• Het vorige topic was alweer volgemaakt, in amper twee weken, dus daarom alweer een vierde topic! *O*
    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

Wat is in hemelsnaam een otaku?

In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)

En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

Bron

Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

Bron

Join us~! ;D

[ bericht aangepast op 8 dec 2013 - 11:19 ]

"No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

Ubiquitous schreef:
    Nu is die van mij ook epic. :Y)

Ooh, ik wil al héééééél lang sinds ik de anime Ga-Rei: Zero heb gezien erover fangirlen met iemand, anyone?

Oeh je kijkt Tsubasa en Shakugan no Shana! *O* Die twee horen echt bij mijn favo's. ^^
    Maar nee, sorry, die ken ik niet... Waar gaat-ie over? ^^

Ubiquitous schreef:
    Wat is de beste onbekende anime die jullie hebben gezien?

Just curious (: Die van mij is denk ik Ginban Kaleidoscope. Niet heel spectaculair, maar wel origineel en damn feels, erg zielig!

Telt Angel Beats! mee? xd
    Want dat is sowieso echt de allerbeste.
    Is trouwens ook van de makers van Clannad, Kanon & Air en die moet jij een keer zien!
    Je gaat hem echt geweldig vinden, want die staat echt hoog verheven aan de top. :)

"There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

Parachutes schreef:
    (...)

Oeh je kijkt Tsubasa en Shakugan no Shana! *O* Die twee horen echt bij mijn favo's. ^^
    Maar nee, sorry, die ken ik niet... Waar gaat-ie over? ^^

Net zoals ep 1 lichtelijk misleidend, maar ik vind dat hello sunshine gedeelte ubercreepy. Het is echt ene damn goede anime. Het gaat over één of andere speciale organisatie die monsters moeten uitroeien en dat geheim moeten houden voor de gewone mensen. Meer kan ik eigenlijk niet zeggen, omdat ik dan spoil, maar het thema van de anime is: "Will you kill someone you love, because of love?"
    Hij is niet erg lang, 12 eps geloof ik, maar zeker de moeite waard om te kijken, vooral de ontknoping.

Taka schreef:
    (...)

Telt Angel Beats! mee? xd
    Want dat is sowieso echt de allerbeste.
    Is trouwens ook van de makers van Clannad, Kanon & Air en die moet jij een keer zien!
    Je gaat hem echt geweldig vinden, want die staat echt hoog verheven aan de top. :)

Hahaha nee, die telt niet :p Ik moet die ooit nog eens afkijken, heb alleen ep 1 gezien.

In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

@Ubiquitous Wooooow dat ziet er echt sick uit. ;o En dat is op een positieve manier bedoelt. ;o Die gaat op m'n lijstje. (:

mijn topics. :Y)

| Reality is for people that lack imagination |

Parachutes schreef:
    @Ubiquitous Wooooow dat ziet er echt sick uit. ;o En dat is op een positieve manier bedoelt. ;o Die gaat op m'n lijstje. (:

Ik ging zoeken voor een betere trailer and I found this:

Je moet wel weten dat er ook wat meer girly momenten zijn, zoals die ene die krijgt een vriend en dat gedeelte is fucked up grappig :p En zoals ik al zei, hij is lekker kort (:

In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

OMFG HOE KON IK CHOBITS VERGETEN! Kent iemand die? Damn, ik heb altijd vrij onbekende anime's gekeken.

[ bericht aangepast op 7 dec 2013 - 20:02 ]

Ubiquitous schreef:
    OMFG HOE KON IK CHOBITS VERGETEN! Kent iemand die? Damn, ik heb altijd vrij onbekende anime's gekeken.

Chobits is helemaal niet onbekend hoor! ~Chii? ^^

| Reality is for people that lack imagination |

Yayde schreef:
    (...)

Chobits is helemaal niet onbekend hoor! ~Chii? ^^

Really? De meesten die ik altijd sprak kenden het niet :') maarja, ik heb het 6 jaar terug gekeken :p
    Net zoals elfenlied trouwens, damn, trauma op mijn 11e haha. Ik was, en bennog altijd eigenlijk, veel te nieuwsgierig.

Ubiquitous schreef:
    (...)

Really? De meesten die ik altijd sprak kenden het niet :') maarja, ik heb het 6 jaar terug gekeken :p
    Net zoals elfenlied trouwens, damn, trauma op mijn 11e haha. Ik was, en bennog altijd eigenlijk, veel te nieuwsgierig.

Elfenlied, echt die psychotisch kinderen met die hond! Hoe durven ze xd Dat was echt zo erg.
    Ik werd daar zelfs een beetje boos van xd hahah, maar wel een hele goede anime met een uitstekend en heel mooi thema.
    En niet te vergeten de befaamde Mr. Genie xd Hij kwam op als een genie en zo ging hij ook ten onder, als een Genie xd

[ bericht aangepast op 7 dec 2013 - 20:32 ]

"There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

Met wie kijken jullie anime?
    Bijna altijd alleen, maar zo af en toe ook weleens met een vriend van me. ^^ Maar dat zijn dan vaak anime's die één van ons twee al wel heeft gezien en dan om het aan de ander te introduceren zeg maar. Ik heb alleen wel de laatste episode van Devil Survivor 2, die we toen allebei volgden, samen met hem gekeken en dat was echt damn nice om te doen, vooral omdat het zo'n spannende laatste epi was enzo. ^^

Wat is jullie eerste anime?
    Mijn eerste anime was Tokyo Mew Mew. (': Dat is echt iets totaal anders dan wat ik nu keek, maar toen (ik was elf) vond ik het geweldig. En als ik nu de opening o.i.d. weer hoor, voel ik me echt nostalgisch, haha.
    Daarna heb ik heel lang niet meer gekeken en toen was m'n tweede anime D.N.Angel, wat ik nog steeds een hele gave anime vind, eigenlijk.

Wie is jullie favoriete character?
    Dat is de meest onmogelijke vraag ever. Ergens in het derde otaku topic is deze vraag ook al een keer gesteld, dus ik zal het lijstje daarvan even kopiëren en plakken, maar omdat ik er hier meer dan tien mag kiezen, voeg ik er nog een paar aan toe. ;D
    En ik ga leuk even plaatsjes eraan linken, omdat ik dat leuk vind. ^^ En een spoiler omdat het huge is. (':

- Fai D. Flourite - Tsubasa Chronicles, hij is echt mijn meest favoriete character ooit. Zijn karakter zit zo goed in elkaar en... ik weet niet, ik houd gewoon ontzettend veel van hem. :Y)
    - Xerxes Break - Pandora Hearts, je kunt gewoon niet níét van hem houden. :'D Echt, Break is één van de beste personages ooit. ^^
    - Gilbert Nightray - Pandora Hearts, ook hij heeft zo'n heerlijke duistere en mysterieuze persoonlijkheid, en daar ben ik helemaal weg van. ^^
    - Echo/Noise - Pandora Hearts, zij heeft een hele gecompliceerde persoonlijkheid, die ik niet ga spoilen, omdat iedereen de manga van Pandora Hearts moet gaan lezen. ^^
    - Lelouch Lamperouge - Code Geass, omdat hij in iedereens ogen de beste bad guy ooit is, of juist wordt gehaat, terwijl hij in mijn ogen nog steeds enkel een verloren, gebroken jongetje is. En hij is goed, niet slecht. Ook al is hij de bad guy.
    - Yuuki Tenpouin - Code: Breaker, ja, daar valt niks over te zeggen, Yuuki is gewoon awesome. :Y)
    - Natsu Dragneel - Fairy Tail, hij is misschien dé cliché Shounen hoofdpersoon, maar ik hou nog steeds van hem. :3
    - Gareki - Karneval, de tough guy, die van binnen eigenlijk een grote softie is. Ik ben dol op dat soort personages en Gareki is daar een perfect voorbeeld van. ^^
    - Akise Aru - Mirai Nikki, hij is gewoon awesome. En de enige character uit Mirai Nikki die - in mijn ogen - niet door en door slecht is en alleen maar aan zichzelf denkt. Ik moest echt huilen op bepaalde momenten die ik niet ga spoilen bij hem.
    - Nezumi - No. 6, hij is net als Gareki die tough guy die eigenlijk een softie is. En hij is awesome. Maar ja, dat zijn natuurlijk al mijn favoriete characters. (':
    - Shana - Shakugan no Shana, omdat zij écht een heel sterk vrouwelijk personage is, wat je nog steeds niet echt vaak tegenkomt. Ze is allesbehalve zwak en als ze dat wel is, heeft ze er goede redenen voor. En ze is heerlijk koppig en een typische tsundere.
    - Armin Arlert - Shingeki no Kyojin, hij is juist wel zwak. Ontzettend zwak. Maar hij vecht ertegen met alle middelen die hij kan bedenken en hij geeft niet op, nooit.
    - Mikasa Ackerman - Shingeki no Kyojin, omdat ze meer is dan alleen het hondje dat altijd achter Eren aanloopt. Ze heeft veel meegemaakt in haar leven en is er sterk door geworden.
    - Daichi Shijima - Devil Survivor 2 (plus zijn Hee-Hoo natuurlijk XD), ook hij is zwak maar vecht ertegen en zal alles doen voor zijn vrienden. Sowieso heb ik altijd een enorme zwak voor 'beste vrienden van het hoofdpersonage', wat je ook wel redelijk aan mijn lijst ziet xd.
    - Touji Ato - Tokyo Ravens (vooral op dit moment ben ik helemaal weg van hem en ik heb stiekem een enorme fictional character crush op hem, mehehehe.), weer een beste vriend en een tough guy die eigenlijk een softie is. (': Mja, Touji is gewoon awesome. Andere woorden zijn er niet voor. ^^
    - Mikage Celestine - 07-Ghost, no comment voor ik ga spoilen.
    - Kamui Shirou - X & Tsubasa Chronicles, Kamui is de hoofdpersoon van X, maar komt ook voor in de Tokyo Revelations OVA van Tsubasa Chronicles, plus in de manga. Ik kan niet uitleggen waarom ik fan ben van hem. (': Hij is ook zo'n tough guy die eigenlijk een softie is. Maar op het begin vond ik Kamui echt een eikel, maar op de één of andere manier heb ik toch ook weer een zwak voor hem... :/

Wie is jullie favoriete voice actor?
    Oeh, I love voice actors. :3 Vooral als ze allemaal awesome persoontjes hebben ingesproken.
    Een aantal van mijn favorieten:
    - Tetsuya Kakihare: o.a. Natsu uit Fairy Tail, Shino uit Hakkenden, Shin uit Amnesia en Kiriko uit Kamisama no Inai Nichiyoubi.
    - Daisuke Namikawa: o.a. Fai D. Flourite uit Tsubasa Chronicles, Ulquiorra Cifer uit Bleach, Jellal Fernandes uit Fairy Tail en Kaname Osaki uit Hakkenden,
    - Akira Ishida (de voice actor die een hele hoop guys met wit/grijs haar en rode ogen heeft gedaan, en dat is echt waar xd): o.a. Xerxes Break uit Pandora Hearts, Zeref uit Fairy Tail en Akise Aru uit Mirai Nikki.
    - Takahiro Sakurai: o.a. Suzaku Kururugi uit Code Geass, Ureu Mono uit Devil Survivor 2, Sting Eucliffe uit Fairy Tail, Misaki Takahashi uit Junjou Romantica, Yamato Kurosawa uit Sukitte Ii na yo en Kira Izuru uit Bleach.
    - Yuki Kaji: o.a. Eren Jaeger uit Shingeki no Kyojin, Kanato Sakamaki uit Diabolik Lovers, Lyon Vastia uit Fairy Tail, Shu Ouma uit Guilty Crown, Shion uit No. 6, Satoru Asahina uit Shinsekai yori en Akina Hiizumi uit Yozakura Quartet: Hana no Uta.
    - Kugimiya Rie: o.a. Happy uit Fairy Tail, Shana uit Shakugan no Shana, Karin Kurosaki uit Bleach en Taiga Aisaka uit Toradora!

Ubiquitous schreef:

CHOBITS <3
    Yes, natuurlijk ken ik die. ^^ Clamp is sowieso mijn favoriete maker/dinges van anime's. ^^ Zij zijn van o.a. Tsubasa Chronicles, Chobits, Kobato, Cardcaptor Sakura, X, xxxHolic en doen ook de character design voor Code Geass, wat je echt heel goed kunt zien als je er op let en die makers kent. ;p

Parachutes schreef:
    (...)

CHOBITS <3
    Yes, natuurlijk ken ik die. ^^ Clamp is sowieso mijn favoriete maker/dinges van anime's. ^^ Zij zijn van o.a. Tsubasa Chronicles, Chobits, Kobato, Cardcaptor Sakura, X, xxxHolic en doen ook de character design voor Code Geass, wat je echt heel goed kunt zien als je er op let en die makers kent. ;p

Oh dan moet ik die anime's ook maar eens gaan bekijken!

Ubiquitous schreef:
    Wat is de beste onbekende anime die jullie hebben gezien?

Just curious (: Die van mij is denk ik Ginban Kaleidoscope. Niet heel spectaculair, maar wel origineel en damn feels, erg zielig!

Dat is voor mij sowieso X. Niemand kent het, terwijl het zo geweldig is. Echt één van de beste anime's die ik gezien heb, maar ik kan er met niemand over praten. D:

Ubiquitous schreef:
    (...)

Oh dan moet ik die anime's ook maar eens gaan bekijken!

Vooral Tsubasa is geweldig. ^^ Die is nog redelijk bekend, maar hier op Quizlet heeft ook niemand het gezien zowat. D: Maar dat is echt mijn favoriete manga, dat sowieso. De anime is ook geweldig, maar de manga nog meer.