Ubiquitous schreef:
(...)
Oh gene probleem hoor, wil alleen graag weer eens iets kijken (:
De minder bekende of ondergewaardeerde anime's.
Let's see...
Nu airing:
Yozakura Quartet: Hana no Uta. Je moet er heel erg inkomen op het begin, omdat het niet echt duidelijk is waar het nu precies over gaat, maar als je eenmaal bezig bent, zal je merken dat het plot eigenlijk best wel goed is. Ten minste, ik vind dat wel, en ben er nu echt aan gehecht om het iedere week weer te kijken. ^^
Al afgelopen:
11eyes. Dit is echt best wel een awesome anime, maar niet echt bekend. Het plot is echt heel gaaf, het enige minpunt is dat er behoorlijk wat fanservice in voorkomt, wat dan ook het zwakke punt van de anime is. Maar als je dat een beetje negeert is het echt gewoon een goed en spannend verhaal.
Ef - a tale of memories. Gewoon een heel erg goede anime in de trant van Clannad, Angel Beats, Air, en dergelijke.
Hakkenden: Touhou Hakken Ibun. Het tweede seizoen is net pas een paar maanden klaar met airen (wow, dat is volgens mij geen normaal Nederlands xd.), en ik vond het echt een geweldige anime. Ook hier moet je een beetje inkomen, vooral omdat de eerste dingen die je ziet geloof ik pratende kraaien en rondspringende oogballen zijn... Maar het is echtechtecht een leuke anime.
Karneval. Als je hier een impressie van wil krijgen; ik heb hier net gisteren een AMV over gemaakt die ergens in dit topic rondzwerft.
Hij is trouwens een stuk minder blij en shoujo als de MAL pagina laat denken...
Mai-HiME. Deze heb ik heel lang gelden gezien, maar blijft leuk. Er zit veel actie in, maar emoties spelen ook een hele grote rol erin.
No. 6. Dit is echt één van mijn favoriete anime's. Het heeft gewoon een prachtig verhaal. Ik ben dol op apocalyptische toekomst sci-fi dinges verhalen en dat doet deze anime perfect.
Het is niet echt apocalyptisch of zo, maar laat wel een toekomstvisie zien en je kunt het verhaal een klein beetje met het boek Nineteen Eighty-Four vergelijken, al dan wel een stuk minder extreem.
Shinsekai yori. Ook één van mijn favorieten. Dit is wel behoorlijk apocalyptisch en speelt ook in een nogal wrede toekomst. Ik vind het echt geweldig. (:
X. Deze heb ik al eens eerder genoemd als beste 'onbekende anime'. Er zijn een hoop anime's die ik beter vind, maar X is echt onbekender dan hij verdient. Het is een behoorlijk oude anime, dus laat je alsjeblief niet afschrikken door de tekenstijl. Ik vind de stijl ook niet perfect, maar het verhaal is wel heel erg goed. ^^
"No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)