Rachel Berry :
'Mhm, New York. Prachtige stad, ookal ben ik er pas twee keer geweest...' zegt hij en hij knikt even. 'Mijn zus studeert er trouwens, op Nyada. Daar wou jij toch ook heen?' vroeg hij, mijn mondhoeken schoten meteen omhoog en ik knikte. 'Ik wil over een paar maanden auditie gaan doen,' deelde ik mee, ik schoof een beetje met mijn voeten. Ik keek weer op naar Tyler, dat betekende dat hij een talent in de familie had. 'Weet jij al wat je wilt doen met je toekomst?' vroeg ik vol belangstelling. Hij leek me wel iemand die ervan droomde om een wereldberoemde footballer te worden. Maar schijn kon bedriegen. Misschien had hij wel een verborgen talent, eigenlijk trok dat meteen mijn aandacht. 'Heb je misschien een verborgen zangstem waarvan ik moet weten?' vroeg ik met een zoet lachje. Zijn zus had talent dus waarom zou hij dat niet hebben? 'Je weet dat ik je dan zou moeten dwingen om een duet met me te zingen' lachte ik, ook al was het een grapje, hij wist ondertussen wel hoe ik af en toe was.
Ik was me er eigenlijk niet van bewust hoe laat het was en dat ik eigenlijk wiskunde had, het was eigenlijk veel te gezellig om te praten met Tyler.
Blaine Anderson :
Ik ving maar de helft op van het gesprek tussen de jongen en Sam, maar ik wist dat het ging over de sporters die iets verder zaten van ons. Ik hoorde ook echt wel dat er gescholden werd naar ons toe, en niet alleen naar Deaglan. Ze moesten heus wel zien voor welke team ik speelde, dat was ook geen geheim maar dat het hier niet zo geaccepteerd mocht duidelijk wezen. Ik negeerde alles wat ze zeiden, dat was het beste wat je er tegen kon doen.
"Deaglan, dit is Blaine. Blaine, dit is Deaglan," stelde Sam ons aan elkaar voor, wat aardig was zodat ik ook wat meer betrokken werd in het gesprek. "Deaglan ben ik," zei Deaglan met een zacht lachje, ik glimlachte naar ook naar hem en luisterde aandachtig naar zijn verhaal. "Ik kom uit Ierland, mijn vader heeft hier werk gevonden en toen zijn we naar Amerika gekomen. Ik ben nu al zo'n..." Hij leek even na te moeten denken, daar gaf ik hem de tijd voor. "Zes keer verhuisd," maakte hij zijn zin na een aantal seconden aan. Ik trok mijn wenkbrauwen een beetje op, zes keer?? Zes keer was wel erg veel, hij moest veel plaatsen gezien hebben. Het leek me ook moeilijk om telkens opnieuw te moeten beginnen.
Telkens nieuwe vrienden, nieuwe scholen en een nieuwe omgeving dat kon behoorlijk zwaar zijn.
"Maar mijn vader heeft beloofd om nu minimaal vijf jaar hier te blijven." zei Deaglan glimlachend.
Ik legde mijn tas neer op de lege tafel naast me zodat ik wat comfortabeler zat en keek Deaglan weer aan, zou hij het moeilijk gevonden hebben om zo vaak opnieuw te moeten beginnen? Ik zou daar veel moeite mee hebben gehad en me misschien eenzaam gevoeld hebben.
Toen ik iets wou vragen aan Deaglan belandde er een propje op zijn tafel, die hij van zijn tafel af schoof. Vervolgens keek hij weer naar Sam en naar mij. Ik moest uit ergernis naar de jongens toe mezelf een beetje inhouden. Zo graag had ik even gezegd dat ze normaal moesten doen, maar dat zou niet erg tactisch zijn op mijn eerste dag. Bovendien zou dat alles een stuk erger maken, ze zouden heus wel stoppen. 'Vond je dat niet moeilijk?' vroeg ik, alsof er niets gebeurt was zodat de jongens achter ons geen aandacht kregen. 'Zes keer is erg veel, dus hopelijk voel je je snel thuis hier' Ik glimlachte een klein beetje, dat meende ik dan ook terecht.
[ bericht aangepast op 1 dec 2013 - 15:51 ]
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today.