• Al een tijdje ben ik van plan een verhaal te schrijven op Word, ik heb al iets, maar ik heb 'm nog niet volledig uitgewerkt en ik heb nog geen namen voor de personages en zo. Ik heb trouwens ook nog geen officiële beschrijving. Maar eigenlijk vind ik het een best leuk idee, maar ik hoor graag van jullie ideetjes en of ik het binnenkort wel op Q online kan zetten. Ik hoor ook graag verbeterpunten en tips voor de verhaallijn, dat zal mijn onzekerheid wel een beetje wegvagen, denk ik. ^^

    In ieder geval, het gaat over [naam meisje] dat [leeftijd] oud is. Samen met haar oma en opa woont ze in een klein appartement in een flat, midden in de stad. Haar ouders waren [hoeveelheid] jaar geleden overleden en aangezien ze nergens anders naartoe kon, besloot ze bij haar grootouders te wonen. De middelbare heeft ze afgemaakt, ze wilde verder studeren maar eigenlijk lukte dat niet zo goed. Ook stierf ze bijna vanwege haar verdriet, omdat ze zich heel erg eenzaam voelt en ze al haar vriend(inn)en kwijt is geraakt. Bla bla bla, er gebeurt een aantal dingen en op een of andere manier vindt ze een penvriend op internet, genaamd [naam jongen] die [leeftijd] oud is, ze raken in de praat en kletsten wat avonden, [naam meisje] wilde [naam jongen] graag een keer ontmoeten maar [naam jongen] zei dat dat te gevaarlijk is. Later ontdekt ze dat de naam van de jongen gewoon een schuilnaam was en dat hij helemaal niet [leeftijd] oud is. Bla bla bla bla, later ontdekt ze dat bla bla bla bla..

    Nou, als je me wilt helpen, graag! Zou je dan deze korte formulier in willen vullen? Dan help je me heel veel ^^

    Als allereerst: zal ik het uitwerken en schrijven of niet?
    Naam meisje:
    Leeftijd meisje (ouder dan 18):
    (Schuil)naam jongen:
    Leeftijd jongen:
    Naam grootouders:
    Welke titel is leuker, Cyborg Mails of Mails to the Cyborg?
    Verleden tijd of tegenwoordige tijd?
    Ik-vorm of hij/zij-vorm?
    Verder nog ideetjes?
    Extra:

    Je hoeft niet alles in te vullen, als je er een paar doet maak je me al héél blij :3

    [ bericht aangepast op 25 dec 2013 - 22:51 ]


    Some people are art and do art at the same time

    1. Als allereerst: zal ik het uitwerken en schrijven of niet?
    Mij lijkt het een leuk verhaal om te lezen, dus ik zeg doen. (:
    Naam meisje:
    Hm, door haar verleden vind ik een onschuldige naam goed bij haar passen. Lizz of Sophia.
    Leeftijd meisje (ouder dan 18):
    18/19, nog redelijk jong aangezien ze als 'volwassene' natuurlijk beter weet.
    (Schuil)naam jongen:
    Marlon, Jason, Jaxon, Jace, Nathan, Thom.
    Leeftijd jongen:
    22/23.
    Naam grootouders:
    Euhm, Marie en Paul. Ik heb werkelijk geen idee. :']
    Welke titel is leuker, Cyborg Mails of Mails to the Cyborg?
    Mails to the Cyborg.
    Verleden tijd of tegenwoordige tijd?
    Tegenwoordige tijd.
    Ik-vorm of hij/zij-vorm?
    Ik-vorm vind ik zelf altijd fijner om te lezen en te schrijven.

    [ bericht aangepast op 25 dec 2013 - 20:45 ]

    Ik vind het idee nog vrij vaag en zou me eerst concentreren op de verhaallijn, dan pas op details als namen, leeftijden, schrijfstijl... Probeer dus eerst te bedenken wàt er precies met de jongen aan de hand kan zijn en dat uit te werken.
    Ik zal verder nog wat ideetjes proberen te geven, maar ik weet niet of er iets goed tussen zit.
    Naam meisje: Aïsha, Jade, Lilla, Yoko...
    Leeftijd meisje (ouder dan 18): 19 ongeveer? Dat hangt er van af wat je zelf wilt. Ik zelf voel mij meer aangesproken tot personages die ondr de twintig liggen, maar voor bepaalde verhaallijnen is het natuurlijk nodig dat ze ouder zijn.
    Naam grootouders: Annie en Herman. Annemie en Oscar.
    Welke titel is leuker, Cyborg Mails of Mails to the Cyborg?Cyborg Mails.
    Verleden tijd of tegenwoordige tijd? Verleden leest beter.
    Ik-vorm of hij/zij-vorm? Ik. Maar ook dat hangt er van af of je een auctoriële of personele verteller wilt.

    Nog een tip: laat het hoofdpersonage niet té veel erge dingen meemaken. Misschien is dat persoonlijk, maar ik kan er niet goed tegen als één iemand al het ongeluk in de wereld lijkt te overkomen. Zorg dat het realistisch blijft.
    Succes er mee!


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Dankjewel Imagines en Tuala.

    @Tuala, ik weet het, maar dat is hoe ik meestal het doe. Maar ik ga het wel voortaan gebruiken zoals jij zegt, lijkt me inderdaad handiger ^^

    [ bericht aangepast op 25 dec 2013 - 20:52 ]


    Some people are art and do art at the same time

    Nog verdere reacties?


    Some people are art and do art at the same time

    Als allereerst: zal ik het uitwerken en schrijven of niet? Schrijven!
    Naam meisje: Sophia of Amy of Kaitlyn
    Leeftijd meisje (ouder dan 18): 21
    (Schuil)naam jongen: -
    Leeftijd jongen: -
    Naam grootouders: Anna & Bruce
    Welke titel is leuker, Cyborg Mails of Mails to the Cyborg? Cyborg Mails
    Verleden tijd of tegenwoordige tijd? Verleden tijd
    Ik-vorm of hij/zij-vorm? ik-vorm

    Laat je het me weten als je begint en 'm op quizlet plaatst?

    Als allereerst: zal ik het uitwerken en schrijven of niet? Uitwerken, duh (joehoe)
    Naam meisje: Lotta Eh, what do you think about ... Nora(lie)? Lynn? Lucy/Lucie?
    Leeftijd meisje (ouder dan 18): 19
    (Schuil)naam jongen: Marius, James?
    Leeftijd jongen: 22
    Naam grootouders: Ally/Elly, Jack?
    Welke titel is leuker, Cyborg Mails of Mails to the Cyborg? Mails to the Cyborg.
    Verleden tijd of tegenwoordige tijd? Tegenwoordige tijd.
    Ik-vorm of hij/zij-vorm? Ik-vorm.
    Extra: Tip: Probeer kleine details uit het dagelijks leven in het verhaal te tonen; dat zie ik veel te weinig.

    Succes ermee en waarschuw me als je begint!

    [ bericht aangepast op 28 dec 2013 - 19:33 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Dankjewel Vuelie en longwaydown! Dat wilde ik inderdaad in mijn verhaal gaan doen, Lotta, haha :3
    But I love the name Elly and Bruce, leuk bedacht beide :'D Ik ga ook niet vergeten jullie te waarschuwen als ik begin. ^^


    Some people are art and do art at the same time