Ivyrise schreef:
(...)
Ik heb weleens meisjes met dun haar ermee gezien en het zag er mooi uit, dus ik zie niet in waarom het jou niet zou staan (:
Oké, maar als het niet staat geef ik jou de schuld.
Orchard schreef:
(...)
Do tell.
Okay, heb het in een cursus geleerd, dus zal het beknopt proberen te houden:
Voordat je het systeem maakt ga je een 'minddump' houden, dus alles wat er in je hoofd zit schrijf je op, maar dan ook werkelijk alles (dat doe je dus al!).
Dan kun je je systeem in de volgende onderdelen verdelen:
- Een
postvak voor bij je werkplek. Alle brieven, formulieren, loonstrookjes en wat voor administratie dan ook kun je daar in gooien. Ook de minddump moest ik daar in gooien en alles wat ik had opgeschreven moest ik verwerken.
- Een
archief, hier kun je formulieren in sorteren die je moet bewaren voor werk of school. Zo heb ik het bijvoorbeeld (ik heb van alle onderdelen foto's moeten maken, maar als ik die hier allemaal neerzet ben ik nog langer bezig ;p):
- Een
projectlijst. Wat zijn de projecten waar je nú mee bezig bent (school én privé). Bijv: Het vak psychologie, verslag, kamer opruimen.
- Een
'wachten op' lijst. Hier schrijf je dus in op waar je op wacht (geld van een vriendin of een mail).
- Een
'misschien ooit' lijst. Dat zijn dingen die je nog wilt doen, maar waar je nu nog niet mee bezig wilt of kan. Door ze ergens op te schrijven kun je het altijd bekijken en vergeet je 'dat geweldige idee dat je had' niet.
- Een
'volgende actie' lijst. Hier kun je héle kleine, behapbare stappen in opschrijven, zoals: 'hoofdstuk 1 lezen'. Als je dat gedaan hebt kun je het wegstrepen en je volgende actie opschrijven. Werkt best fijn, omdat je op een gegeven moment een rij hebt van dingen die je af hebt en daar krijg je als het goed is een goed gevoel van. (:
- Eén
agenda. Hier worden alléén tijdgebonden afspraken/deadlines in opgeschreven.
Die lijsten heb ik zelf in verschillende notitieboekjes gedaan, maar er bestaat ook een app 'wunderlist' geloof ik waar het ingezet kan worden.
Als je dit bij kunt houden en bijna iedere dag je postvak leegt en in je agenda kijkt, zou dit werken om minder dingen zelf te onthouden. Verder geeft het meer rust, omdat alles genoteerd staat.
Sigh, zoveel voor beknoptheid.
[ bericht aangepast op 29 jan 2014 - 19:05 ]
You are beautiful, you are love.