal aan de hand is, geweldig. En iedereen zit zo te bitchen op elkaar echt omg. MENSEN JULLIE ZITTEN IN HETZELFDE FANDOM. (':


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yoite schreef:
    (...)

    Weet ik nog niet, ik moet eerst seizoen twee maar eens zien. :'D
    Al heb ik gelezen dat de anime niet echt de manga schijnt de volgen, dus dan zou een remake wel logisch zijn... Ah ja, ik heb er dus nog niet echt een mening over. xd

    Ah nja dat wist ik dan weer niet ;d. Wil de manga wel lezen.. Ik klikte eens op een random hoofdstuk en en zo.. Kwam ik in een honkbal wedstrijd terecht en dat kwam niet voor in de anime D: ...
    Vind het stom dat ze dingen weglaten -.- .. Was bij Sukitte Ii Na Yo ook.. Want bij het stukje dat ze in een Yukata rent naar Yamato.. Als ik het mij goed herinnert word haar haren helemaal verpest.. De broer van Yamato komt ze tegen of zo en hij maakt haar haren weer helemaal goed en pwetty ;o..
    Vond sowieso dat ze weinig vertelde over de broer van Yamato.. Je ziet aan het eind ergens hem heel eventjes met een vrouw in zijn zaak staan waar hij -wat ik later door had- waarschijnlijk Kai afwees voor een knip beurt..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    LeIouch schreef:




    I love That movie (H)


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Yoite schreef:
    (...)

    JA DAT VOND IK DUS OOK. Ik zat echt zo van adlfjaldfjka laat hem zien kom op nouuuuuu D: Maar, nee hoor. >< En ik had ook wel willen weten wat er nou precies met Ciel gebeurd was nadat zijn ouders dood waren gegaan en voordat hij een contract met Sebastian had gesloten... Want dat snap ik nog steeds niet helemaal. Kan ook goed aan mij liggen trouwens. :/


    Maar ik had ergens gelezen dat er weer een nieuw seizoen van Kuroshitsuji gaat komen? ;o
    Hier en hier.
    Oh en hier weer.
    Maar ja, er is dus 'iets' confirmed, maar dat kan heel goed óf een OVA, óf een remake zijn. Of dan een seizoen drie. Maar goed, ik ga in ieder geval nog maar even verder met seizoen twee. :'D


    Ik ben nog bezig met seizoen 1 -_- k heb net volume 2 uit en moet nu wachten tot ik weer manga kan kopen


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    LeIouch schreef:
    (...)

    Heb je aan de fles gezeten of zo? :P Dit is een top anime met ontzettend veel diepgang, goed schrijfwerk en een verhaallijn die goed is uitgevoerd met enkele risco's. Het is gewoon echt een hele goede anime wiens thema erg breed getrokken kan worden en je goed laat nadenken. Trouwens het verleden van Yuzuru kun je op twee manieren opvatten en dat is dat op een realistische manier of een optimistische manier. Hij had eigenlijk best een rot leven, want het moment dat hij eindelijk iets probeerde te bereiken stierf hij, hij had eindelijk de motivatie gevonden om iets te doen, maar uiteidenlijk heeft hij toch iets goeds voor de mensheid gedaan door velen te laten opgeven als donor ook al is hij geen dokter geworden. Je kunt het op twee manieren op vatten. En als je niet een brok van in je keel krijgt bij die zin dat Kanade zegt van Let me believe me life was worth living, dan weet ik het ook niet voor. xd

    Ook de Yui en Hinata verhaallijnen was zo mooi gedaan. Je zag wel dat ze een bepaald soort band hadden door de hele anime, maar je zocht er niet achter dat ze echt iets voor elkaar voelde. Je zou het kunnen raden op het moment dat Hinata hoorde te verdwijnen met dat honkbal en Yui hem wegtrapte, dat was een hintje, maar voor de rest hielden ze de band goed verborgen en brachten ze het op een subtiele manier omhoog.

    Ook yurippe was een ongelooflijke goed karakter die telkens maar vocht voor de oneerlijke dood van haar broertjes en zusje en ze zo bezig was met het haten van god dat hij dit haar had aangedaan. Ze haatte haar leven en wilde dat veranderen, maar uiteindelij wanneer ze de power kon krijgen om alles te veranderen in die kamer met die jongen, weigerde ze het om zelf voor god te spelen en besloot ze te kiezen om haar leven te accepteren.

    Maar mijn favo blijft toch echt Iwasawa :) Maar als ik over haar ga vertellen wordt dit verhaal nog dubbel zo lang xd hahaha xd


    Sorry, I guess we don't have the same taste in genres.
    Het is niet dat ik het een slechte anime vond, ik vond hem gewoon niet zo goed als anderen mij hadden laten verwachten.
    En ik vond de afleveringen soms best wel droog. Vooral met het achter laten van anderen op missies.
    Ik snapte de mooie dingen van de anime, maar ik vind het... naja, niet zo mooi als jij hem vind. TvT S-sorry.


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Angel beats gaat het over toch Myrthe ??
    Ik heb die anime ook gezien. Ik vond dat er idd nog al droge actie in zaten ik vond hem met een anime vergeleken met Clannad of Anohana ook minder. Ook al was ik wel dol op Kanade Tachibana (H). Mijn punt op schaal van 1 tot 10 is 8/10

    [ bericht aangepast op 10 feb 2014 - 14:11 ]


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Persoonlijk vond ik Angel Beats wel heel erg goed, maar ik kan wel heel goed volgen wat jullie zeggen. Het is niet de beste anime die ik heb gezien, maar hij heeft zeker wel een 10 gekregen.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ook een echte goeie anime movie The Cat Returns





    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Gauche schreef:
    (...)

    Sorry, I guess we don't have the same taste in genres.
    Het is niet dat ik het een slechte anime vond, ik vond hem gewoon niet zo goed als anderen mij hadden laten verwachten.
    En ik vond de afleveringen soms best wel droog. Vooral met het achter laten van anderen op missies.
    Ik snapte de mooie dingen van de anime, maar ik vind het... naja, niet zo mooi als jij hem vind. TvT S-sorry.


    Haha klopt, het is ook net wat je eigen smaak is xd
    Ik zit je maar een beetje te dollen, maar toch vind ik Angel Beats echt ongelofelijk goed. Alleen kan ik nog steeds niet de keuze maken welke ik beter vind, Angel Beats of Clannad + afterstory, omdat ze allebei echt iets hebben dat ze onderscheidt van alle andere anime's. Bij Angel Beats had ik dat heel sterk bij het Yui & Hinata moment en bij clannad zie ik het doorlopend met als hoogtepunt dat moment met Nagisa dat Tomoya haar roept en zo.

    En tja, de humor is zo droog en vaak zo melig, dat ik het gewoon leuk vind om te zien xd Het leuke met die humor is ook dat ze daarmee hun plot niet zo serieus ermee nemen xd Hinata had eigenlijk moeten verdwijnen in afl 4, maar door die oneindige ruzie met Yui bleef hij tot het eind, want anders was hij zeker weten verdwenen xd DUs key gebruikt gewoon hun humor om het plot een andere draai te geven, dat vind ik ook best uniek. En ik vond die guild death's wel leuk xd vooral met Naoi xd Dat hij Ooyama eerst hypnotiseert en zo xd haha, ik kan er wel om lachen.

    Maar miss, moet je er verder over nadenken over deze anime, want het duurde bij mij ook even voor de ware boodschap en een paaar side dingen binnenkwamen. :) Het is echt een ongelofelijk goede anime en sowieso een 10 waard xd tenminste in mijn opinie.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ik sterf duizend keer want deze gif dook ineens weer op.



    goddamnit Tumblr MY FEELS ALJDFLJKDFLJDF


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    @Dirkje, gast wat doe je mij aan o-o.. Serieus ik komt steeds dichter en dichterbij dat stuk in de anime D: Zit nu op 13 tho.. en heb geen flauw idee wanneer dat ook al weer gebeurde.. Alsjeblieft niet zeggen ook want dan weet ik zeker dat ik stop met kijken xd.
    Met No.6 ben ik gestopt met 5 ;d. Moet ik ook nog verder afkijken.. Het heeft alleen minder episodes dan ik verwacht had.. En eerlijk gezegd weet ik ook maar half wat wanneer waar gebeurde o-o.. Sommige dingen komen sneller voor dan mijn geheugen vertelde en sommige dingen juist weer later..
    07-Ghost moet ik ook nog steeds verder afkijken.. Gestopt bij 18 ;D. Maar dat komt omdat ik nu wel zeker weet dat het gevecht met meneer eikel zeer kort komt en dat wil ik niet.. Weet je nog wat er eerder kwam? Dat gevecht of die examen? Het examen vond ik namelijk wel leuk ;d. Of gebeurde ze beiden nu tegelijk.. Volgens mij tegelijk..

    Oh D-Frag! Heb ik ook maar naar On-hold geschupt.. Alleen al om te bedenken dat de nieuwe morgen al komt of zo en ik die van vorige week nog moet zien... Zo geen zin.. Misschien dat ik Chihayafuru verder ga kijken deze week..

    Zo gifje tijd ;D


    Ze is cute.. Maar tegelijkertijd ergens ook eng... Oh dat is trouwens Shiro van Deadman Wonderland


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    @Dirkje, gast wat doe je mij aan o-o.. Serieus ik komt steeds dichter en dichterbij dat stuk in de anime D: Zit nu op 13 tho.. en heb geen flauw idee wanneer dat ook al weer gebeurde.. Alsjeblieft niet zeggen ook want dan weet ik zeker dat ik stop met kijken xd.
    Met No.6 ben ik gestopt met 5 ;d. Moet ik ook nog verder afkijken.. Het heeft alleen minder episodes dan ik verwacht had.. En eerlijk gezegd weet ik ook maar half wat wanneer waar gebeurde o-o.. Sommige dingen komen sneller voor dan mijn geheugen vertelde en sommige dingen juist weer later..
    07-Ghost moet ik ook nog steeds verder afkijken.. Gestopt bij 18 ;D. Maar dat komt omdat ik nu wel zeker weet dat het gevecht met meneer eikel zeer kort komt en dat wil ik niet.. Weet je nog wat er eerder kwam? Dat gevecht of die examen? Het examen vond ik namelijk wel leuk ;d. Of gebeurde ze beiden nu tegelijk.. Volgens mij tegelijk..

    Oh D-Frag! Heb ik ook maar naar On-hold geschupt.. Alleen al om te bedenken dat de nieuwe morgen al komt of zo en ik die van vorige week nog moet zien... Zo geen zin.. Misschien dat ik Chihayafuru verder ga kijken deze week..

    Zo gifje tijd ;D


    Ze is cute.. Maar tegelijkertijd ergens ook eng... Oh dat is trouwens Shiro van Deadman Wonderland


    Sowwy. D: Geef Tumblr maar de schuld, ok? D:
    Bij 07-Ghost waren het gevecht en het examen tegelijk. ;d Het gevecht speelde zich af tijdens het examen, eigenlijk.
    Oh, en ik wist dat die persoon van Deadman Wonderland was, komt zo vaak langs op Tumblr. :'D
    Ik ga trouwens na Kuroshitsuji II Deadman Wonderland kijken. ^^ Dat is mijn plan, in ieder geval. Ik had een aparte lijst gemaakt met de volgorde waarin ik alles wat ik nog moet kijken wil gaan kijken. ><


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)