• Hoi!

    ik heb al een tijdje het idee om eens een kinderboek te schrijven en dan voor een leeftijdsgenre van tussen de 8 en 10 jaar. dus niet té kinderlijk maar ook niet te moeilijk.

    ik kan alleen niet op een idee komen voor een verhaallijn en hoe ik dat het beste aan kan pakken.

    dus als iemand ideeën of tips heeft, zou ik ze heel graag horen!


    The Definition of Insanity

    Heb je een broertje/zusje/neefje/nichtje van die leeftijd? Je kan aan hun vragen wat ze leuk vinden om te lezen.


    Do what people say you can't.

    Nakoma schreef:
    Heb je een broertje/zusje/neefje/nichtje van die leeftijd? Je kan aan hun vragen wat ze leuk vinden om te lezen.


    nope....ik ben van iedereen zelf de jongste. daarom is het ook zo lastig haha toch bedankt voor de tip! ^^


    The Definition of Insanity

    Hm, misschien kun je best even brainstormen over een verhaal dat je wilt schrijven en er dan pas een een leeftijd op plakken?


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Ik denk dat binnen die leeftijdscategorie zowat de prinsessen en piraten zitten?


    16 - 09 - '17

    Gylani schreef:
    Ik denk dat binnen die leeftijdscategorie zowat de prinsessen en piraten zitten?

    Mijn zusje is negen en voor haar hebben de prinsessen jaren geleden al afgedaan. Natuurlijk hangt dat wel af van persoon tot persoon, maar ik denk dat dat ovr het algemeen niet meer zo in is op die leeftijd. Ik zou meer voor een fantasieverhaal gaan. Ik weet dat ik op die leeftijd heel erge fan was van harry potter.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Tuala schreef:
    (...)
    Mijn zusje is negen en voor haar hebben de prinsessen jaren geleden al afgedaan. Natuurlijk hangt dat wel af van persoon tot persoon, maar ik denk dat dat ovr het algemeen niet meer zo in is op die leeftijd. Ik zou meer voor een fantasieverhaal gaan. Ik weet dat ik op die leeftijd heel erge fan was van harry potter.


    Kan ook ja


    16 - 09 - '17

    Ik las vaak van die dingen zoals Suus&Sas en Noortje volgens mij, haha.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    hmmm oké. een beetje fantasy/sprookje maar dan niet zo ingewikkeld als ik normaal gesproken doe.

    iets met heksen? ofzo haha elfjes?


    The Definition of Insanity

    Ancestorial schreef:
    hmmm oké. een beetje fantasy/sprookje maar dan niet zo ingewikkeld als ik normaal gesproken doe.
    Ik stel
    iets met heksen? ofzo haha elfjes?

    Ik denk dat kinderen van tien echt wel al iets aan kunnen. Misschien moet je nog eens een paar kinderboeken van die leeftijd lezen om inspiratie te krijgen? Ik stel dit voor, ik heb het net meegelezen met mijn zusje en vond het geweldig :') of anders kun je inderdaad zelf iets proberen en zien wat het wordt.

    [ bericht aangepast op 18 nov 2013 - 21:15 ]


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    ^^ bedankt voor de tip! ik ga eens wat rond snuffelen in de bieb denk ik :D


    The Definition of Insanity

    Hmm, voor jongere kinderen schrijven is altijd veel lastiger dan voor je eigen leeftijd/oudere leeftijd (Ik heb toen ik 13 was een boek geschreven voor 15+, ja ik vind het nog steeds heel weird, maar het is ook echt uitgegeven)

    Toen ik 9 of 10 was las ik veel verhaaltjes over vriendinnen die op vakantie gingen/ verhalen met een dolfijn / kinderdetectives hahahaha


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Mijn achtjarige - bijna negenjarige - zusje is dol op avontuur, vriendschap en misdaad. Dat was ik ook en qua schrijfstijl is Nijntje ook al lang passé. Je zou eens kunnen kijken naar de boeken van Thea Stilton/Geronimo Stilton, die zijn heel populair onder mijn zusjes vrienden en mijn negenjarige buurjongen.


    Chasing goals.

    Phantasticae schreef:
    Mijn achtjarige - bijna negenjarige - zusje is dol op avontuur, vriendschap en misdaad. Dat was ik ook en qua schrijfstijl is Nijntje ook al lang passé. Je zou eens kunnen kijken naar de boeken van Thea Stilton/Geronimo Stilton, die zijn heel populair onder mijn zusjes vrienden en mijn negenjarige buurjongen.


    Erg bedankt voor de tip! :)


    The Definition of Insanity

    Volgens mij las ik op die leeftijd Hoe Overleef Ik boeken


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    Volgens mij las ik op die leeftijd Hoe Overleef Ik boeken


    Haha, ik ook
    Maar een goed plan is inderdaad rondsnuffelen in de bibliotheek. Veel succes en schrijfplezier :3
    Ga je het ook uitgeven?


    Some people are art and do art at the same time