• Ik kwam was vandaag echt wat aangedaan omdat ik hoorde dat mijn moeder een hele week lang over iets tegen me gelogen had, waar ik me best wel druk in maakte. Ik snap ook wel dat het was omdat ik met niet nóg drukker zou gaan maken erover, maar ik vond het wel even niet leuk.

    In hoeverre vinden jullie dat ouders mogen liegen tegen hun kinderen?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik weet het niet, mijn ouders liegen nergens over.


    Your make-up is terrible

    Cas schreef:
    Ik weet het niet, mijn ouders liegen nergens over.


    De mijne normaal gezien ook niet, dus vond ik het wel even raar. Maar goed, ze had ook wel zo haar redenen.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Uh tot waar ze hun kinderen beschermen? Natuurlijk ook niet overdreven veel. Ik bedoel liegen over de thuissituatie als er bijvoorbeeld geldproblemen zijn. In zulke situaties vind ik dat ouders verplicht zijn te liegen of op zijn minst zo mkn mogelijke info moeten laten vallen.


    -

    Ik kan hier niet echt goed een oordeel over vellen, aangezien ik zelf ook niet 100% eerlijk ben tegen m'n ouders. Ik zeg niet alles en ik houd ook wel eens wat dingen achter.

    [ bericht aangepast op 21 nov 2013 - 20:25 ]


    26 - 02 - '16

    Ik vind niet dat er echt een lijn is ofzo aangezien alles verschilt per cultuur
    maar over dingen als feesten vind ik dat dat wel moet kunnen en uit voorzorg, bescherming of dat het volwassen dingen zin vind ik dat het kind het niet hoeft te weten maar ook weetr niet hoeft te liegen. Als je ouders op het punt staan om te scheiden zal het kind ruzie's mee maken en dan zal een kind zich zorgen maken. Ik vind niet dat je dan echt moet liegen maar je kunt het misschien wel uitleggen, ligt wel aan leeftijd, maar zolang het kind niet te grote zaken enzo dan kan het wel


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Troll schreef:
    Ik kan hier niet echt goed een oordeel over veilen, aangezien ik zelf ook niet 100% eerlijk ben tegen m'n ouders. Ik zeg niet alles en ik houd ook wel eens wat dingen achter.


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    Ik vind dat ze niet verder mogen dan de Sinterklaas en kerstman fabeltjes ;)
    Tenzij het in het belang is van het kind, als het in gevaar kan lopen als het de waarheid weet ofzo, maar anders echt niet. Als ouder moet je gewoon eerlijk zijn.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Troll schreef:
    Ik kan hier niet echt goed een oordeel over vellen, aangezien ik zelf ook niet 100% eerlijk ben tegen m'n ouders. Ik zeg niet alles en ik houd ook wel eens wat dingen achter.

    nerveus schreef:
    Ik vind dat ze niet verder mogen dan de Sinterklaas en kerstman fabeltjes ;)
    Tenzij het in het belang is van het kind, als het in gevaar kan lopen als het de waarheid weet ofzo, maar anders echt niet. Als ouder moet je gewoon eerlijk zijn.


    Nou, eerlijk maar waar, ik liep niet in gevaar als ik de waarheid zou geweten hebben. Maar ze wist wel dat ik me fantastisch veel zorgen zou gaan maken.
    Zelf zou ik er wellicht ook wel over gelogen hebben, but right.
    Haha, sinterklaas. Ik hoop dat mijn broertje het niet te snel ontdekt, want dan is het voor ons ook gedaan ^^


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Chekhov schreef:
    Da's nogal relatief volgens mij. Hangt een beetje af waarover ze liegen.

    [ bericht aangepast op 21 nov 2013 - 20:38 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Da's nogal relatief volgens mij. Hangt een beetje af waarover ze liegen.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Chekhov schreef:
    Da's nogal relatief volgens mij. Hangt een beetje af waarover ze liegen.


    Ziektes.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    It's a basic truth of the human condition that everybody lies.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Aravis schreef:
    (...)

    Ziektes.

    Ai. Een ziekte van haarzelf? Want dan begrijp ik wel dat ze het verzwijgt, maar anderzijds snap ik ook dat jij het wilt weten. Dus dat is een dubbele.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Een leugentje om best wil kan altijd ^^


    ©1998