• Deep into the forests,
    far away from any human beings,
    at a place no one knows about.
    The wind,
    playfully swinging the trees.
    A rumbling sound,
    disturbing the perfect silence.
    A howling sound announces all,
    The wolves are coming home



    Welkom bij het speeltopic van 'A Howl In The Forest'

    In deze RPG verplaats je jezelf in een heuse wolf!
    En dan bedoel ik uiteraard geen weerwolf, maar een legit wolf, een 100% hondachtige.
    Je maakt deel uit van een roedel wolven, en moet met de beperkte mogelijkheden waarover een wolf beschikt, zien te overleven.
    Uiteraard begin je niet als roedelleider, maar in onderlinge machtsstrijden kun je hogerop komen.
    In het begin zal er slechts 1 roedel zijn, bij veel deelname zal ik (via het verhaal) een tweede roedel laten ontstaan.
    Roedels hebben onderling overigens nauwelijks contact en zijn over het algemeen rivaliserend.

    Interesse?
    Hier is het rollentopic:
    http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=157134&page=last&message=66#4989019


    Deelnemers:

    Gebruikersnaam: chasinghoran
    Naam wolf: Ruuqo
    Karakter: Ruuqo is slimme, doch voorzichtige wolf. Hij is sterk en duldt geen concurrentie, hoewel hij gevechten veelal uit de weg zal gaan.
    Vacht: Ruuqo heeft een ruige, diepgrijze vacht met een witte streep op zijn borst
    Geslacht: Reu
    Leeftijd: 4 jaar
    Extra (optioneel): Alfa

    Gebruikersnaam: chasinghoran
    Naam wolf: Valydda
    Karakter: Valydda is voor niets bang en en laat zich ook niet snel beledigen. Ze zal snel in gevechten raken wanneer iets haar niet zint.
    Vacht: Valydda's vacht is zilvergrijs, maar krijgt een gouden glans in het licht van de volle maan. Haar staart heeft een zwart uiteinde, evenals haar snoet.
    Geslacht: Teef
    Leeftijd: 3,5 jaar
    Extra (optioneel): Alfa

    gebruikersnaam: Smekkiesx
    Naam wolf:Rowcliffd (row)
    Karakter: Ze is een speelse kleine wolf die graag het onbekende verkend. Ze komt soms in moeilijkheden door haar neiuwschierige gedrag.Verder is row niet erg ambitieus.
    Vacht: Row heeft een wit/grijze vacht maar dit gaat nog veranderen aangezien ze nog een pup is.
    Geslacht:Wolvin
    Leeftijd:6 maanden
    Extra: Ze rent vaak haar staart achterna en haar ouders zijn gestorven door een overstroming.

    Gebruikersnaam: Smekkiesx
    Naam: snitsink (sink)
    Karakter: Hij is heel stil in de groep. Maar als er een aanval is zal hij altijd zijn beste vrienden beschermen.
    Meestal loopt hij alleen maar daar komt verandering in.
    Vacht: helemaal zwart
    Geslacht: wolfmannetje
    Leeftijd: 7
    Extra: Hij is al best oud waardoor hij niet heel actief is.Hij is nog niet zo lang geleden bij de roedel gekomen.
    Verder is sink zijn beste vriendin rowcliffd. Hij vind haar leuk omdat ze altijd vrolijk is en hem steeds opvrolijkt.
    Sink ziet haar als zijn eigen kleinkind.

    Gebruikersnaam: Squirrelpaw
    Naam wolf: Aurora
    Karakter: Aurora is een snelle wolf. Ze is heel aardig en vind het niet leuk om te vechten. Ze kan niet goed bijten en vechten maar kan wel heel snel rennen. Ze is ook erg klein.
    Vacht: Blauwgrijs met gele ogen.
    Geslacht:Teef
    Leeftijd: net 1 jaar.
    Extra (optioneel):

    Gebruikersnaam: Stage
    Naam wolf: Damakura
    Karakter: Damakura is niet bepaald verlegen, ze vind het soms gewoon fijn om alleen te zijn. Ze is geen vechter en ze verdiend meer aan stelen dan aan jagen. Ongeveer haar enige pluspunten zijn dat ze snel, lenig en wendbaar is, qua karakter zelf is ze erg afstandelijk
    Vacht: Ze is zwart op haar rug en buik maar haar hoofd en de onderkant van haar poten lopen over van licht naar donker bruin. Ze is te herkennen aan een donkerbruine streep op haar voorhoofd.
    Geslacht: Wolvin
    Leeftijd: 2.5
    Extra (optioneel): Haar vader is gedood door de alfa van een andere roedel, haar moeder is hierna gestorven van de kou

    Gebruikersnaam: Rawiyah
    Naam wolf: Waya
    Karakter: Niet extreem agressief , maar ook niet heel zachtaardig. Gewoon hoe een wolf uit een lage stand hoort te zijn. Ze weet waar ze staat in de roedel, en zal daar ook niets aan veranderen, ze is er tevreden over. Waya is een slimme wolf, en ze is ook erg snel. Ze is best sociaal, maar houd er niet van als er veel andere wolven om haar heen zijn.
    Vacht: foto
    Geslacht: Teef
    Leeftijd: 2 jaar
    Extra (optioneel):

    [ bericht aangepast op 5 dec 2013 - 13:53 ]


    You oughta know

    Ruuqo

    Op een rotsblok bleef ik even staan en stak mijn snuit in de lucht. Mijn neusvleugels trilden heftig terwijl ik de geur van de bossen om me heen in me op nam.
    Ergens in de verte hoorde ik het stromen van de rivier, een uil liet zijn roep horen. Ik wist het zeker; we waren bijna thuis.
    Kort snuffelde ik aan Valydda's snoet, waarna ik het op een lopen zette, de volle maan tegemoet. Achter me hoorde ik de anderen mee rennen, sommigen hijgend van het hele stuk wat we al afgelegd hadden, maar ik wist dat dit het laatste stuk was en negeerde het klagende gehuil van de jongeren.

    Valydda

    Ik ging naast Ruuqo staan en stootte zacht zijn snuit met de mijne aan. Ik sloot de groep toen we weer verder trokken, niet wetende waarheen we precies moesten, maar ik wist dat Ruuqo ons feilloos naar huis zou brengen. Ondertussen duwde ik Row zacht met mijn snuit naar voren. Ik wist dat ze moe was, maar we moesten verder. 'Kom op, nog een klein stukje.' moedigde ik haar aan.


    You oughta know

    Rowcliffd (row)
    Vermoeid keek ik naar de andere wolven.Ik werd door valydda naar voren geduwd. 'Ik ben moe laat me.' Snauwde ik. Moe en bang dat was ik ja. Ik kende deze roedel nog niet zo héél lang. Ze liepen gewoon opeens in het bos en hebben me maar meegenomen. 'Srry ik ben vermoeid.' zei ik verontschuldigend. Opeens spitste ik mijn oren. Ik hoorde een eekhoorn. Vlug sprong ik op hem en beet in zijn staart. Tot ik bij mijn nekvel werd gebeten.


    Snitsink (sink)

    Verveeld pakte ik row bij haar nekvel en droeg haar een heel eind. We werden opgehouden door die pup. Ze hoorde niet eens echt bij de roedel. Bovendien was ze chagrijnig en een chagrijnige pup is geen pretje. Ze ging al bungelend in mijn bek en stak haar tong uit. Vermoeid zette ik haar maar neer. Ik plofte neer. Ik kon echt niet meer.


    After all this time,severus? Always.

    Valydda

    Ik zag hoe Sink de pup een eind meedroeg en haar uiteindelijk neerzette en er zelf bij ging liggen. Zacht wreef ik Ruuqo's schouder, hij zuchtte en keek op.
    'We moeten echt rusten nu, Ruuqo.' zei ik rustig en keek naar de twee wolven op de grond. 'Iedereen is moe. Met een vermoeide roedel kun je niets, dat weet jij net zo goed als ik.' Ruuqo volgde mijn blik en gaf zich gapend over. 'Je hebt gelijk.' zei hij, waarna ik opgerold tussen de losse bladeren ging liggen.

    Ruuqo

    Even keek ik de roedel rond. Mijn blik bleef hangen op de jonge grijze wolf. Ze was erg stil geweest, maar aan haar ranke lijf kon ik zien dat ze snel was.
    Mijn blik gleed omhoog en ik zag hoe de Noordster helder aan de hemel stond. Ik zuchtte en liep naar Valydda, die al een warme plek had gevonden om te slapen. Ik likte haar kop en ging dicht tegen haar aan liggen, mijn snuit onder mijn staart, om hem warm te houden. Warm zou het vannacht niet worden.


    You oughta know

    Aurora

    Mijn krachtige grijze poten renden met veel snelheid over de grond. Mijn gele ogen gericht op de haas die ik wilde vangen. De koude wind vloog langs mijn blauwgrijze vacht. Ik haalde langzaam de prooi in die probeerde te ontsnappen. Ik beet zo snel mogelijk toen ik dichtbij kwam in de bruine vacht van het beest. Hij stopte met rennen en viel om op de grond. Genoeg gejaagd, zei ik tegen mezelf en pakte de haas op. Dit was voor de roedel. Even later kwam ik aan bij de grote groep wolven: mijn roedel. Ik legde de haas neer. 'Wie honger heeft mag er van eten,' zei ik tegen mezelf zonder dat ik zelf een stuk nam. Ik ging liggen en legde mijn kop op mijn poten. Toch bleef ik wakker. Ik kon niet in slaap komen.


    May StarClan light your path.

    Rowcliffd (row)

    Vermoeid keek ik naar de zwarte hemel. Eindelijk waren we eens gestopt. Ik ging naast sink liggen, maar die duwde me steeds weg. Moest hij maar weten.
    Ik plofte een eindje verder in de koude sneeuw. Mezelf een beetje ingravend en klein makend. Met grote bruine ogen keek ik de plek rond. Valydda en ruuqo lagen gezellig naast elkaar en sink lag wat te mokken. Mopperkont dat hij is. Verkleumd val ik in slaap.In een droomloze slaap...

    Snitsink (sink)

    Vermoeid duw ik row weg. Wat moet dat wolvenjong toch? Ze dacht toch niet dat we vrienden waren? Ik leg mijn kop tussen mijn poten. Na een tijdje wat wel een uur lijkt schrik ik op. Row is nog maar zes maanden en ze ligt in haar eentje op de grond. Met een ruk sta ik naast haar. Ik por haar wat met mijn snuit. 'Row wordt wakker!' zeg ik paniekerig. Ze zou toch niet....
    Bang keek ik haar aan.Tot ik een poot in mijn snoet voelde. Jup ze leefde nog. Opgelucht ging ik naaast haar liggen. Morgen zouden we weer verder gaan. Eindelijk naar huis.

    [ bericht aangepast op 17 nov 2013 - 12:03 ]


    After all this time,severus? Always.

    Whoa, sorry dat ik een paar dagen afwezig was. Ik moest gister werkwn en heb daarnaast last van chronische vermoeidheid, not asking for any pity tho. Maar ik ben er weer :)

    Ruuqo

    Nog voor de schemer werd ik wakker. Voorzichtig at ik een stuk van de haas die Aurora gevangen had. Het werd tijd dat we achter grotere prooien aan gingen. Morgen, nam ik mezelf voor, als we thuis waren en goed uitgerust. De jongwolven moesten leren hoe ze paarden, of runderen moesten bejagen. Morgen zouden ze hun eerste echte jacht meemaken.


    You oughta know

    Aurora

    Ik opende mijn ogen langzaam na een tijdje. Ik sliep niet en bij ieder geluid bewogen mijn oren. Vermoeid tilde ik mijn kop op en keek rond. Veel wolven sliepen. Ik liet mijn gele ogen de open plek rond kijken en stopte bij een wolf die wat aan het eten was. Het was Ruuqo die voorzichtig wat van mijn haas at. Het liefst had ik een grotere prooi gevangen. Dan kon iedereen er wat van eten. Ik stond moeizaam op, rekte me uit en gaapte. Toch was ik niet heel moe. Ik kon niet slapen, dus kon ik maar beter wat jagen. Ik besloot Ruuqo te vragen of hij mee wou jagen. Als hij zin had tenminste. Ruuqo was een wat oudere wolf dan mij en heeft vast al veel vaker gejaagd. Hij jaagde vast vaker dan mij op grote prooien. Die vind ik nogal lastig om te vangen, maar het is me wel een paar keer gelukt. Ik haal ze makkelijk in, maar kan ze niet in één keer doodbijten. Daarom vind ik hazen makkelijker. Maar er kunnen maar één of twee wolven van zo'n beest eten, dus is het beter als ik wat vaker grote prooi vang. Rustig loop ik naar hem toe. 'Hey Ruuqo,' zei ik rustig. Ik wou hem niet laten schrikken of zo. ''Heb je zin om te jagen?'' vroeg ik daarna en rekte me nogmaals uit. Mijn oren bewogen zich even naar achter en naar voren toen ik wat wind langs mijn grijze vacht voelde. Nog even en het zou alweer licht worden. De maan was ook al bijna onder. Ik hield meer van de nacht dan van de dag. Ik hield van de sterren die je dan mooi kon zien en de maan. Vooral als de maan vol was. Ik hoorde de bladeren ritselen toen er nog een zachte windvlaag kwam en er vloog een blad langs me. Toen ik nog een jongwolf was ging ik daar altijd achteraan. Dat is niet heel lang geleden, dacht ik bijmezelf terwijl ik terugdacht.

    [ bericht aangepast op 21 nov 2013 - 19:41 ]


    May StarClan light your path.

    Ruuqo

    Of ik zin had om te jagen? Graag, ik had honger, en een haas zou de hongerige magen van de roedel niet vullen. Even keek ik naar de vlakte, die ik tussen de bomen door kon zien. 'Heb je vaker gejaagd?' vroeg ik Aurora. Ze schudde haar kop. 'Alleen hazen.' antwoordde ze. Ik knikte. 'Je zult het wel leren. Kom.' zei ik en liep richting de vlakte. Aan de rand van het bos bleef ik liggen en drukte mijn lijf zo plat mogelijk tegen de grond en gebaarde Aurora hetzelfde te doen. Een kudde runderen was mijn doel.
    Vragend keek ik opzij naar Aurora. 'Zeg me eens, welke zou jij vangen?'

    Valydda

    Lui rekte ik me uit en keek rond, op zoek naar Ruuqo. Hij was er niet, maar zijn geur hing er nog rond. Ik stak mijn snuit omhoog en zocht de lucht af op zoek naar de geur van water. Ik rook het, en even later hoorde ik het ook. Stilletjes volgde ik het geluid en vond een stromend beekje. Zuchtend boog ik erheen en dronk. Ik hoopte dat we snel thuis zouden zijn..


    You oughta know

    Row


    Vermoeid keek ik op. Sink had zich naast mij genesteld. Er waren er een paar op jacht, dus die waren ook weer weg.
    Mijn maag rommelde en ik keek zielig om me heen. Ik vond dat ik nog te jong was om te jagen.
    mag ik nog veranderen naar 4 maanden inplaats van 6??
    Ik zou wel wat eten als de andere gingen jagen. De wind was koud en de grond vochtig. Voorzichtig liep ik naar een struik waar een dood vogeltje lag.
    'Die zou wel lekker smaken.'dacht ik. Ik peuzelde hem helemaal op. Rillend ging ik terug naast sink liggen. Ik mocht hem nu al.

    Sink
    droom: Jankend viel ze van een klif. Haar laatste kreten waren duidelijk te horen. Ze klonken als: waarom sinkie waarom!
    Ik wou huilen maar kon het niet. Men adem stokte in men keel. Dit kon niet waar zijn. Vijandig liet ik mijn tanden zien. Ik zou haar nooit vergeten. Twee grote ogen kwamen dichter bij.

    Plots schoot ik wakker. De ogen van row keken me vragend aan. 'Waarom huilde je in je slaap.' vroeg ze aardig en opgewekt. Ze deed me aan haar denken. Row zou ik wél beschermen. Al zou me dat me leven kosten.


    After all this time,severus? Always.

    Damakura

    Ruuqo was op weg met Aurora, Valydda stond ergens bij het beekje, een paar anderen waren aan het jagen en nog een paar liepe doelloos of etend over het kamp, ik niet. Ik haalde met mijn scherpe nagels langs de bast van een grote, dikke eik. Misschien omdat het snerpende geluid me aanstond, of dat het goed voelde om met mijn poot door de boom te gaan alsof het water was. Mijn vader deed het ook, dat wist ik wel: een grote witte wolf joeg hem op door de bomen en haalde uit naar zijn been. Hij kon niet meer lopen en probeerde met zijn poot zich op te trekken aan de stam van de dichtstbijzijnde boom, hij kon geen houvast vinden en kggg, kggg, allemaal strepen in de donkere bast. Hij was kort daarna vermoord, de wolf was nog zo goed geweest hem door zijn keel te bijten en het zo snel mogelijk af te maken, zo gingen die dingen. Er zaten nu ook strepen in deze boom, alleen waren ze minder dik, en minder mooi, ooit zou ik even diepe groeven in een boom kunnen maken als mijn vader.
    Er flitste iets in mijn ooghoek, voedsel, ik voelde mijn instincten toeslaan en ik sprintte er op af.


    "Why, one a' those Sleepin'-on-the-Floor-All-Day-Gettin'-Nothing-Done sorts a' shops, master Beetles"

    Aurora

    Ruuqo vond het goed. 'Heb je vaker gejaagd?' vroeg hij. Ik schudde mijn kop. 'Alleen hazen,' zei ik er achter na. Ik was ook nog maar net oud genoeg om te jagen. Hazen waren simpel, ze waren snel, dat was een leuke uitdaging. Toch haalde ik ze met gemak in en ze waren zo dood. Je hoefde er geen moeite voor te doen. Toch hielp het niet veel voor de roedel. Het kon maximaal twee wolven voeren. Misschien de jongwolven nog wel drie of vier, maar die zijn ook een stuk kleiner en hebben minder voedsel nodig. 'Je zult het wel leren,' zei Ruuqo. Hij zou wel gelijk hebben. Hij is ongeveer drie jaar ouder dan mij en heeft vast wel heel vaak gejaagt. 'Kom,' zei hij waardoor ik de diepgrijze wolf volgde. Aan de rand van het bos stopte hij, waardoor ik ook stopte. Hij duwde zijn buik plat tegen de grond en gebaarde me hetzelfde te doen. Ik liet me zachtjes op mijn buik zakken en bleef zo laag mogelijk. Van ver af rook in de geur van rauw, heerlijk vlees. Een kudde runderen stonden wat verderop en vermoedde niets van dat ze prooi waren van twee wolven. Ruuqo keek vragend opzij naar mij en vroeg ''Zeg eens, welke zou jij vangen?'' Ik leed mijn blik glijden over de kudde. Sommige leken erg gespierd, anderen waren nog erg klein. Ze moesten groot zijn dan had je er meer vlees van. Mijn gele ogen stopten bij een middelgroot beestje van de kudde. Hij was redelijk dik, dus er zouden redelijk veel wolven van kunnen eten. ''Die,'' zei ik en wees met mijn staart. Ik hield mijn ogen op hem gericht zodat de grijze wolf Ruuqo mijn blik makkelijk kon volgen.


    May StarClan light your path.

    Ruuqo

    Ik volgde Aurora's blik en zag het rund die ze bedoelde. Langzaam sloop ik een stukje dichter naar de kudde toe.
    'Ik ga straks de kudde in en drijf de kudde uiteen.' legde ik uit. 'Jij blijft aan de rand en jaagt de prooi op zodra je hem ziet. Ik grijp zijn keel wanneer hij dichtbij genoeg is. De rest volgt vanzelf.' Ik keek Aurora aan. 'Klaar?' vroeg ik en kwam iets overeind.


    You oughta know

    Row


    Iedereen was verdwenen. Kort geleden was sink er nog geweest. Ik plofte op mijn kont en me maag keerde. Ik was weer helemaal alleen. Net zoals ik vroeger alleen was geweest.
    Ze waren allemaal op jacht. Ik was nog maar 4 maanden en nog erg jong. Voorzichtig luisterde ik naar de wind om me heen.
    Het suisde en gaf me rillingen. Hopelijk kwam iedereen snel terug want ik had geen idee wat ik moest doen. Hier lag ik dan. Als ruuqo terug kwam zou ik hem vragen wanneer we weer verder gingen. Zo snel mogelijk naar huis.


    After all this time,severus? Always.

    Valydda

    Een geluid trok mijn aandacht en ik staakte mijn drinken. Zoekend keek ik om me heen, een raaf krijste luid, maar dat was niet de oorsprong van het geluid. Voorzichtig stapte ik naar de bosjes. Een konijn wreef rustig zijn pootjes over zijn oren, zijn bruingrijze vacht glanzde in het licht van de nog waterige ochtendzon.
    Langzaam maakte ik me kleiner, compacter om meer kracht in de sprong te kunnen zetten.
    Het konijn stopte zijn bezigheid en bleef stil zitten, zijn oren nu rechtop, draaiend opzoek naar onraad, zijn snorharen bewogen driftig op en neer.
    Ik drukte me plat op de grond en zette af. Het konijn hoorde me en zette het op een lopen, maar het was niet snel genoeg en met een simpele beet greep ik het beestje bij zijn nek. Het stribbelde nog wat tegen, maar ik schudde mijn kop een paar keer stevig heen en weer tot het konijnenlijfje slap in mijn bek hing.
    Met een vrolijke tred draafde ik terug naar de plek waar we de nacht door hadden gebracht.


    You oughta know

    Damakura

    Midden in het bos, zag ik nog steeds geen dier en ontmoedigd stopte ik met rennen. Boven mij vlogen een aantal vogels, die kon ik nooit vangen, zelf de lopenden niet, bij de waterkant. Ik was niet goed in jagen zoals mijn vader, of in vechten zoals hij, ik kon niks. Met mijn kop hangend liep ik terug naar het kamp, iedere stap groef een diepe pootafdruk in de modderige aarde, iedere keer moest ik mijn poten veel te hoog optrekken om ze uit de drab te krijgen. Ik had heel snel gerend, en dus moest ik ook heel ver teruglopen.
    Terug bij het kamp was er haast niemand meer op het terrein, enkel het jong wat waarschijnlijk nog meer kans had op prooi dan ik. Met een lege maag ging ik op mijn stukje grond liggen, bij de boom met de krassen erin, en legde mijn hoofd op mijn poten.


    "Why, one a' those Sleepin'-on-the-Floor-All-Day-Gettin'-Nothing-Done sorts a' shops, master Beetles"