• NaNoWriMo 2013



    Het is weer zo ver! NaNoWrimo (National Novel Writing Month) staat volgende maand al voor de deur! Mensen over de hele wereld storten zich weer op het plotten van een verhaal, uitwerken van personages en het NaNo forum om die 50.000 woorden bij elkaar te krijgen voor 30 november, 23:59h. De officiële website is opgefrist (nu ook veel beter voor op mobiele apparaten!) en het is tijd om koffie, thee, chocolademelk, chocolade, en andere zoete en energie wekkende etenswaren op te sparen om de maand door te komen!

    Voor degenen die niet weten wat NaNoWriMo is:
    NaNoWriMo of ook wel National Novel Writing Month is een project voor iedereen die een boek wil schrijven. In de maand november schrijf je 50.000 woorden (1.667 woorden gemiddeld per dag) waar het dus meer om de kwantiteit gaat dan kwaliteit en om een boek af te krijgen! Er doen mensen mee over heel de wereld en als je meer informatie wilt, klik hier voor de website!

    Als je van plan bent om mee te doen, laat dan even je username, titel van je verhaal (+ eventuele link) en (eventueel) je username van NaNoWriMo zelf achter! Je wordcount hoef je alleen door te geven als je geen account hebt op de website van nanowrimo. Als je van username veranderd, meld dat ook dan even! [:


    Deelnemers:
    [Q. Username | Naam | NaNoWrimo Username | Titel verhaal | Wordcount]
    - Plenilunium | Kim | ElfCitadel | The Art of Longing | 5.874 words |
    - Square | Squares | Untitled | 16.038 words |
    - Draculea | Silverlance |
    - LacieChan | SoulKey | The Mutant Chronicles | 20.275 words |
    - Festus | Tara | Taraluis | 16.765 words |
    - Eledhel | Oppugno | 20.596 words |
    - Arratay |
    - Reid | JanaAusten | Flatline | 18.818 words |
    - Royals |
    - Empyrean | Meteorsea | Stray Bird | 25.000 words |
    - Mulford | GreyWolfMoon | Zoete wraak, zoute tranen | 8.600 words |
    - Merrow | Justine | xMerrow | Onder Engelenvleugels | 645 words |
    - Ezreal | Hylla | The Agent Diaries |
    - FlyingMinds | Lotte | FlyingMinds | 5.196 words |
    - Disparato | bonfire |
    - Knetterdisco | Kelly | KC Warro | Can't Remember | 11.883 words |
    - Stapper | Natasja | Strongbow | An Unexpected Turn | 22.788 words |
    - ST0RMY | NadineV | De Perfecte Ontsnapping | 3.508 words |
    - 220912 | Sushita | The Ereption | 5.608 words |
    - Escritura | Escritura | Equilibrium | 25.000 words |
    - Finley | Zytrateanatamy | Rebirth | 25.279 words |
    - Chekhov | Stephanie | Peyrac | Winter Heat | 52.124 words |
    - Scavo | Linphea | Eleanor Richards |
    - Requille | Vailtille | The Thorns of the Unreal | 9.391 words |
    - Irvine | Jaimy | Jaimmmy | Het Verkeerde Oord | 9.471 words |
    - Phyre | Amber | Yerawizardamber | Obseratum | 2.701 words |
    - Nym | Jaqen | Fast Asleep | 11.473 words |
    - Bravosi | flawedheart | Residue | 2.029 words |
    - Yayde | Marijke | Yadinn | De Mist | 13.662 words |
    - Tragically | Karin | Tragically | Duivelse Belofte | 51.195 words |
    - Aion | 10.000 Dagen in Stilte | 3.810 words |
    - xAlways | Mad Men |
    - Cashby | Cashby | 11.727 words |
    - Thackery | Nathalie | Rowena | A Different Kind of Crazy | 27.500 words |
    - DreamerN | Stad van Dromen | 15.166 words |
    - Scorpia | Emma | Naille | Santos Elbasi | 3.082 words |
    - Yeardley | JoyceElisabeth |
    - Belong | Chanice |
    - Chez | Suzanne | Sarius | 6.579 words |

    Wordwars:
    :00 - :15
    :20 - :50

    Een wordwar of wordsprint betekent dat je zoveel mogelijk schrijft binnen een bepaalde tijd tegen anderen.


    "The world needs your novel!"
    Tips and tricks by LacieChan
    November 13th: 21.666 words
    Voorgaande topics; 1, 2, 3, 4

    [ bericht aangepast op 13 nov 2013 - 19:34 ]


    "Chaos often breeds life, when order breeds habit."

    Mehh, ik wil ook meedoen aan die wordwar vanavond, maar ik kan niet :c


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Ik probeer ook mee te doen!


    "Chaos often breeds life, when order breeds habit."

    Yeardley schreef:
    (...)
    shush, twee topics kort achter elkaar voelt slecht voor mij. SHUSH


    Volgens mij bedoel je posts :p?


    Some people are art and do art at the same time

    Festus schreef:
    Ik ga sowieso meedoen en ik zag Square ook iets zeggen over dat ze meedeed.


    Ik wil het inderdaad wel proberen. :Y)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Yeardley schreef:
    (...)
    shush, twee topics kort achter elkaar voelt slecht voor mij. SHUSH

    Ik weet zeker dat dat geen twee topics waren hoor Joycie


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Ugh m'n vader is nogal vaag aan het doen en ik weet dus niet of we bij z'n vriendin blijven -waar ik internet heb- of dat we naar zijn eigen huis gaan. In dat laatste geval zal ik niet mee kunnen doen :(
    Nouja, kan wel, maar dan kan ik m'n wourdcount pas de volgende avond hier zetten :p

    Oh kreeg vandaag zon leuk compliment ;D. mn duitse oom ls er voor mn verjaardag. En die ls heel trots op me dat lk schrijf. Hele tijd heeft hij erover en dat hij zelf ook wilde schrijven.. En hij leest mn verhaal hier via quizlet, alle hoofdstukken al gehad en vraagt naar nieuwen.
    Echt superleuk in te horen dat hij zo enthousiast ls.


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Stapper schreef:
    Oh kreeg vandaag zon leuk compliment ;D. mn duitse oom ls er voor mn verjaardag. En die ls heel trots op me dat lk schrijf. Hele tijd heeft hij erover en dat hij zelf ook wilde schrijven.. En hij leest mn verhaal hier via quizlet, alle hoofdstukken al gehad en vraagt naar nieuwen.
    Echt superleuk in te horen dat hij zo enthousiast ls.


    Das echt super!


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    LacieChan schreef:
    (...)

    Das echt super!


    Jaa, vooral omdat er verder eigenlijk niemand zo enthousiast reageert. :)


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Total: 917 words written.


    Some people are art and do art at the same time

    Ik weet echt niet welk genre bij mijn verhaal past. Ik heb hem nu op Literary Fictie staan, maar ik vind hem eigenlijk helemaal niet zo literary. Help?

    Clairy dos Santos, een negentienjarige meisje, wonend in Amerika, was niet zo onschuldig zoals ze werd genoemd. Samen met haar vriendin, die gelijk ook haar nichtje en overbuurmeisje was, ontmoette ze een jongen van ongeveer hun leeftijd, Aissa Elbasi (spreek je uit als Hisse). Het was een Turkse jongen. Hij verhuisde naar hun woonwijk, waardoor hij vlakbij de meisjes woonde. Yara en Clairy konden goed met hem opschieten, ze waren hetzelfde type kinderen. De meisjes begonnen een crush op hem te hebben maar voorlopig hielden ze het bij vrienden. Naast roken, dronken ze alledrie elke weekend alcohol. Flessen vol. Stoppen konden ze niet en wilden ze voorlopig ook niet. Aissa wilde rover worden en Yara en Clairy het liefst moordenaar of een normale alcoholistische roker. Ze wilden dus een aardige stoute toekomst, om het zo even te zeggen. Clairy's ouders waren beide flinke alcoholisten, maar haar vader is gestorven vanwege teveel alcohol en haar moeder is ermee opgehouden na de dood van haar man. Clairy daarintegen bleef ermee doorgaan, zo deed Yara, haar nichtje, ook. Een heerlijke hobby vonden ze het. Hun leventjes werden alsmaar fijner, vonden ze.
    Totdat een drukke en niet al te dunne drugsverkoper hun leven in kwam stappen.
    Hij was rond de veertig jaar oud en was twee maanden geleden de gevangenis uitgekomen. Clairy, Yara en Aissa raakten bevriend met de man en deden soms mee met wat hij deed. Maar dat was niet zo'n goed idee, omdat ze daardoor in de problemen leken te komen.

    [ bericht aangepast op 9 nov 2013 - 22:00 ]


    Some people are art and do art at the same time

    Scorpia schreef:
    Ik weet echt niet welk genre bij mijn verhaal past. Ik heb hem nu op Literary Fictie staan, maar ik vind hem eigenlijk helemaal niet zo literary. Help?

    Clairy dos Santos, een negentienjarige meisje, wonend in Amerika, vlakbij London, was niet zo onschuldig zoals ze werd genoemd. Samen met haar vriendin, die gelijk ook haar nichtje en overbuurmeisje was, ontmoette ze een jongen van ongeveer hun leeftijd, Aissa Elbasi (spreek je uit als Hisse). Het was een Turkse jongen. Hij verhuisde naar hun woonwijk, waardoor hij vlakbij de meisjes woonde. Yara en Clairy konden goed met hem opschieten, ze waren hetzelfde type kinderen. De meisjes begonnen een crush op hem te hebben maar voorlopig hielden ze het bij vrienden. Naast roken, dronken ze alledrie elke weekend alcohol. Flessen vol. Stoppen konden ze niet en wilden ze voorlopig ook niet. Aissa wilde rover worden en Yara en Clairy het liefst moordenaar of een normale alcoholistische roker. Ze wilden dus een aardige stoute toekomst, om het zo even te zeggen. Clairy's ouders waren beide flinke alcoholisten, maar haar vader is gestorven vanwege teveel alcohol en haar moeder is ermee opgehouden na de dood van haar man. Clairy daarintegen bleef ermee doorgaan, zo deed Yara, haar nichtje, ook. Een heerlijke hobby vonden ze het. Totdat een drukke en niet al te dunne drugsverkoper hun leven in kwam stappen. Hun leventjes werden alsmaar fijner, vonden ze. Hij was rond de veertig jaar oud en was twee maanden geleden de gevangenis uitgekomen. Clairy, Yara en Aissa raakten bevriend met de man en deden soms mee met wat hij deed. Maar dat was niet zo'n goed idee, omdat ze daardoor in de problemen leken te komen.

    In Amerika vlak bij London?


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Festus schreef:
    (...)
    In Amerika vlak bij London?


    Oh kut. >.<


    Some people are art and do art at the same time

    Scorpia schreef:
    (...)

    Oh kut. >.<

    Haha ik dacht al dat daar iets niet klopte. Ik zou zeggen dat het bij spanning hoort? Zoek je voor een genre op Q of op naNo zelf. Misschien wel gewoon voor jezelf? Misdaad misschien?

    [ bericht aangepast op 9 nov 2013 - 21:53 ]


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Festus schreef:
    (...)
    Haha ik dacht al dat daar iets niet klopte. Ik zou zeggen dat het bij spanning hoort? Zoek je voor een genre op Q of op naNo zelf. Misschien wel gewoon voor jezelf? Misdaad misschien?


    Nou, bij NaNo. Ik wil hem niet op Q online zetten. Ik wilde kiezen uit de genres bij Nano :p


    Some people are art and do art at the same time