• Ik kwam was vandaag echt wat aangedaan omdat ik hoorde dat mijn moeder een hele week lang over iets tegen me gelogen had, waar ik me best wel druk in maakte. Ik snap ook wel dat het was omdat ik met niet nóg drukker zou gaan maken erover, maar ik vond het wel even niet leuk.

    In hoeverre vinden jullie dat ouders mogen liegen tegen hun kinderen?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Tuala schreef:
    (...)
    Ai. Een ziekte van haarzelf? Want dan begrijp ik wel dat ze het verzwijgt, maar anderzijds snap ik ook dat jij het wilt weten. Dus dat is een dubbele.


    Een ziekte die uiteindelijk toch geen waarheid bleef te zijn, maar waar ze zich wel een hele week druk om heeft gemaakte, en die vrij ernstig is. Ergens snap ik het natuurlijk, en ik ben heel blij dat ze het toch niet heeft, maar het was even niet leuk.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik vind dat ouders mogen liegen over sinterklaas, kerstman, paashaas, tandenfee en dat soort dingen, en wat voorn cadeautjes ze je geven voor je verjaardag, maar meer ook niet


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Niet. Ik wil zelf altijd eerlijkheid horen. Toen mijn moeder een vleesgerecht had gemaakt en ik het had gegeten zonder dat ze had gezegd dat er vlees in zat (ik ben vegetarisch), was ik echt kwaad. Zeker omdat ze toen nog tegen iemand heeft gezegd dat ze een vleesgerecht had gemaakt 'en dat ze dat maar niet tegen Ilse moest zeggen'.


    Searching heavens for another earth

    Ik haat het als mijn ouders tegen me liegen en dat doen ze nogal vaak. Andersom deed ik het vroeger ook heel veel, maar sinds vorig jaar heb ik mezelf verbeterd en besloten dat liegen toch niet helpt. Afijn, een leugentje om bestwil is niet erg, maar mijn ouders liegen vaak om dingen die ik niet leuk vind. Er zijn dingen die namelijk heel ernstig zijn die constant verzwegen worden en afgewimpeld.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Die van mij liegen de hele tijd tegen me. Knap vervelend en ik ben ook de mening toegedaan dat ze dat niet mogen. Ons leren ze dat we niet mogen liegen, maar ze doen het zelf wel. Iedereen gelijk voor de wet, me dunkt.


    Nowadays we all cry in colours of silver and gold.

    Tsja, dan krijg je weer dat gedoe van 'ligt eraan' en dan is er ook nog een verschil tussen een leugen en verzwijgen. Ik vind alles prima, zodra ouders het maar doen met de goede bedoelingen.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ik vind het vooral afhangen van de leeftijd, want je kan een kind van zes wel vertellen dat "mama en papa geldproblemen hebben" o.i.d., maar die snapt er toch niks van.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Olicity schreef:
    Ik vind het vooral afhangen van de leeftijd, want je kan een kind van zes wel vertellen dat "mama en papa geldproblemen hebben" o.i.d., maar die snapt er toch niks van.


    Goed punt, dat telt inderdaad ook nog mee.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    nerveus schreef:
    Ik vind dat ze niet verder mogen dan de Sinterklaas en kerstman fabeltjes ;)
    Tenzij het in het belang is van het kind, als het in gevaar kan lopen als het de waarheid weet ofzo, maar anders echt niet. Als ouder moet je gewoon eerlijk zijn.


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!