• Ik mag van mijn ouders dus absoluut geen facebook hebben.
    Ok, ik weet dat ze mij willen beschermen, maar ik voel mij zo een buitenbeentje in de klas, bijna iedereen heeft facebook!!
    En dan als ik weer over begin te zagen, zeggen ze steeds: "Wij vertrouwen jou, maar de anderen niet." Dat is echt pure onzin!!
    Ik ben dertien en best verantwoordelijk, zoiets als skype zou dan wel mogen, wat is het verschil!?

    Maar hebben jullie dan facebook?
    En zo ja, van welke leeftijd??
    En wat vind je er slecht en goed aan??

    [ bericht aangepast op 6 nov 2013 - 13:18 ]


    Why so serious? :]

    Illuminates schreef:
    Facebook is officieel pas vanaf zestien jaar, dus alles wat er onder zit qua leeftijd heeft er eigenlijk al niets te zoeken.


    Echt? Ik had op m'n 15e al facebook.


    26 - 02 - '16

    Illuminates schreef:
    Facebook is officieel pas vanaf zestien jaar, dus alles wat er onder zit qua leeftijd heeft er eigenlijk al niets te zoeken.


    Er zitten ook echt wel mensen van onder de zestien jaar op en als ze geen gekke dingen gaat doen op facebook dan snap ik niet zo goed waar haar ouders bang voor zijn.


    Physics is awesome

    Musai schreef:
    (...)

    Er zitten ook echt wel mensen van onder de zestien jaar op en als ze geen gekke dingen gaat doen op facebook dan snap ik niet zo goed waar haar ouders bang voor zijn.


    Klopt, daarom zet ik er ook officieel bij.


    Heb nu nét een weekje Facebook en ik heb het PRIMA vol kunnen houden zonder. Het is leuk contacten bij de houden waarvan je anders niet zo veel hoort, zoals van vrienden die van school zijn of familie die ver weg woont. Maar voor de rest; een hoop mooi gebrachte onzin.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Ik gebruik 't sowieso alleen maar om contact te leggen met andere personen van m'n studie - zodat we vragen van elkaar kunnen oplossen etc.
    Daarnaast - wanneer je per sé wil laten weten wat je aan het doen bent, kun je ook Twitter gebruiken. Zo veel boeiends komt er op Facebook niet voorbij.


    Bedankt allemaal ik waardeer dit echt!
    Maar officieel vanaf je zestiende? Ik weet het niet, ik ken mensen die er van hun 10 jaar al van spraken...


    Why so serious? :]

    Dat vind ik vreemd, volgens de site zelf mag je het al officieel vanaf je zestiende - waar dus niemand naar luistert.
    In ieder geval moet ik bekennen dat Facebook niet bepaald geweldig is. Laat me eens de nadelen van Facebook opsommen.

    - De site zit vol mensen die verschrikkelijk dom reageren, vaak "boeiuh" zeggen en een allergie aan correct Nederlands hebben.

    - Om de tien minuten mag je een spelverzoek van Candy Crush Saga.en Farmville verwachten.

    - De gesprekken hebben niet echt veel inhoud, tenzij je "Heey!", "Ça va?" en "Met mij ook, wat doe je?" erg interessante gespreksonderwerpen vindt.

    - Facebook zit vol met pagina's met onzinnamen zoals "Ik zeg altijd: ik maak nooit huiswerk op een dag die eindigt op een G", beheerd door tienjarigen die denken dat ze grappig zijn door domme foto's en "like als ..."-statussen te plaatsen.

    - Er wordt constant met "hoer" en "janet" gescholden. Veel meer bevooroordeeld kan je niet zijn.

    - Je loopt het risico dat je "vrienden" belachelijke foto's van jou gaan lekken en er dan bijzetten dat je prachtig bent.

    Heb je toevallig ooit gehoord van "Mijn tien dingen die ik haat aan Facebook"? Zoek maar op op YouTube. Het is een film, gemaakt door een Antwerpse Marokkaan die zich doodergerde aan deze dingen.

    [ bericht aangepast op 5 nov 2013 - 23:07 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Ik heb het alleen voor de spelletjes. :')


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Rosarum schreef:
    Dat vind ik vreemd, volgens de site zelf mag je het al officieel vanaf je zestiende - waar dus niemand naar luistert.
    In ieder geval moet ik bekennen dat Facebook niet bepaald geweldig is. Laat me eens de nadelen van Facebook opsommen.

    - De site zit vol mensen die verschrikkelijk dom reageren, vaak "boeiuh" zeggen en een allergie aan correct Nederlands hebben.

    - Om de tien minuten mag je een spelverzoek van Candy Crush Saga.en Farmville verwachten.

    - De gesprekken hebben niet echt veel inhoud, tenzij je "Heey!", "Ça va?" en "Met mij ook, wat doe je?" erg interessante gespreksonderwerpen vindt.

    - Facebook zit vol met pagina's met onzinnamen zoals "Ik zeg altijd: ik maak nooit huiswerk op een dag die eindigt op een G", beheerd door tienjarigen die denken dat ze grappig zijn door domme foto's en "like als ..."-statussen te plaatsen.

    - Er wordt constant met "hoer" en "janet" gescholden. Veel meer bevooroordeeld kan je niet zijn.

    - Je loopt het risico dat je "vrienden" belachelijke foto's van jou gaan lekken en er dan bijzetten dat je prachtig bent.

    Heb je toevallig ooit gehoord van "Mijn tien dingen die ik haat aan Facebook" gezien? Zoek maar op op YouTube. Het is een film, gemaakt door een Antwerpse Marokkaan die zich doodergerde aan deze dingen.


    Dat zijn nou niet echt de dingen waardoor ik mijn kind het niet zou willen laten gebruiken, hoor. Je kan het meeste gewoon voorkomen, door geen rare mensen als vriend toe te voegen, maar alleen mensen die je ouders ook kennen. Als je het niet op je telefoon neemt, hoef je je ook niet zo gauw te storen aan Candy Crush, zeker niet als je het zelf ook speelt. Je kunt de gesprekken zelf zo invullen zoals je zelf wilt en ook de pagina's liken die je wilt en je ouders goedkeuren. Dus alleen dat van die foto's is waar, maar als je vrienden bent met mensen die je ouders ook kennen, kunnen zij er zelfs nog wat van zeggen en zo. (ook al kun je de betreffende foto er nooit meer afhalen).
    Maar ja, als je zestien moet zijn.. Ik dacht altijd dat het 13 was plus toestemming van je ouders moest hebben en daar gaat het juist om.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Hohenheim schreef:
    (...)

    Dat zijn nou niet echt de dingen waardoor ik mijn kind het niet zou willen laten gebruiken, hoor. Je kan het meeste gewoon voorkomen, door geen rare mensen als vriend toe te voegen, maar alleen mensen die je ouders ook kennen. Als je het niet op je telefoon neemt, hoef je je ook niet zo gauw te storen aan Candy Crush, zeker niet als je het zelf ook speelt. Je kunt de gesprekken zelf zo invullen zoals je zelf wilt en ook de pagina's liken die je wilt en je ouders goedkeuren. Dus alleen dat van die foto's is waar, maar als je vrienden bent met mensen die je ouders ook kennen, kunnen zij er zelfs nog wat van zeggen en zo. (ook al kun je de betreffende foto er nooit meer afhalen).
    Maar ja, als je zestien moet zijn.. Ik dacht altijd dat het 13 was plus toestemming van je ouders moest hebben en daar gaat het juist om.

    Dat snap ik ook wel. Ik was haar er vooral op aan het wijzen dat Facebook een vrij inhoudsloze site is en ze niet veel mist omdat ze het niet mag. Over de gevaren of de redenen waarom haar ouders het haar verbieden heb ik niks gezegd.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Illuminates schreef:
    Facebook is officieel pas vanaf zestien jaar, dus alles wat er onder zit qua leeftijd heeft er eigenlijk al niets te zoeken.

    Als het officieel pas vanaf je zestien is, waarom is de minimumleeftijd dan 13? (cat)
    Het staat ook in hun gebruiksvoorwaarden;
    Je gebruikt Facebook niet als je jonger bent dan 13 jaar.

    Lijkt me niet echt logisch om eerlijk te zijn.

    OT: Facebook is niet zo belangrijk hoor...Ik snap echter wel dat je het niet zo fijn vindt dat je ouders het verboden hebben.
    Het kan echt handig zijn voor schoolwerk.
    Ik heb bijvoorbeeld een groep opgericht met mijn klasgenoten waar we ons huiswerk in delen.
    En ik gebruik het ook om met familie in het buitenland in contact te blijven.
    Maar dan bedoel ik wel familie buiten Europa die je niet echt meteen kan bezoeken.

    Wacht nog een aantal jaar en dan mag je het wel...En anders doe je het toch gewoon?
    Mijn ouders wisten niet dat ik facebook had...Tot ik hen een vriendschapsverzoek stuurde.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Rosarum schreef:
    (...)
    Dat snap ik ook wel. Ik was haar er vooral op aan het wijzen dat Facebook een vrij inhoudsloze site is en ze niet veel mist omdat ze het niet mag. Over de gevaren of de redenen waarom haar ouders het haar verbieden heb ik niks gezegd.


    Zelfs dan kan je de nutteloosheid gemakkelijk omzeilen, want ikzelf heb vrijwel geen last van al het bovengenoemde. Je ziet niets wat je niet wil zien.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Ik ben aan het overwegen om mijn Facebook pagina te verwijderen i.v.m. privacy. Op zich snap ik wel waar je ouders vandaan komen, maar het is vervelend dat jij je daardoor een buitenbeentje voelt. Misschien kan je bewijzen dat er niks echt mis kan gaan?


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Bijna iedereen is hier vet negatief over FB. Maar ondertussen heeft wel zo'n beetje iedereen een account daar, lolol. Hypocriet much.


    ars moriendi

    Robbery schreef:
    Bijna iedereen is hier vet negatief over FB. Maar ondertussen heeft wel zo'n beetje iedereen een account daar, lolol. Hypocriet much.
    This, mucho.


    Life is hard and then we die