• Hello peeps,

    Ik wil graag een verhaal schrijven. Maar met mijn ideeën ben ik nooit verder gekomen dan drie hoofdstukken. Dus mijn vraag aan jullie is of jullie misschien een leuk idee hebben zie ik mag uitwerken?

    Lots of Love


    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    Ik denk dat je beter zelf een verhaal kan bedenken en hier echt eens goed voor kan gaan zitten. Door zelf een verhaal te bedenken, wordt het ook een stukje van jou zelf. Niemand ziet de personages en locaties beter voor je dan jijzelf.
    Als je maar drie hoofdstukken maakt, loop je misschien vast. Probeer je personages uit te werken. Laat het verhaal een tijdje in je hoofd zitten. Schrijf in grove lijnen op wat je ongeveer wil vertellen, van het begin tot het eind.

    Het is maar een tip (:


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Als je een thema zoekt voor een verhaal, dan zou ik een random word generator gebruiken daarvoor. Die geeft je één willekeurig woord.

    Zoals Infini al zei, zou ik je idee voor je verhaal nog eventjes laten rusten en daarna een lijstje maken van de hoofdpersonages, zodat je daar later terug kan kijken. Schrijf je verhaalllijn in het korr, maar wel van het begin tot het einde. Daarna kan je best een paar hoofdstukjes op voorhand schrijven. Kijk ze wel altijd even na op spelfouten en vreemde zinnen, of vraag hulp aan een bèta-reader.

    Alvast veel plezier met je verhaal. (:


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Super bedankt voor jullie hulp! Ik heb al een idee (:


    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.