• Hi.

    Een aantal jaar geleden (ik weet niet meer hoelang), ben ik van het paard gevallen. Ik kan me niks van de val herinneren, alleen de enge verhalen die de kinderen erover vertelden. Door de val had ik mijn pols gebroken en een hersenschudding.
    En ook had ik last van geheugenverlies. De dokter vertelde me dat ik dagen rust moest nemen en dat mijn geheugen als goed is wel weer terug zou komen. Ik heb niet helemaal geluisterd (ik ben erg slecht in rust nemen), en ik was heel bang dat ik voor altijd last zou hebben van een slecht geheugen. Daardoor (en een film die me inspireerde), heb ik toen op mijn kamer een gedachtenmuur gemaakt.

    Ik had notities gekocht en alles opgeschreven wat ik nog wist. Alles wat belangrijk was. Zoals mijn overleden broer, zijn verjaardag, zijn graf, mijn huisdieren, belangrijke data's en dingen die ik letterlijk op dat moment dacht (zoals: "Waarom doet ze het niet een keer zelf?" ). Omdat ik bang was dat ik dat op een dag ook allemaal zou vergeten.
    Maar ondertussen ben ik al vier keer verhuisd. Elke keer weer, pakte ik mijn gedachtenmuur op. Omdat dit mij rust gaf en ik het fijn vond om mijn gedachten op te kunnen schrijven. Ik houd ook een dagboek bij, elke dag, maar dit was anders.. Ik heb het in een huis aan de binnenkant van mijn kledingkast geplakt, omdat ik daar geen muur had (alleen dak).
    Nu ben ik weer verhuisd. En ik ben van plan om nu weer een gedachtenmuur te maken. Maar dan vanaf 2014. Ik geloof dat het een gewoonte is geworden..
    Ik schrijf altijd alle belangrijke dingen die ik heb meegemaakt, of dromen die ik heb gehad, wel op op papier/dagboek of laptop. Maar zo'n notitie met mijn gedachten op dát moment, of andere belangrijke dingen.. Ik weet niet, het is fijn om te schrijven.

    Hebben jullie ook zoiets? Dat jullie ergens je gedachten moeten opschrijven? Of zo'n muur/meubelstuk?
    En hebben jullie wel eens een hersenschudding gehad? Of geheugenverlies?

    Mijn geheugen is btw nooit meer helemaal teruggekomen. Soms hoor ik verhalen van familieleden of vrienden en dan denk ik; serieus? Wanneer zijn we daar geweest? Of wanneer is dat gebeurd? .. Dus heel veel leuke (maar ook heel veel klote) dingen, kan ik me niet meer herinneren..

    [ bericht aangepast op 20 dec 2013 - 21:02 ]


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Ik was van plan om in zo'n ouderwets snoeppotje vanaf volgend jaar alle leuke dingen op papiertjes te schrijven/foto's erbij en die erin te gooien en per jaar te rangschikken.
    Maar zo'n gedachtenmuur is ook gaaf :o


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik weet welke film ne bedoelt, maar jeetje zeg! Dat is wel heftig, fijn dat een muur je helpt.:)


    You were born original, don't die as a copy.

    Dat is best wel een geniaal idee


    ©1998

    Ik weet de titel van de film niet meer.. Ik weet zelfs niet meer waar die over gaat.
    Maar hij kwam voorbij op tv en ik keek een klein stukje. Vond hem verder niet zo interessant..

    Een snoeppot is ook leuk! :]


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Ik vind het heftig dat dit met je gebeurd is en hopelijk komt je geheugen nog wel terug :].
    Zelf heb ik zoiets niet meegemaakt, maar mijn geheugen is zo slecht dat ik echt goed na moet denken wat ik de vorige dag nou gedaan heb x'D Maar ja, een slecht geheugen zit in de familie. En eh, ja, wat wou ik ook al weer verder eraan toevoegen? Ugh, shit. Ik weet het niet meer -,-"

    Nou ja, hopelijk komt het snel terug.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Stapper schreef:
    Ik weet de titel van de film niet meer.. Ik weet zelfs niet meer waar die over gaat.
    Maar hij kwam voorbij op tv en ik keek een klein stukje. Vond hem verder niet zo interessant..

    Een snoeppot is ook leuk! :]


    Ik denk dat het de film is over een meisje wat elke dag denkt dat het haar vaders verjaardag is nadat ze een ongeluk heeft gedacht. Er is een man die haar elke dag opnieuw verliefd op hem laat worden.=3
    Anyway daar gaat dit topic natuurlijk niet over, zou je een foto willen droppen van je muur?=)


    You were born original, don't die as a copy.

    Heftig verhaal! Lijkt me een naar idee, om aanwezig te zijn geweest bij iets terwijl jij je dat niet meer herinnert. Het is toch wel een stukje van je leven dat achterin je hoofd verloren gaat,
    Ik heb in mijn extreme periode van vorig jaar Kerstmis tot maart heel veel bijgehouden, maar ik heb het nooit nagelezen. Ik heb ook nog heel veel dagboeken van groep 4 (!) tot de eerste klas, dat zijn ook niet de meest vrolijke herinneringen. Ik schreef daar alleen in als ik me rot voelde. Beetje jammer, dat de gelukkige herinneringen daar dan onder lijden. Anyhow, mijn dagboeken lees ik nooit na, tenzij ik me rot wil voelen.

    Ik hoop dat het tegenwoordig beter met je gaat. Zo'n klap kan voor behoorlijke opschudding volgen, lijkt me.


    Searching heavens for another earth

    Dat is een heel mooi iets, een gedachtenmuur. Wel heel open en bloot, maar heel mooi. Ik zou er zelf nooit opgekomen zijn.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Ik heb geen foto's van mijn oude muren. En op het moment heb ik enkel wat kleine notities op een kast naast mijn bed geplakt. Omdat het nog niet zeker is of ik hier blijf wonen. Ik wil vanaf 2014 opnieuw beginnen met een muur.. De notities liggen klaar..

    Het is inderdaad echt zwaar kl*te dat ik de leuke herinneringen kwijt ben. Zoals vakanties waarvan ik niks af weet. En ik heb zelfs gehad dat ik familieleden niet herkende.. Maar zoals ik al zei ben ik ook best wel náre herinneringen vergeten, wat ik niet zo heel erg vind.. Of misschien ook weer wel.
    En bij sommige herinneringen ben ik de helft vergeten. Bijvoorbeeld dat ik wel weet wat er is gebeurd, maar niet meer met wie.. En dan hoor ik het verhaal en denk ik; Was dat met diegene? ...
    Maar ach.. Het geheugenverlies is niet het ergste dat je kunt hebben, geloof ik..

    In het begin vond ik het ook lastig, om een muur te doen. Ik schrijf altijd al wel alles in dagboeken en verhalen enz. Maar ik vind het heel moeilijk om mijn gevoelens en gedachten met mensen te delen.. En dat kon dan wel weer via de muur. Als ik dan vriendinnen ofzo meenam naar huis, zagen ze de muur. Veel begonnen zowat alles te lezen, wat ik best lastig vond, maar daardoor leerden ze me wel weer beter kennen en snappen ze sommige dingen van me beter.. Dus, lastig maar handig. En het staat ook best leuk! (:


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    DragonAlpha schreef:
    Dat is best wel een geniaal idee

    Dit


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    SPECS schreef:
    (...)

    Ik denk dat het de film is over een meisje wat elke dag denkt dat het haar vaders verjaardag is nadat ze een ongeluk heeft gedacht. Er is een man die haar elke dag opnieuw verliefd op hem laat worden.=3
    Anyway daar gaat dit topic natuurlijk niet over, zou je een foto willen droppen van je muur?=)

    Fifty first dates!
    OT; Dat is echt heftig... Vooral dat het nooit helemaal terug is gekomen en je nog steeds gaten in je geheugen hebt.
    Verder is het wel een leuk idee van die gedachtenmuur, heb ik nog nooit gedaan, maar is wel handig!


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Dingen zoals een gedachtenmuur bijhouden zijn niet echt dingen voor mij, maar het klinkt wel tof en na een poosje is het ook wel leuk om het dan allemaal weer terug te lezen, lijkt mij. ;)

    Oh, dat is zo verschrikkelijk vervelend voor je! Ik heb nooit last gehad van geheugenverlies of iets soortgelijks, heb nooit een hersenschudding gekregen namelijk. Daarom maak ik niet zo'n gedachtenmuur, maar ik vind het wel leuk bedacht. Sterkte, want blijkbaar is het wel goed voor je.


    Some people are art and do art at the same time

    Wat een leuk idee, een gedachtenmuur (:
    helaas kan ik zoiets niet doen, m'n zusje of broer of moeder hoeven maar 1 stap in mijn kamer te zetten (en dat doen ze vaak) en ze zullen de briefjes zien en geheid lezen... jammer maar t gaat niet werken voor mij :/

    Ik was eigenlijk van plan om vanaf 2014 een soort dagboek/plakboek/gedachten iets bij te houden.


    To infinity and beyond •