• We can't forget about the past,
    But we can learn from it.


    Het is precies 20 jaar nadat Voldemort is verslagen.
    De wereld is weer een blije en mooie plek geworden, zonder angst en zonder de duisternis.
    Het leven voor vele mensen gaat gewoon zoals het altijd had moeten zijn.


    Maar dat zegt nog niet dat alle mysteries uit de wereld verdwenen zijn, zeker niet de geheimen van Hogwarts.
    Het kasteel brengt nog het nodige avontuur mee voor de studenten, van emotionele avonturen tot het vechten met een draak, het komt allemaal wel eens voor.




    En daarom dit topic!

    Ik ben zelf een heel grote Potterhead en vond het wel weer eens tijd voor een nieuw Harry Potter topic :) Mijn vorige topic liep al snel dood en ik hoop dat dat deze keer niet gebeurd en dat we er een mooi en inspirerend verhaal van kunnen maken. (Ervaring is niet nodig, het gaat hier om het plezier natuurlijk :) )

    Gryffindor:

    Alice Jane Eatside - jaar 6 - Keeper (CrazyGirlxx)

    Melody Jane McCarter - jaar 6 - Chaser (Piaffe)

    Katy Bella Jones - jaar 6 - Beater (FennaFriend)

    Rose Weasley - jaar 2 - Seeker - (AnnaxElsa)

    Domenique 'Demi' Weasley - jaar 4 (Feaser)

    Roxanne Weasley - jaar 3 (Obliviate7)

    Fred Weasley - jaar 6 - beater - klassenoudste (SuperTOMMO)

    Ravenclaw:

    Victoire 'Vic' Weasley - jaar 6 - seeker (JustLovegood)

    Scarlett 'Scar' Smamd - jaar 5 (Wankotje)

    Carrie Delany - jaar 3 - Chaser (Elwood)

    Huffelpuf:

    Jack Lysander Wayland - jaar 6 (Feaser)

    Slytherin:

    Rose Black - 16 - Klassenoudste (Patholoog)

    Finnick 'Finn' Jared Tommo - jaar 7 - Keeper (Hodor)

    Matthew 'Matt' Kilian Tommo - jaar 7 - Seeker (Hodor)

    Jimmy 'Jim' Black - jaar 7 - Chaser (Patholoog)

    Sarah-Jane Black - jaar 7 - Beater (captain) (Patholoog)


    Docenten:

    Anna Sharp - 36 - Potions - Head of Slytherin (Patholoog)



    Reserveringen van;

    AnnaxElsa

    Invullijstje * voor leerlingen ~ voor docenten
    *******
    Naam+ Bijnaam:
    Leeftijd:
    Jaar:
    Afdeling:
    Innerlijk:
    Uiterlijk:
    Beste vakken:
    Slechtste vakken:
    Zwerkbalteam (Ja (en welke functie dan?) of Nee) :
    Klassenoudste(ja of nee):
    Extra (Bijv. hoe je toverstok/patronus eruit ziet, of iets extra's over je familie):

    ~~~~~~~
    Naam+Bijnaam:
    Leeftijd:
    Vak:
    Innerlijk:
    Uiterlijk:
    Afdelingshoofd (ja (en van welke afdeling dan?) of nee):
    Extra:



    Zwerkbalteams:

    Slytherin:

    Chaser: Jimmy 'Jim' Black
    Keeper: Finnick 'Finn' Jared Tommo
    Beater: Sarah-Jane Black
    Seeker: Matthew 'Matt' Kilian Tommo

    Ravenclaw:

    Chaser: Scalett 'Scar' Smamd, Carrie Delany
    Keeper:
    Beater:
    Seeker: Victoire 'Vic' Weasley


    Huffelpuf:

    Chaser:
    Keeper:
    Beater:
    Seeker:


    Gryffindor:

    Chaser: Melody Jane McCarter - Louise'Lou' Pippa Blackwood - Fred Weasley
    Keeper: Alice Jane Eatside
    Beater: Katy Bella Jones - Roxanne Weasley
    Seeker: Rose Weasley


    Regels

    *Je mag zo veel karakters als je wilt maar dan moet je er ook echt wat mee doen
    *Niet te korte berichten posten (min. rond de 100 woorden)
    *Geen andere personages besturen tenzij je daar toestemming voor hebt
    *Als je iets wilt zeggen dan graag tussen haakjes doen
    *Als je stopt met het topic doorgeven dan haal ik je van de lijst
    *Houdt het netjes (niet schelden OOC, IC mag wel)
    *Geen perfecte mensen graag, iedereen heeft zijn 'quirks and flaws'
    *Graag leerlingen verdelen, niet iedereen in dezelfde afdeling of dezelfde leeftijd, ook jongens en meisjes verdelen a.u.b.
    *Samenvatting geven wanneer er vraag naar is
    *Maar heb natuurlijk veel plezier met schrijven!

    http://www.quizlet.nl/stories/132715/the-end-is-a-beginning-as-well-harry-potter-rpg-story/ (De story)

    [ bericht aangepast op 2 feb 2014 - 21:39 ]


    Strong minds discuss ideas, average minds discuss events, weak minds discuss people. - Socrates

    Hodor schreef:
    Matthew 'matt' Kilian Tommo
    Strijd, Finn en ik hadden altijd strijd, net als nu. Want het was natuurlijk van groot belang, wie er als eerst door de muur naar het perron mocht. Niet dat we heel eerlijk streden, want dat bleek maar weer aan de fixe duw die ik kreeg, die er voor zorgde dat ik vol met mijn kar tegen een groepje mensen belangen. Snel klauterde ik overeind, bood tien maal mijn excusses aan terwijl ik alles weer recht op mijn kar probeerde te zetten en toen ik weer verder kon, was Finn al verdwenen. Het zal ook eens niet. Die ging natuurlijk meteen op zoek naar zijn scharrel. Zonder me er echt druk over te maken rende ik de muur door en kwam ik uit op het overvolle perron, waar alle ouders afscheid namen van hun kinderen. Behalve die van ons dan. Die waren veel te blij dat ze weer van ons af waren. Na me door iedereen heen gewurmd te hebben zag ik Sarah al uit een raampje hangen, wetend dat ik daar dus moest zijn. Want dan was Rose daar ook. Ik trok mijn koffer mee de trein in en ging opzoek naar de juiste coupe. 'En ben ik gemist?' Grijnsde ik breed terwijl ik de deur open schoof.


    [Oeh, wat had je in gedachten voor Rose?]

    Sarah-Jane Black
    'En ben ik gemist?' vroeg plotseling iemand. Het was Matt uit ons jaar. 'Matt!' riep ik vrolijk en gaf hem een knuffel. 'Natuurlijk ben je gemist door ons.' Wij gingen best vaak om met Matt en Finn omdat zij ook een tweeling waren. Dat Slytherin jaar bestond vooral uit tweelingen. Ik vond het wel grappig en toevallig, maar ach, het was ook wel gezellig. Jim volgde mijn voorbeeld. Alsof het afgesproken was gingen Jimmy en ik tegenlijk zitten. We hadden we vaker van dat soort momenten. 'Hoe was je vakantie?' vroeg Jimmy hem. 'Ik hoop dat hij niet zo saai was als de onze.' 'Zo, dus jij vond onze vakantie saai?' vroeg opeens iemand anders. Rose stond in de deuropening en keek Jimmy koel aan. Ik wist dat ze het niet gemeen meende, maar Jimmy had er af en toe wel moeite mee.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    [Iemand voor Alice? nog steeds geen post geschreven sorry :$]


    ''Cause I've got a jet black heart and there's a hurricane underneath it.''

    Alice Jane Eatside || Griffoendor || Jaar 6

    Ik liep naar het perron toe met een koffer in mijn hand en een tas over mijn schouder, en met een touw in mijn hand dat aan een halsband vast zat, van mijn kleine wolfje. Er waren best wel veel mensen dus daarom deed ik mijn best om niet op te vallen, omdat ik nou, ja, kan toveren. Ik glimlachte bij de gedachte over het Zwerkbalteam. Ik zou heel graag keeper willen zijn, maar soms ben ik een beetje onhandig op mijn bezemsteel. Mijn ouders waren erg bezorgd of ik het wel zeker wist, maar ik was dolblij dat ik naar Hogwarts kon gaan. Het is altijd al mijn droom geweest om goed te leren toveren. De trein vertrok bijna al dus ik rende het perron over naar de trein toe. Ik wist dat ik de goeie trein had maar ik wist niet welk perron, ik zou wel afwachten. Ik zag een paar andere meisjes en jongens die er heel veel zin in hadden. Ik voelde me een beetje alleen gelaten dus probeerde ik met iemand een gesprek aan te knopen, zonder succes. Als het schooljaar zo begint word het vast een ramp. Ik legde mijn spullen in het bagagerek en ik pakte mijn babywolfje, Rubi. Hij is echt heel lief en als hij groter wordt, blijft hij tam.


    ''Cause I've got a jet black heart and there's a hurricane underneath it.''

    Roxanne Weasley

    Ik wierp mijn spullen in de bagage rek toen ik vervolgens zag dat de bagage van Fred er ook bij was. Zuchtend keek ik rond. Inderdaad zag ik mijn broer bij eerste jaars staan. Hij stond te onderhandelen met chocokikkers. Ik keek nog wat meer rond om te zien of ik een bekende zag. In de verte zag ik Rose die met haar vriendin, Ayla praatte. Ze had Whicky bij haar. O nee.. ik heb die kat nooit echt gemogen. Hoe dan ook, ik ving een glimp op van Alice, mijn oudere vriendin. Ik glimlachte en begon wild met mijn armen te zwaaien.
    ‘Heei, Alice!’ riep ik om haar aandacht te trekken.
    Ook zag ik dat ze haar wolfje, Rubi, bij haar had. Ook Rubi mocht mij niet echt. Eigenlijk mag geen enkel dier, of fabeldier mij. Alice is 3 jaar ouder dan mij. dit jaar begint ze aan haar 6de leerjaar en ik met mijn 3de. Ja, we hebben zo veel jaren verschil, maar we kunnen alsnog heel goed met elkaar om gaan.

    [ bericht aangepast op 1 feb 2014 - 15:17 ]


    Saving people, hunting things, the family business デ--▸ •••

    Alice Jane Eatside || Griffioendor || Jaar 6

    Ik keek in het rond of ik bekenden zag. Tot mijn grote verbazing zag ik Roxanne wild met haar armen zwaaiend. ''Heei, Alice!'' riep ze hard. Ik lachte, zwaaide en ik liep naar haar toe. Rubi begon wild te worden, omdat Roxanne daar stond. Ik rolde met mijn ogen en ik probeerde Rubi in bedwang te houden. Ookal is Roxanne 3 jaar jonger dan mij, toch is zij 1 van mijn beste vriendinnen op Hogwarts en ook gewoon echt. Ik liep naar haar toe, wierp een vage blik op Fred die met chocokikkers zat te onderhandelen en toen richtte ik me op Roxanne. 'Hey Roxanne! leuk je weer te zien! zin in het Zwerkbalteam?' vroeg ik aan haar en ik omhelsde haar met 1 arm, met de andere hield ik Rubi in bedwang. Ik ben zo benieuwd hoe het nu met Roxanne is.


    ''Cause I've got a jet black heart and there's a hurricane underneath it.''

    Roxanne Weasley.

    Alice zag me uiteindelijk zwaaien en ze zwaaide terug. Al gauw zag ik ook dat Rubi die wild begon te worden. Hij gromde en probeerde naar me toe te springen als poging om me aan te gaan vallen. Met een slechte voor gevoel zette ik een halve stap naar achteren.
    'Hey Roxanne! leuk je weer te zien! zin in het Zwerkbalteam?' begroette ze me en ze omhelsde me met een arm.
    ‘ik ga dit jaar audities doen voor de rol als Beater,’ vertelde ik haar enthousiast.
    Met mijn voet duwde ik Rubi naar achteren om te voorkomen dat hij me zou gaan aanvallen net als de vorige keer toen ik die beest als laatst zag.
    ‘Fred zou eigenlijk ook audities doen voor de rol als Beater, maar mijn vader was benieuwt of ik, als een meisje ook Beater kon worden!’ zei ik en wierp een plagerige blik naar Fred toe die me grof aan staarde.
    ‘hoe dan ook, hoe was je vakantie?’ vroeg ik, niet lettend op de tijd dat de Hogwarts Express zo zou gaan vertrekken en dat we nog buiten stonden te praten.


    Saving people, hunting things, the family business デ--▸ •••

    Alice Jane Eatside || Griffioendor || Jaar 6

    Ik zag dat Rubi nog wilder begon te worden toen ik dichterbij kwam, bij Roxanne. ''Ik ga dit jaar audities doen voor de rol als Beater'' vertelde ze me dol enthousiast. 'Fantastisch!' zei ik blij, voor haar. ''Fred zou eigenlijk ook audities doen voor de rol als Beater, maar mijn vader was benieuwd of ik, als een meisje ook Beater kon worden! vertelde ze enthousiast verder. Roxanne keek plagerig naar Fred, ik grinnikte en Fred staarde grof naar Roxanne. ''Hoe dan ook, hoe was je vakantie?'' vroeg ze. Ik wierp een blik op de klok en ik beantwoorde snel haar vraag. 'Dat vertel ik je in de trein, kom!' zei ik haastig, ik nam Rubi mee en ik trok Roxanne de trein in, voordat die ging vertrekken.


    ''Cause I've got a jet black heart and there's a hurricane underneath it.''

    Morgenavond gaat de trein vertrekken, als je nog geen 'aankomst' stukje hebt geschreven moet je dat voor die tijd doen, of je moet vanaf de treinrit gaan schrijven.


    Strong minds discuss ideas, average minds discuss events, weak minds discuss people. - Socrates

    (nou dit is gezellig, zo veel posts achter elkaar :’D)

    Roxanne Weasley.

    Alice wierp een blik op de klok en beantwoorde snel mijn vraag.
    ‘Dat vertel ik je in de trein, kom!’ zei ze haastig en trok mij en Rubi mee de trein in.
    Eenmaal in de trein, voelde ik hoe Rubi uiteindelijk mijn been aanviel en probeerde te bijten met zijn kleine tandjes die geen effect gaven.
    ‘Rubi,’ siste ik en wiebelde met mijn been zodat hij me los liet.

    Het leek alsof alle coupes vol zaten. Ik zag wel mijn oudere nicht, Victoria in een van de coupes, maar ze zat daar met Finn. Dus besloot ik daar maar niet te zitten en sleurde Alice verder met me mee tot ik weer een lege coupe vond. Tenminste, niet helemaal leeg want er lagen 2 lege uilenkooien op de bankjes.
    ‘zullen we hier zitten? Er is toch geen andere lege coupe te vinden…’ zei ik en wees naar de lege coupe met de 2 uilen kooien.


    Saving people, hunting things, the family business デ--▸ •••

    [Dit is ook gezellig :) vooral doorgaan :)]

    Alice Jane Eatside || Griffioendor || Jaar 6

    Toen we in de trein stonden zag ik hoe Rubi Roxanne haar been aanviel. 'Aaahh, wat schattig' zei ik. Roxanne sleurde me mee naar alle coupes om te kijken of er nog een plekje was. Ze stopte bij een coupe waar 2 lege uilenkooien op de bankjes lagen. ''Zullen we hier zitten? Er is toch geen andere lege coupe te vinden.'' zei ze en ze wees naar de coupe met de uilenkooien. 'Is goed, zei ik vrolijk en trok Rubi zachtjes de coupe mee in. Terwijl we de uilenkooien van de bankjes haalden zei ik: 'Goh, ik heb altijd weleens een uil willen hebben, alleen dan word Rubi nog hysterischer.' zei ik en ik pakte Rubi van de vloer op. Hij likte mijn neus en ik giechelde. Zijn zwarte vacht was mooi glad geborsteld voor ik weg ging. 'Zo maar nu terug naar je vraag' zei ik tegen Roxanne, toen we eindelijk zaten.


    ''Cause I've got a jet black heart and there's a hurricane underneath it.''

    (we gaan deze topic vol spammen :] )

    Roxanne Weasley

    'Is goed, zei Alice vrolijk en trok Rubi zachtjes de coupe mee in. Terwijl we de uilenkooien van de bankjes haalden zei ze: 'Goh, ik heb altijd weleens een uil willen hebben, alleen dan word Rubi nog hysterischer.' zei ze en ik pakte Rubi van de vloer op.
    ‘ik ook. Toen ik nog jong was had ik een kleine uil. maar Fred vervloekte die en ze ging dood,’ vertelde ik een beetje sip.
    Al gauw begon Alice verder te praten. 'Zo maar nu terug naar je vraag' zei ze en nam plaats op de plek waar de uilenkooien net lagen.
    ‘nou,’ begon ik.
    ‘hoe was je vakantie?’ vroeg ik aan Alice terwijl ik de raam uit staarde, zoekend naar mijn ouders en mijn oudere broer Fred. De trein gaat bijna vertrekken en hij loopt nog steeds ergens rond buiten. Dat denk ik tenminste.


    Saving people, hunting things, the family business デ--▸ •••

    Fred Weasley

    'Doei mam, doei pap!'Zei ik vrolijk tegen mijn ouders. En weg was ik. Ik rende over het perron, net alsof ik weer een eerste jaars was. Ik pakte wat chocokikkers uit mijn rugzak. Eens zien met wie ik kon handelen. Mijn blik viel op een groepje eerste jaars waar ik heen liep. 'Hey, willen jullie chocokikkers? Voor de trein reis?'Vroeg ik ze. Een grijns zat sowieso al op mijn gezicht. 'Wat wil je ervoor?'Vroeg een meisje met grijze ogen en lang lichtbruin haar. 'Wat hebben jullie te bieden?'Antwoordde ik mysterieus. De ogen van een jongetje naast het meisje lichtten op. Hij haalde uit zijn broek zak een zakmes. De ogen van Roxanne voelde ik op me. 'Deze heeft 46 onderdelen. Deze voor al die chocokikkers?'Vroeg het jongetje. Zijn ogen waren ijsblauw en zijn haar was zwart. Een nog grotere grijns sierde mijn lippen. 'Tuurlijk.'Antwoordde ik. Ik gaf hem de doos chocokikkers en ik kreeg het zakmes. 'Leuk zaken gedaan te hebben. Moge jullie een mooie treinreis hebben.'Zei ik met een scheve grijns. Ze liepen weg. ‘Fred zou eigenlijk ook audities doen voor de rol als Beater, maar mijn vader was benieuwt of ik, als een meisje ook Beater kon worden!’Ik hoorde de woorden van Roxanne, en meteen draaide ik me naar haar. Ze stond een eindje verder weg. Plagerig keek ze me aan, en ik haar brutaal. We zullen zien. En anders wil ik Chaser worden. Ook zag ik Alice staan. Een oudere vriendin van haar. Stiekem had ik een relatie met haar. Roxanne mocht het echt niet weten. En het voelde vreselijk om tegen mijn zusje te liegen. Plus, ook loog ik tegen mijn beste vriend Jack. De meiden liepen haastig de trein in. En ik besloot er ook maar in te gaan. Ik stapte de trein binnen en liep door de trein. Ergens zag ik een lege coupé en snel ging ik erin zitten. Mijn ogen scanden het zakmes. Die ik erg cool vond.


    ''I like the part when everythings become okay. It's just not the truth.''

    Domenique Weasley

    'Hey Dotje!'Zei Scarlett terug. Ik was ondertussen al naast haar gaan zitten. Toen ik vroeg hoe haar vakantie was antwoordde ze al snel. 'Heel erg leuk ik ben voor het eerst naar een pretpark geweest, en de jouwne?'Antwoordde ze vroeg ze. Pretparken waren inderdaad leuk. Ik wist dat ze blij was dat ik er nu was. Aangezien ze het alleen zijn vreselijk vind. 'Mijn vakantie was ook super! Ik ben nog naar mijn opa en oma in Frankrijk geweest, en natuurlijk naar het Nest. Maar thuis was ook leuk.'Lachtte ik vrolijk. Ik bekeek haar even, ze was eigenlijks niets veranderd. 'En nog leuke jongens ontmoet?'Grapte ze met een knipoog. Een grinnik verliet mijn mond. 'Ja hoor, een dreuzel. Hij is aardig, meer niet.'Antwoordde ik alsof het de normaalste vraag van de wereld was. Ze gaf me een chocokikker en pakte er zelf 1. Ze was er eigenlijks wel verslaafd aan. Net zoals mijn neef Fred verslaafd is aan het dreuzelmerk; Haribo. 'Heb jij nog knappe jongens gespot in het pretpark?'Grinnikte ik.

    Jack Wayland

    Grinnikend keek ik naar mijn jongere zusje;Sanne, die vrolijk over het perron liep. Het zou haar tweede jaar worden. Zij zat in Zwadderich. Met mijn hutkoffer achter mij aan liep ik rond. En ergens zag ik Fred met eerste jaars onderhandelen. Lachend schudde ik mijn hoofd. Hij liep gehaast de trein in. Mijn hutkoffer zette ik vliegensvlug op een bagage kar en ik volgde hem. Alsnel vond ik hem alleen in een coupé. 'Hallo Freddie, de handelaar. Hoe gaat het ermee? Hoe was je vakantie?'Vroeg ik hem grinnikend. Ik ging tegenover hem zitten. Mijn gedachten gingen naar hoe dit schooljaar zou zijn. Eigenlijks had ik er best wel weer zin in. Hogwarts is een soort thuis voor me. In de vakantie waren mijn ouders niet eens thuis. Ze moesten werken op the ministry of Magic. Alweer. Net zoals iedere zomer zo wat. Gelukkig hadden we een hele lieve huisvrouw, Elis, die zorgde dan voor ons. Zelf kon ik het ook wel, maar het was fijn dat iemand toezicht over je hield. Zo dacht ik er tenminste over. 'Zin in dit schooljaar?'


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Alice Jane Eatside || Griffioendor || Jaar 6

    Toen ik over een uil begon zei Roxanne: Ik ook, toen ik jong was had ik een kleine uil, maar Fred vervloekte die en ze ging dood'' vertelde Roxanne teleurgesteld. 'Wat vreselijk' antwoorde ik meelevend. Stiekem had ik een relatie met Fred, hij is gewoon zo knap en geweldig maar wij moeten allebei liegen tegen Roxanne en dat is 1 van de dingen waar ik niet al te goed in ben. Ze is 1 van mijn beste vriendinnen en daarom kunnen Fred en ik het ook heel moeilijk geheim houden. ''Hoe was je vakantie?'' vroeg Roxanne, starend in de verte. 'Oh, eh, goed, ik heb veel geoefend met Zwerkbal met mijn nieuwe bezem en ik heb veel toverspreuken geleerd, maar dat doe ik natuurlijk ook op school' antwoorde ik. Ik knipte met mijn vingers voor Roxanne haar gezicht. 'Aarde aan Roxanne!' zei ik en ik probeerde haar aandacht te krijgen.

    [ bericht aangepast op 1 feb 2014 - 20:24 ]


    ''Cause I've got a jet black heart and there's a hurricane underneath it.''

    (het is grappig hoe ik begon met dat mijn broer, Fred chokokikkers aan het verhandelen was, en iedereen hetzelfde begint te schrijven over hem :] )


    Saving people, hunting things, the family business デ--▸ •••