• Het verhaal draait om de leden uit de Glee club, na een tweede nederlaag probeert de Glee club opnieuw op te staan. Het nieuwe schooljaar gaat beginnen, voor sommigen is dit het laatste schooljaar op McKinley high. Gaat het lukken om hoger te belanden op de sociale ladder? Gaat de Glee club eindelijk Nationals winnen? Wellicht ontstaan er nieuwe relaties of ontstaat er nog meer drama. Kruip in de rol van je favoriete Glee clubber of verzin een eigen personage!

    Elke week is er ook een nieuwe opdracht/thema voor de Glee club, de bedoeling is dat jouw personage(‘s) zo dicht mogelijk bij de opdracht blijven door te zingen. Deze opdracht of thema wordt vet gedrukt aangegeven en bepaald door mij. Ideeën zijn altijd welkom per PB!

    Regels:
    - Het verhaal begint vanaf het einde van seizoen 2 (Er hoeft zeker niet gekeken te worden naar de verhaallijn uit seizoen 3 t/m 5)
    - Minstens 4 regels
    - Maximaal 3 personages
    - Verhaallijn en originele karakters mogen iets afwijken, maar niet te veel
    - 16+ is toegestaan
    - Naamsveranderingen en lange afwezigheid doorgeven a.u.b.
    - Inspringen mag altijd
    - Have fun!

    Originele personages:

    Blaine Anderson door RoseCandle
    Sam Evans door LittleIiar
    Kurt Hummel door Schuld
    Rachel Berry door RoseCandle

    Zelfverzonnen personages:

    Meisjes:
    Brandy Kyra Romano door Kayal
    Sarah Megan Clarisse door koena
    Luna Jessie smith door JustLoveGood
    Gereserveerd door Aevitas
    Gereserveerd door Inermis

    Jongens:
    Tyler Jay DiRomano door Kayal
    Deaglan [Decklan] O'Callaghan door Dorchadais
    Lars Julesed door TheDarkKing
    Sean Emile Hambrey door LittleLiar

    Lesroosters:



    Lesrooster juniors:

    08.30 uur – 09.30 uur
    Spaans

    09.30 uur – 10.30 uur
    Aardrijkskunde

    10.30 – 10.45
    Kleine pauze

    10.45 – 11.45
    Engels

    11.45 – 12.45
    Grote pauze

    12.45 uur – 13.45 uur
    Wiskunde

    13.45 - 14.45
    gym

    14.45 uur
    Glee club

    15.45 uur
    Andere buitenschoolse activiteiten (cheerleaden/football team etc)




    Lesrooster seniors:

    08.30 uur – 09.30 uur
    Wiskunde

    09.30 uur – 10.30 uur
    Engels

    10.30 – 10.45
    Kleine pauze

    10.45 – 11.45
    Spaans

    11.45 – 12.45
    Grote pauze

    12.45 uur – 13.45 uur
    Gym

    13.45 - 14.45
    Aardrijkskunde

    14.45 uur
    Glee club

    15.45 uur
    Andere buitenschoolse activiteiten (cheerleaden/football team etc)


    Inspringen kan altijd! >> Rollentopic

    [ bericht aangepast op 1 dec 2013 - 22:33 ]


    Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today.

    Rachel Berry :

    Mijn ogen gleden naar de klok, het was inmiddels al tijd geweest om te gaan. Ik zei mijn vaders gedag en rechtte het jurkje dat ik droeg voordat ik vertrok naar school.
    Toen ik aankwam was het gemiddeld druk voor een maandagochtend, maar dat kwam ook omdat het nieuwe jaar begonnen was. Ik zag veel nieuwe gezichten terwijl ik naar mijn kluisje liep, wellicht kwamen er nieuwe Gleeleden. Maar of ik daar blij mee moest zijn wist ik niet, mijn solo’s waren mij lief dus ik wilde ze niet delen met iemand.
    Aangekomen bij mijn kluisje hing ik mijn jasje op en bekeek ik de foto’s aan de binnenkant van mijn deurtje, glimlachend. Ik was helemaal klaar voor dit jaar.

    Blaine Anderson :

    De mensen bij de administratie waren niet heel erg behulpzaam, niet zoals op Dalton. Waarschijnlijk moest ik weer wennen aan een openbare school zoals deze, maar ondanks de twijfels van vanochtend stond ik nog steeds achter mijn beslissing.
    Ik liep naar de prikborden en wierp een blik op het inschrijfformulier voor de Glee club, niet heel onverwachts ging mijn interesse daar meteen naar uit.
    Ik zag dat het formulier op één naam na helemaal leeg was dus ik krabbelde als tweede mijn naam op de lijst, vanmiddag zouden dan vast de audities plaats vinden.
    Verder keek ik uit interesse naar de andere formulieren die er hingen.

    (Wie wilt Rachel of Blaine meeten?)


    Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today.

    Brandy Kyra Romano

    Het was weer eens een veel te druk hier aan tafel, maar ik kan het ook niet anders verwachten. Verveeld scroll ik door mijn Tumblr dashboard, maar niks wekt echt mijn interesse op. Toch kan ik het niet laten om een foto van Robin Thicke te rebloggen, ja wat? Die gozer is gewoon te sexy voor woorden. 'Geef me ook een Redbull, eikel!' schiet er links van me vandaan. Oh fijn het dagelijkse gezeik van Hope en Jayden begon weer, broer tegen zus je weet wel. 'Flikker op, dit is de laatste en die is voor mij.' snauwt mijn broer dus terug. Ik zucht even diep en duw mijn volle blikje redbull voor Hope. 'Hier, neem de mijne maar. Ik haal wel wat op school.' zucht ik en ik sta op. Mijn vingers tikken razendsnel op het scherm van mijn s4, tot ik de tekst "broer tegen zus, geweldig.. Maar nu heb ik dus geen Redbull meer. :[" heb staan. Snel deel ik het met mijn 3453 volgers op Tumblr en laat mijn mobiel dan in mijn zak glijden.
    In de gang trek ik snel mijn witte schoenen aan en ik werp een blik in de spiegel. De mouwen van mijn sweater hangen losjes over mijn armen. Moet je nagaan, koop je een van de kleinste maten is het nog niet goed. Ik kon natuurlijk de kleinste nemen, maar dan kreeg ik ze zeker weer niet over mijn voorgevel heen. Mhm, afgezien van dat ben ik misschien iets te dun, zoals iedereen zegt. Maarja, niks aan te doen. Je moet er maar mee leren leven als je benen en armen net stokjes zijn, I guess.. Ik gris snel mijn Micheal Kors tas van de grond en open de deur. 'Later!' roep ik door het huis en loop naar mijn auto. Op naar school dan maar...


    El Diablo.

    [ bericht aangepast op 30 nov 2013 - 23:00 ]


    Hi, I'm glad you're reading this....but this is worthless. :)

    Sam Evans

    Soms lijkt het alsof ik de enige ben die zin heeft om naar school te gaan.
    Maar ik vind het wel fijn altijd om me vrienden te spreken en om te zingen in Glee club.
    Dan ineens zie ik een bekend gezicht.. maar wat doet hij hier?
    ''hoor jij niet op dalton te zitten?'' vraag ik aan blaine
    verder ben ik blij hem te zien en dat zie je ook aan mijn gezichtuitdrukking

    Sean Emile Hambrey

    Ik druk mijn sigaret uit tegen het muurtje en loop met een grote grijns naar binnen,
    eens kijken, wat zou ik eens gaan uithalen..
    Mijn vrienden en ik konden wel wat lol gebruiken..
    dan zie ik Lars lopen, redelijk populair maar niet voor lang.. Eigenlijk had ik hem nooit gemogen.
    ''hee lars'' zeg ik met een grijns


    Music is my life

    (Zo kort allemaal o.o)


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    LittleLiar schreef:

    Sean Emile Hambrey

    Ik druk mijn sigaret uit tegen het muurtje en loop met een grote grijns naar binnen,
    eens kijken, wat zou ik eens gaan uithalen..
    Mijn vrienden en ik konden wel wat lol gebruiken..
    dan zie ik Lars lopen, redelijk populair maar niet voor lang.. Eigenlijk had ik hem nooit gemogen.
    ''hee lars'' zeg ik met een grijns


    Lars Julesed || Junior

    Ik loop door de gangen heen en instudeer alvast in mijn hoofd Bicycle Race het nummer wat ik van plan ben om te zingen voor mijn auditie voor de glee club.
    Als ik door de gangen loop hoor ik opeens achter me een arrogant klinkende stem.
    "Hey Lars." Zegt Sean. Ik draai me om en zeg tegen hem. "Hoi en doei, want ik moet naar me les Engels." Zeg ik.
    Ik en Sean zijn in deze school twee goede sporters in een andere sport en botsen elkaar in populariteit.
    Laat ik zeggen we zijn twee grote concurrenten van elkaar, in haast alles wat met populariteit te maken hebt.

    [ bericht aangepast op 30 nov 2013 - 23:01 ]


    Hi, I'm glad you're reading this....but this is worthless. :)

    TheDarkKing schreef:
    Lars Julesed || Juniors

    Ik ging naar me eerste les Spaans van dit jaar ik herken best wel wat mensen hier in de klas, de leraar Spaans was gelijk ook de coach van the New Directions, hmm hoe zouden ze heten in de jaren dat hij jong was gewoon the Directions?
    "Meneer even een vraag buiten de les, maar wanneer zijn de Glee club audities?" Vraag ik. "De audities zijn vanmiddag." Zegt Mr. Schuester. "Hoe laat precies meneer?" Vraag ik. "Om 14:45." Zegt Mr. Schuester. "Bedankt meneer." Zeg ik.
    Na Spaans ga ik nog naar Aardrijkskunde en heb dan me pauze.

    (Heeft Lars al pauze o.O even hoor. Maar dat kan niet)


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Dorchadais schreef:
    (...)
    (Heeft Lars al pauze o.O even hoor. Maar dat kan niet)


    Ik heb het aangepast.

    [ bericht aangepast op 30 nov 2013 - 23:01 ]


    Hi, I'm glad you're reading this....but this is worthless. :)

    Sean Emile Hambrey

    "Hoi en doei, want ik moet naar me les Engels." zegt Lars en wilt weglopen.
    smoesjes want het eerste uur is helemaal geen engels..
    Wij botsten veel qua karakter en ergens hoeft dat niet heel erg te zijn maar als ik hem onderuit kon halen dan deed ik dat
    'niet zo snel, lars. sinds wanneer zit jij in de glee club?' vraag ik wat luider zodat iedereen het kon horen op de gang
    ergensben ik wel jaloers omdat hij het wel doet maar dat laat ik niet blijken, al helemaal niet aan hem
    ik doe alles om aan de top te komen en als ik daarvoor gemeen moet zijn dan doe ik dat zonder moeite.
    Ik vind ook wel dat ik het eerste les kan skippen, niemand die erop zou letten de eerste dag.


    Music is my life

    LittleLiar schreef:
    Sean Emile Hambrey

    "Hoi en doei, want ik moet naar me les Engels." zegt Lars en wilt weglopen.
    smoesjes want het eerste uur is helemaal geen engels..
    Wij botsten veel qua karakter en ergens hoeft dat niet heel erg te zijn maar als ik hem onderuit kon halen dan deed ik dat
    'niet zo snel, lars. sinds wanneer zit jij in de glee club?' vraag ik wat luider zodat iedereen het kon horen op de gang
    ergensben ik wel jaloers omdat hij het wel doet maar dat laat ik niet blijken, al helemaal niet aan hem
    ik doe alles om aan de top te komen en als ik daarvoor gemeen moet zijn dan doe ik dat zonder moeite.
    Ik vind ook wel dat ik het eerste les kan skippen, niemand die erop zou letten de eerste dag.


    Lars Julesed || Juniors

    Als ik bijna de gang uit ben hoor ik opeens achter me Sean het volgende roepen, "Niet zo snel Lars, sinds wanneer zit je in de glee club?" Vraagt Sean.
    En daar ging mijn sociale leven neer.
    Ik stop even, maar hou me rustig tegenover hem en loop dan maar door naar Spaans.
    En hoorde soms nog wel wat mensen fluisteren als ik langs kwam, wat ik hoorde was.
    "Zie je hem daar, ik hoorde dat ie in de glee club zit." Zeggen ze.
    Wat zou ik een blij gevoel krijgen als ik Sean eens een sociale blunder laat maken, maar dat komt nog wel, o wacht maar af tot ik in glee club werkelijk zit.
    Ik ging naar me eerste les Spaans van dit jaar ik herken best wel wat mensen hier in de klas, de leraar Spaans was gelijk ook de coach van the New Directions, hmm hoe zouden ze heten in de jaren dat hij jong was gewoon the Directions?
    "Meneer even een vraag buiten de les, maar wanneer zijn de Glee club audities?" Vraag ik. "De audities zijn vanmiddag." Zegt Mr. Schuester. "Hoe laat precies meneer?" Vraag ik. "Om 14:45." Zegt Mr. Schuester. "Bedankt meneer." Zeg ik.
    En dat is precies genoeg tijd om te oefenen voor mijn geweldige auditie.


    Hi, I'm glad you're reading this....but this is worthless. :)

    Tyler Jay DiAngelo || Senior

    Met nog wat gel zet ik de laatste plukjes van mijn haar goed en ik kantel mijn hoofd een paar kanten op. Perfect. Ik grijns breed en trek mijn shirt even strak. Oké, even alles checken. Haar, perfect. Wit shirt dat al je spieren toont, check. Het nonchalant afmaken met een zwarte jeans en een paar Nikes, altijd.. Ik loop rustig naar beneden en vis de sleutels van mijn Lamborghini van tafel. Ik stop ze in mijn zak en loop dan de keuken in waar de hele familie zit. Pa die zoals altijd snel de krant door kijkt voor hij naar kantoor vertrekt, Ma die voor het fornuis ontbijt maakt, en mijn twee jongere zusjes aan tafel met een tekening. 'En goedemorgen.' zeg ik en plof nonchalant op de stoel naast mijn pa. 'Perfecte timing, zoals altijd.' lacht mijn ma en ze zet mijn ontbijt voor me. 'Altijd, zesde zintuig misschien?' lach ik. Na een klein kwartiertje ben ik wel klaar en ik werp een blik op de klok. Eigenlijk heb ik nog tijd zat, maar iedereen weet dat de leukste dingen voor en na school gebeuren.
    'Oké, ik moet gaan.' zeg ik en sta op. Ik druk bij mijn zes-jarige zusjes een kus op hun kruin, en vervolgens een kus op mijn moeder's wang. 'Oké, bye bye.' glimlach ik en ik pak mijn tas om vervolgens uit het grote huis te lopen. Je kan zeggen wat je wil. Buiten ben ik een jongen met een behoorlijk ego en sarcastische opmerkingen, maar mijn familie is toch wel alles voor me. Ik stap in mijn zwarte sportauto en ik gooi mijn tas op de stoel naast me. Nou, let's go.. Snel rij ik weg van mijn huis, op naar school waar ik binnen een kwartier ben. Even zien, waar hangen mijn buddies uit?

    [Iemand voor Tyler of Brandy?]


    El Diablo.

    Blaine Anderson :

    Een zachte zucht verliet mijn lippen terwijl ik een beetje rond dwaalde in gedachten, aan de sfeer moest ik nog even wennen. Maar ik was blij dat ik me had in geschreven voor de audities. Met audities had ik nooit moeite gehad, meteen wist ik wat ik wilde doen vanmiddag. De keuze was nooit erg moeilijk voor mij. En ergens had ik ook een voordeel dat ik iedereen al kende van de New Directions door Kurt en doordat ze vorig jaar onze tegenstanders waren. Eigenlijk had ik daar wel geluk mee, het was me een stuk makkelijker gemaakt dan anderen, denk ik.
    'Hoor jij niet op Dalton te zitten?' hoor ik een bekende stem vragen van achteren. Ik glimlach. Eindelijk was er iemand om mee te praten, ik had mezelf voor mijn zin al lang genoeg stil gehouden en ik draaide me om naar hem. Mijn vermoeden klopte toen ik Sam zag. Hij was altijd wel vriendelijk, een beetje vreemd, maar dat kon juist leuk zijn. 'Hoi Sam,' begroette ik hem met nog altijd een brede glimlach rondom mijn lippen. Ik kreeg steeds meer zin in deze dag, al zag ik ergens toch op tegen de eerste les, of de pauzes. Als je nieuw was, waren dat nog drempels waar je overheen moest.
    'Ik ben van Dalton af gegaan om mijn laatste jaren af te maken op McKinley' vertelde ik. Hij leek wel blij te zijn om me te zien, gelukkig maar. Ik wou niet dat mensen dachten dat ik een spion was voor de Warblers. Ze zouden altijd mijn vrienden blijven. Maar dit was een nieuw hoofdstuk in mijn leven, een nieuw begin. Ik keek even langs hem heen, ik had geen idee waar mijn eerste les zou plaatsvinden. 'Kun je me ergens mee helpen?' vroeg ik vervolgens, Sam hielp me vast wel. 'Weet jij waar ik moet zijn voor Spaans?' Ik had geen idee, ik had mijn rooster wel maar ik wist nog niet waar het lokaal was. Al had ik ook nog niet echt gekeken moest ik eerlijk wezen. Maar nu Sam hier was kon ik het net zo goed aan hem vragen. Ik hoorde een andere jongen iets roepen over Glee club en keek als geroepen op, maar al gauw vestigde ik mijn aandacht weer op Sam. Ik wist niet waar dat over ging, maar dat interesseerde me ook niet erg veel.

    (Rachel staat nog only de lonely bij haar locker, of je moet Blaine en Sam joinen?)

    [ bericht aangepast op 30 nov 2013 - 23:39 ]


    Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today.

    Tyler Jay DiAngelo

    Na een kleine tien minuten rond de school zie ik nog niemand die echt mijn aandacht wekt. Wat jocks die een Junior in de afvalbak gooien, Cheerleaders die de nieuwe trends bespreken bij hun auto, de eerstejaars die hulpeloos naar hun lokaal zoeken... Geweldig. Ik loop de school maar binnen en ik wandel rustig naar de kantine. Mijn Iphone vis ik ondertussen uit mijn zak en ik tik op het icoontje van twitter. Ik lees een tiental tweets en besluit dan wat te tweeten aan mijn vele volgers. Waarom ze me volgen is me een groot raadsel. Ik post de domste dingen en ik krijg nog steeds 1000 retweets.. Nou ja, eigenlijk hoor je mij niet klagen. Eerste dag op school en ik ben helemaal alleen.. Je zou bijna denken dat je vrienden ontvoert zijn ofzo ;p tweet ik en ik stop mijn telefoon weg.
    Eenmaal in de kantine loop ik gelijk naar de automaat waar ik wat geld in gooi. Ik druk op het knopje van de Redbull en binnen een paar seconden ligt het in het vakje. Snel vis ik hem eruit en loop weer de gangen op. Mensen, waar zijn jullie.... Opeens zie ik een bekend gezicht en een kleine grijns verschijnt op mijn gezicht. Ik loop naar het kluisje en leun nonchalant ernaast. 'Rachel.. Eindelijk een teken van leven.' grijns ik. Ja, je kon wel vragen wat doet de quarterback bij een gleek.. Maar ik kan met iedereen wel goed omgaan, daarom ben ik zo populair. Oké, behalve de echte nerds en freaks dan. Die irriteerden me gewoon... Sommige jocks lachten me erom uit, maar ik herinner ze er altijd aan dat ik wel degene ben die ze op de top houd. Kom op, als iemand van mij hoort dat je een nobody bent, dan kan je er vanuit gaan dat je zakt op de sociale lader. En dan bedoel ik niet een trede, nee... De hele weg naar beneden.....


    El Diablo.

    Deaglan [Decklan] O'Callaghan ||Junior||

    Ik weet het niet zeker, maar volgens mij zou de les al lang moeten starten. Maar het is ook de eerste schooldag, dus mensen hebben nog niet zo'n zin. Ik begrijp het. Ik ving iets op over glee-club en mijn oren zijn daarop gevestigd. Om kwart voor drie zijn de audities, mooi. Shit... niet mooi, ik heb nog geen nummer.
    Mijn hand glijd naar mijn jas en ik pak mijn mp-3 eruit. Ik plug de oortjes in en doe die in mijn oren. Ik druk hem aan en meteen begint er een liedje waarvan ik weet dat ik hem wil doen ;Everything will change van Gavin DeGraw. Ik sluit mijn ogen en luister naar de tekst. Dit wordt hem, dit wordt mijn auditienummer. Ik weet het zeker. Het is hoe ik mij op dit moment voel. Want ja, alles zal veranderen.
    Ik open mijn ogen als er op mijn schouder getikt wordt, naast mij staat er een brede gozer die mijn plugs uit mijn oren trekt.
    "Hey rooie, ga ergens anders zitten," zegt hij en pakt mijn tas van de tafel. Meteen pak ik mijn tas ook vast en begint er een trekspel.
    "Geef terug, er zitten waardevolle dingen in," zeg ik en trek eraan. De brede gozer lacht even, en net als ik een harde ruk wil geven aan mijn tas, laat hij los. Hierdoor schiet ik achteruit en val ik achterover, met stoel en al, op de grond. Er komt een pijnlijke kreun uit mijn mond en ik rol achterover om van de stoel af te komen. Dan blijk ik op de grond zitten en kijk naar de stoel. Deze wordt opgepakt door de brede gozer en hij gaat erop zitten. Ik hoor de docent wat zeggen. Blijkbaar was het tegen mij, want de man staat voor mij en helpt mij overeind. Ik veeg wat stof van mijn broek en shirt af en pak mijn tas op.
    "Gaat het?" hoor ik dan. Blijkbaar was dit ook al vaker gevraagd want ik word even aangetikt. Meteen knik ik even.
    "Ja, ja. Het gaat goed," zeg ik als ik even over mijn pijnlijke elleboog wrijf. "Ik heb alleen mijn elleboog een beetje geschaafd." Ik loop naar een lege tafel toe en zet mijn tas daar erop. Vervolgens ga ik eraan zitten en kijk ik even rond. Ik zit nu ergens vooraan, bij de deur. Maar goed, nu zit ik niet bij die brede gozer daar. Ik voel in mijn zakken en besef me dan dat ik mijn mp-3 mis. Ik kijk achterom en zie de gozer ermee klooien. Hij mompelt wat tegen zijn vrienden en kijkt dan richting mij.
    "Kom halen dan," zegt hij met een knikje en houd mijn mp-3 omhoog. Ik draai mijn rug naar hem toe en zucht. Ik ga hem zo wel terug halen. Ik heb geen zin om nu in het middelpunt te staan.


    [Wie zich geroepen voelt mag naar Deaglan gaan ! ^^]

    [ bericht aangepast op 1 dec 2013 - 13:49 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Sarah Megan Clarisse - Senior.


    Snel loopt Sarah naar de school. Het is best dichtbij haar huis, dus lang lopen hoeft ze niet. Eenmaal aangekomen ziet ze dat het schoolplein halfvol is en zonder veel aandacht te besteden aan de mede studenten die haar hier en daar begroeten loopt ze het schoolgebouw in. Sarah heeft niet heel erg veel vrienden, maar ze is ook geen loner of iets in die richting. Ze is gewoon de typische leerling. Zelf vindt ze dat prima, ze hoeft niet in de belangstelling te staan.
    Uit haar zwarte rugzak pakt ze haar rooster en ze slaakt een diepe zucht bij het zien van de eerste les, wiskunde bah. Sarah houdt totaal niet van wiskunde. Waarvoor heb je dat nou nodig? Ze bestudeerd de andere lessen op het rooster nog even kort en bergt het papiertje dan weer snel op. Bij het zien van de glee posters in het schoolgebouw verschijnt er een klein glimlachje op haar gezicht. Sarah wil al best lang meedoen met de glee club, ze heeft er alleen nooit de tijd en de moed voor gehad. Maar dit jaar is het eindelijk zo ver, Sarah gaat meedoen. Nu maar hopen dat ze goed genoeg is.