Dumbledore schreef:
(...)
Je valt me niet aan hoor. Maar ik vind niet dat je er per se iets bij moet voelen, maar dat is mijn mening. Ik vind er niets mis mee om met iemand te zoenen als je bijvoorbeeld gaat stappen.
Nou, ik denk dat dit het punt is waarin we verschillen van mening.
ik vind als je gaat zoenen met iemand waar je mee gaat stappen, het hele idee van liefde eigenlijk weghaalt.
Als je zoent met iedereen waar je mee stapt of leuk vind om bijvoorbeeld het uiterlijk, maar gevoelsmatig niets met diegene hebt, dan toon je eigenlijk naar mijn mening dan met een zoen valse emoties. Een zoen was eerst altijd een symbool voor liefde en iemand zou ooit nooit iemand zoenen waar die geen gevoelens bij had, maar de laatste tijd schijnt het weinig meer uit te maken. Dat vind ik persoonlijk wel jammer, omdat een zoen zoveel meer waard is dan gewoon iets dat je aan iedereen kunt geven. Het is het teken voor liefde dat je overbrengt naar iemand anders en misschien denken mensen nu wel dat dit meer een fantasie is dan realiteit, maar ik leef dan toch liever in deze fantasie als de realiteit zo is dat je iedereen een zoen kan geven zonder dat gevoelens een rol bij spelen.
Dat is mijn mening erover en anderen mogen dat anders zien, daar zijn ze helemaal vrij in.
"There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.