• De laatste maanden kan ik niet goed slapen. Het begon ermee dat ik niet kon slapen als mensen bleven logeren. De dag daarna was ik zo moe dat ik gelijk in slaap viel. Maar nu kan ik al helemaal niet meer slapen. Ik stress heel erg als ik niet kan slapen. Ik slaap al een paar dagen nauwelijks, ondanks ik echt super moe ben. Heeft iemand hier ook last van/last van gehad? Zo ja, hoe kwam het weer goed? Ik drink nu warme melk voor het slapen maar dat helpt ook niet...


    The sun will rise and we will try again.

    Wanneer je in bed gaat liggen en je valt binnen een half uur niet in slaap ; je bed uit, naar een andere kamer en blijf daar hangen totdat je moe wordt - dan ga je gewoon naar je bed en herhaal je het opnieuw (je moet binnen een half uur in slaap vallen).
    Het kan hierbij dus zijn dat je een keer tot vijf uur 's ochtends wakker zit, maar so be it.

    Belangrijk hierbij is wel dat je wel gewoon op de normale tijd op staat, 's middags niet slaapt en 's avonds ook gewoon op een normale tijd naar bed gaat.


    Als je niet kunt slapen, kun je lavendelolie op je kussensloop druppelen of een takje lavendel onder je kussen leggen. Dit werkt kalmerend. Ook kun je voor het slapen naar een rustig, instrumentaal nummer luisteren. Luister geen nummers waarbij je kunt meezingen!
    Een warme kop kamillethee wil ook nog wel eens helpen.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ik brand altijd wierook in mijn kamer om een ontspannere sfeer te krijgen
    Met voorkeur lavendel, maar anders zijn andere ook goed, iets wat jij lekker vindt ruiken


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Leg alle electronica ver weg van je bed, ga een uur van te voren iets anders doen (bijvoorbeeld een boek lezen), maak je niet druk over dat je niet kunt slapen (want daardoor zul je juist niet kunnen slapen) en wat mij altijd helpt om in slaap te vallen is gewoon dingen voorstellen. Ideeën, verhalen, maakt niet uit wat, het helpt bij mij altijd :Y)


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Als je écht niet kan slapen en niet eens slaperig wordt, kun je ook melatoninepillen nemen. Deze pillen hebben geen bijwerkingen en zijn gewoon bij de drogist te krijgen. Het zijn dan ook niet echte slaappillen, maar bevatten het hormoon dat je normaal zelf aanmaakt en waardoor je moe wordt.


    From these ashes, I will rise

    ^ Melatoninepillen kunnen echt goed werken. Je kan ze idd gewoon bij de drogist halen, maar ik ben zelf eerst langs de huisarts geweest om te vragen wat voor mij een goede dosis was. Ik heb zwaardere dan de meeste mensen


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Bedankt iedereen!


    The sun will rise and we will try again.

    Lieve mensen, die pillen helpen niet. Als ze helpen is het een placebo. Tegen de avond maakt je lichaam sowieso al melatonine aan, dat beetje extra van die pillen heeft geen invloed.
    Maargoed. Ik leg altijd alle elektronica weg en probeer aan leuke dingen te denken. Vaak ben ik dan zo in slaap en anders klim ik inderdaad weer mijn bed uit om iets anders te gaan doen.


    I am an idiot, I move.

    Warme melk net voor je naar bed gaat kan ook wel eens helpen. Of anders in bed gaan liggen, ogen sluiten en je inademingen tellen. Het werkt heel rustgevend en uiteindelijk val je wel in slaap, zeker in combinatie met het lavendel die al aangeraden is en het rustgevende muziek.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Presence schreef:
    Als je niet kunt slapen, kun je lavendelolie op je kussensloop druppelen of een takje lavendel onder je kussen leggen. Dit werkt kalmerend. Ook kun je voor het slapen naar een rustig, instrumentaal nummer luisteren. Luister geen nummers waarbij je kunt meezingen!
    Een warme kop kamillethee wil ook nog wel eens helpen.


    "Pride relates more to our opinion of ourselves, vanity to what we would have others think of us." - Jane Austen

    Dit heb ik nodig. Mijn topics


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Ik worstel eigenlijk al heel mijn leven met slaapproblemen. Wou als baby ook nooit slapen en moest uren gewiegd worden :') Het probleem bij mij is dat mijn hoofd vaak nog te vol is en dat ik niet rustig kan worden. Tegenwoordig probeer ik voor ik ga slapen yoga-oefeningen te doen. Ik heb op zich niets met yoga, maar het heeft er vooral mee te maken dat je even een momentje creërt dat je rustig moet worden. Dat kan ook op andere manieren. Er zijn oefeningen dat je je op je hele lichaam concentreert: eerst o pje voeten, dan je benen... Ook heb ik een tijdje een oefening gedaan dat ik tegen mezelf zei: 'Bedenk tien dingen die je vandaag hebt geroken', 'bedenk tien dingen die je vandaag hebt gevoeld'... Kleine dingen waardoor je er niet meer bij stil staat dat je in slaap probeert te vallen. Want dat is ook belangrijk: als je al verschillende nachten slecht slaapt, krijg je daar stress van en ga je al slapen met het gevoel dat het niet gaat lukken. Niet doen, want zo lukt het natuurlijk niet. Probeer rustig te worden en blijf gewoon liggen met de gedachte 'ik rust nu ten minste al uit'. Als je gaat beginnen stressen omdat je niet in slaap raakt, lukt het zeker niet.
    Als je al heel lang wakker ligt, kun je best even uit je bed komen en iets gaan lezen of zo. Als je dan terug naar je bed gaat, lukt het vaak wel.

    Ik heb ook een tijdje slaappillen genomen die ik door de dokter had voorgeschreven gekregen. Dat was omdat ik echt heel slecht sliep toen, tot vijf uur wakker liggen en zo. Ik sliep door die pillen wel, maar ik vond het heel eng, want ik wou absoluut niet verslaafd raken. Het was ook maar een paar nachten, om toch een beetje rust te krijgen. Maar pillen zijn dus geen oplossing, probeer het eerst op de natuurlijke manier.

    Veel succes! Ik wens je veel slaaprust en hopelijk werkt één van deze tips (:


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Gestalt schreef:
    Lieve mensen, die pillen helpen niet. Als ze helpen is het een placebo. Tegen de avond maakt je lichaam sowieso al melatonine aan, dat beetje extra van die pillen heeft geen invloed.
    Maargoed. Ik leg altijd alle elektronica weg en probeer aan leuke dingen te denken. Vaak ben ik dan zo in slaap en anders klim ik inderdaad weer mijn bed uit om iets anders te gaan doen.


    Dat is waar ^^

    Ik weet niet wat jullie slikken, ik neem wel valeriaan, dat is meer voor de ontspanning.
    Verder zeg ik altijd streng tegen mezelf dat ik al mijn gedachten uit moet schakelen. Het gaat dan nog even door, maar 's ochtends besef ik me dan meteen dat het wel gewerkt heeft, hoe kinderachtig en stompzinnig het ook klinkt. Verder drink ik geen koffie meer na vijf'en. Werkt toch echt ook.


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Heel soms heb ik dat ook ja, ben gelijk de volgende dag helemaal kapot. misschien kun je naar de huisarts gaan? eventueel slaappillen?


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio

    Leonhardt schreef:
    Als je écht niet kan slapen en niet eens slaperig wordt, kun je ook melatoninepillen nemen. Deze pillen hebben geen bijwerkingen en zijn gewoon bij de drogist te krijgen. Het zijn dan ook niet echte slaappillen, maar bevatten het hormoon dat je normaal zelf aanmaakt en waardoor je moe wordt.


    Deze heb ik een tijdje gebruikt, bij mij heeft dit heel goed geholpen! c:


    De rustigste manier van zelfmoord is houden van een vreemdeling.