Rourke Ryan Reid – Aarde • Beauty.
Jam kleurde de muren. En het droop van sommige gezichten af.
Het was iets wat hij had veroorzaakt in een andere gedaante en al zou hij hier heibel mee krijgen, deerde hem dat niet, want hij had het nu teveel naar zijn zin.
Voor hij het aangericht had, had hij uit Borya's mond de vraag kunnen horen wat die idioten nu weer bedacht hadden. Hij had enkel gegrinnikt en blijmoedig geantwoord met een: “Leuk toch! Eindelijk, verandering.” Zijn ogen hadden kort gefonkeld bij de gedachte dat hij misschien zelfs een vrij man was. Hij geloofde niet dat ze hem meteen lieten gaan, zo dom was hij niet, maar hij kon hopen, toch?
Hij was het zat om het dagelijkse sleur te herhalen en hij had de jam met croissantjes als een hint opgevat. Chaos? Zo zou hij het niet willen noemen. Ze hielpen hem hier alleen mee om de pret er naartoe te brengen. Borya leek er niets van te willen weten, wat hij lichtelijk jammer had gevonden, al had hij dit zelf echter wel aan zien komen. Hijzelf was zeker blij met wat hij had aangericht, dus hij had Borya met zijn bruisende blik aangekeken en simpeltjes geantwoord. “Always look on the bright side, my friend.” Hij verdween toen vervolgens direct onder de tafel om enkele spetters jam te ontwijken, die zeker voor hem bedoeld waren.
Sommigen waren weggedoken en zaten nu net zoals hij onder de tafel. Hij lachte en keek de nu vieze kluit toe. Er zaten kledders jam op de muren en het brood lag verspreid over de grond. Lachend keek hij toe naar de pret die hij had geleverd, als een klein kind dat het naar zijn zin had.
Hij was van plan om onder de tafel vandaan te komen en mee te doen, maar er kwamen abrupt direct mensen op hem af, waardoor hij onder de tafel bleef zitten. Het bekende gezicht van Eduard, een bewaker die hijzelf wel kon waarderen, had hem onder de tafel gespot. Zo, dat was behoorlijk snel.
Hij had moeten lachen toen hij eerst een deel van Eduards gezicht zag en wachtte af wat de bewaker zou doen. 'Ik ga er vanuit dat je, je gewoon verveeld en het daarom nodig vond om een heel voedselgevecht te starten?' Al klonk er een lichte afkeuring in zijn stem door, geloofde hij niet dat de bewaker hem bij zijn kraag zou vatten.
Hij had hem bedenkelijk aangekeken, waarna hij antwoordde op zijn vraag. “Hmm, zoiets.” Het was deels waar, maar het kwam vooral door de opwinding die hij had gekregen door de nieuwe mensen – mensen die hij zou leren kennen, ook al waren het saaie zakken. Ondertussen had Eduard langs zijn wang gestreken om de plakkerige jam eraf te vegen. 'Je weet dat je jezelf in de problemen brengt toch?'
“Eduard, toch, je kent me toch zeker langer dan deze dag? Ik doe niets liever.” Het was een vermakelijke toon waarmee hij het had gezegd. Zijn glimlach bleef nog steeds op Zijn gezicht plakken, net als de jam op zijn handen. 'Al moet ik zeggen dat een beetje 'actie' zo nu en dan ook geen kwaad kan.' Eduard liet zich half op de bank zakken, terwijl hij hem aankeek.
Hij had willen antwoorden met de vraag of hij misschien gezellig mee deed, maar twee benen kwamen in zijn zicht. Meisjesbenen. 'Pardon hoor,' een erg bekende stem. Hij had zichzelf naar voren bewogen, zodat hij kon zien wie het was. 'Ben jij niet de wachter over ons?' Oh, nee, hé. Guinevere moest natuurlijk weer de pret bederven. Zijn blije blik verdween zo snel weer als dat het erop was gekomen en hij keek met pruilende lip naar boven, richting Guinevere, maar het enigste dat zij naar hem had gericht was allesbehalve lieflijk. Wow, die hield echt niet van verandering.
'Dit is volstrekt losbandig en bovendien afkeurenswaardig gedrag.' Klonk dat niet zowaar als dat Eduard de les werd gelezen? Er begon wat te kriebelen in zijn keel, hij voorspelde dat het snel omhoog zou komen, zijn mond uit als ze het nogmaals probeerde. 'Deze "actie" hoort niet te gebeuren; het hoort hier kalm te zijn. Dit behoort tot overlast.' En ja hoor, daar kwam het al.
Hij begon te bulderen van het lachen en liet zich op de grond vallen van zijn zere buik. “Oh, Guinevere, wees toch niet zo'n partypooper. Je hoort lol te maken!” Proestte hij uit, voordat hij zichzelf omhoog hielp. Zijn ogen hadden de blik van Guinevere gezien. Ze wacht echt niet blij met wat zij had gezien.
Dat is waar ook. Ze was niet zo van de lol, had hij gedacht. 'En daarbij, wat voor plan hebben jullie beraamd? Dit etenswaar krijgen wij anders niet.' Daar had ze een punt. Ze deden dit niet voor niets, al had hij zo zijn verwachtingen, maar dit mocht hij natuurlijk niet teveel hopen. Hij bleef hier maar eventjes stil voor; benieuwd op wat voor Eduard hierop zou geven.
Zijn lach was net gestopt of hij hoorde zijn naam al. Hij was niet zo'n iemand die vaak op de voorgrond bevond, maar hij was ook niet een achtergrond-type. Gewoon Rourke, was goed genoeg voor hem.
Verdwaasd had hij opgekeken naar degene die zijn naam had geroepen en voor hij haar gezicht goed had gezien, werd er iets in zijn gezicht geduwd. Zijn ogen had hij voor kort dicht gedrukt.
Enkele seconden bleef hij stilletjes zitten en had hij ietwat verward gekeken, waarna het begon te dagen dat Daniella hem zojuist had besmeurd. Goedkeurend had hij geknikt. “Oké, die kun je terug verwachten.” Had hij gegrinnikt. De plakkerige smurrie was verdeeld over zijn gezicht en onthutst had hij gekeken naar het platgedrukte croissantje dat van zijn gezicht afviel. 'Dat krijg je ervan!' Hoorde hij een bekende lach, waarna ze zich had gestoten aan de tafel. Hij kon het wel waarderen, het was namelijk wel te verwachten dat ze zoiets bij hem zou doen – hij was immers in haar veranderd.
Hij had het croissantje dat zojuist van zijn gezicht was gevallen opgepakt en naar Daniella gegooid. “Vangen!” Al was het niet beter waar hij terecht kwam, maar hij vond het wel leuk dat ze zo actief mee deed.
'Hey!' Hoorde hij en keek op richting de plek waar het vandaan kwam. Laron, natuurlijk. Hij had Chronos ook al gespot en betrapt met dat hij voor geen meter kon richten. De jam die bedoeld was voor hem, was op Eduard neergekomen. Hij zou er iets op gezegd hebben als zijn aandacht niet weer naar Laron werd getrokken. 'Ik denk dat je voortaan altijd eten over je gezicht moet smeren, Rourke. Perfecte look voor je.'
Hij grinnikte. “Dat vind ik dus ook. Het staat me fantastisch. Maar weet je,” begon hij, toen hij vervolgens veranderde in Laron. Hij gokte de kleuren die hij had, want het was merkwaardig hoe hij eruit zag. Hij had gegokt dat hij blauw haar zou hebben, maar dat zou erg excentriek zijn – alhoewel, als je naar Guinevere keek zag je ook duidelijk dat ze twee verschillende haarkleuringen had. Dus ach, waarom hij niet?
“Ik denk dat deze persoon het veel beter staat.” Hij stak plagend zijn tong uit, maar had deze snel ingeslikt wanneer er weer twee benen in zijn zicht kwamen – dat ook nog de weg van Laron bedekte. Het waren een stel vrouwenbenen, maar ze waren zeer zeker niet van hier – anders had hij ze al herkend. Daarbij had ze niet hetzelfde pak aan als dat de rest hier hadden. 'Je kan dit toch niet zomaar laten gebeuren?' Het klonk als een berispende toon die het zeker tegen Eduard had. Arme Eduard, hij kon er ook niks aan doen dat hij bewaker was.
'Jij,' had ze berispend tegen hem gesproken, terwijl hij met een fronsende blik haar aankeek. Ik? Wat hadden mensen toch met hem? Zo bijzonder was hij niet. Dacht hij. 'Loop jij maar even met mij mee.' Dit liet de glimlach weer op zijn gezicht terecht komen.
“Oehh, gaat u me onderzoeken?” Grinnikte hij, terwijl hij op stond en nogmaals veranderde, dit keer in zichzelf.
“Jouw kamer of mijn kamer?” Vervolgde hij en hij stond nu naast Daniella en Guinevere. Glimlachend keek hij ze een voor een aan, wanneer hij al aanstalten maakte om richting de uitgang te lopen. Hij hield halverwege stop. “Oh, Daniella!” Zei hij, wanneer hij geheimzinnig Daniella keek en snel terugliep om zijn vinger in de jam te douwen en het over haar gezicht te smeren.
[Niet zo fantastisch, maar hey, het is iets.]
[ bericht aangepast op 29 jan 2014 - 20:16 ]
† Love? I want to sleep.