Jessica [Piraat]
“Ooit een berg gezien in Engeland?” vroeg hij haar op dezelfde betweterige manier. “Dacht het niet.”.
Ze keek hem wat vreemd aan, maakte deze man een grapje? Ze zuchtte even en probeerde haar stem niet zo betweterig te laten klinken. "Met alle respect, midden-engeland? Penninisch Gebergte?" zei ze wat krampachtig om hem niet uit te lokken.
"Engeland lijkt plat, maar hoe dichter je bij de andere landen komt, hoe ruiger het landschap word" zei ze wat dromerig. Ze had altijd graag in Engeland geweest, zie hielt van de veelzijdigheid van dat land.
Toen vroeg ze naar zijn rang.. Wat eerst een goed idee leek was het nu enkel een blok aan haar been.
. “Kapitein,” zei hij bitter. Ze snapte zijn toon, een kapitein verloor liever zijn been dan zijn schip. Ze wierp hem een onzekere medelevende blik toe maar richtte toen haar blik weer op haar voeten.
Kapitein dus... fijn dat had zij weer. Hoewel het niet haar kapitein was, stond hij hoger in rang dat zij stond. Dit betekende dat ze hem absoluut niet tegen haar in het harnas moest jagen. Zeker niet omdat ze hier waarschijnlijk nog wel een tijdje zouden zijn.
“Ik neem aan dat jij dat niet bent, dus wat is jouw rang?” vroeg hij niet veel later aan haar.
Ze slikte een gedachte weg en pakte onbewust een plukje van haar haren vast. "Nee, ik zou ook uiterst ongeschikt zijn voor de rang kapitein" ze grimaste onzeker. "Ik ben een doodgewone matroos..." mompelde ze erachteraan. Ze stond helemaal onderaan in de rangen van het schip en dat had ze in de jaren op de Nemesis goed gemerkt. Maar wat ze deed kon ze goed, onbewust liet ze haar slanke vinger over de pommel van haar zwaard glijden. Vechten kon ze al even goed... tegen vijanden tenminste en wanneer ze niet zo wankel op haar benen stond dat ze elk moment tegen de vlakte aan kon gaan.
Ze likte haar droge lippen, "De kans is erg klein dat we ooit nog van de eiland af kunnen komen, is het niet?" vroeg ze aan hem. Ze wilde bevestiging van haar vermoedens.
Chase Vidale - kanonnier [piraat]
Het viel hem mee dat ze niet spontaan een hartaanval had gekregen toen hij het waagde haar aan te raken. Bij zijn opmerking dat het geen verhaal was voor een dame zoals zij was ze uiterst scherp. ‘Hoe weet jij wat voor een dame ik ben?’, antwoordde ze dan ook gevat terug. ‘Je weet niet wat mijn levensverhaal is.’
Chase grinnikte binnens monds en boog iets naar voren, "Ik zie aan je houding, je voorkomen en je spreken wat voor dame je bent.... Dat hoeft niet negatief te wezen" zijn mond hoeken krulde iets omhoog.
Dit kleine vrouwke maakte de beroerde situatie iets dragelijk. Sterker nog hij begon langzaam het idee te vormen om haar te blijven beschermen zolang ze hier zouden zijn. Hij zou zonder enig doel in zijn leven binnen een paar dagen gek worden en zich aan een palm opknopen.
‘En je zou misschien erover na moeten denken om niet zomaar je hand in de blouse van een piraat te duwen.’ Betrapt wendde ze haar gezicht af, waardoor enkele donkere, krullende haarlokken mee wiegden. Hij onderdrukte de drang om te grijnzen. Ze begon nu gewoon schattig te worden, de kwetsbare naiviteit droop van haar af als het zee water van haar jurk.
‘Als je dat doet, kunnen er drie dingen gebeuren. Eén, de piraat hakt je hand eraf, twee, hij stopt je hand op een andere plaats…’ Toen ze doorkreeg wat hij hiermee bedoelde, opende ze beledigd haar mond en keek als de bliksem naar hem op met een ietwat honende blik.
Nu kon hij een grijns niet onderdrukken, dit was zo vermakelijk. Was ze het preutse type dat al beledigd was van een paar woordjes, dat kon nog leuk worden op dit eiland.
‘Of drie, je hebt heel veel geluk dat de piraat zoals ik is en wijst je op de gevaren.’ sloot hij af met een glimlachje.
‘Je hebt gelijk,’ zei ze met een dankbare blik in haar ogen. Ze zette een stapje achteruit. Verdomme ze deed echt wat met hem, en dat was gevaarlijk wist hij.
‘ik had het niet moeten doen, wie weet wat er gebeurd had kunnen zijn.’ zei ze. Ze keek hem recht in de ogen en aan de intensiteit te zien van haar blik zou er iets komen.
‘Dan ben jij zeker geen seksistische of lugubere piraat?’ In haar toon was nogmaals diezelfde gevatte en weetgrage toon te horen, terwijl ze dit keer een grijnsje niet kon onderdrukken. Haar hak had ze nog steeds in haar hand als of het iets tegen hem zou uithalen. ‘Of ben je er stiekem wel één? Je reactie van daarnet was best aangenaam, toch weet je maar nooit met een piraat.’
Hij keek haar een paar tellen aan, zijn lippen waren in een streep geperst, "Dat ben ik wel... helaas, maar ik heb gezworen dat ik het nooit meer zal uit dragen" zei hij was kil. Hij hoorde nog steeds de stem van zijn liefde, de stem die pas hoorbaar werd toen hij besefte wat hij had gedaan. De stem die nu verweven zat in zijn geweten, die hem verdoemde tot eeuwige kwelling.
"Ik heb dingen gedaan waar ik niet trots op ben... maar wel mijn standaarden nu als mens heeft aangevuld. Ik zou een vrouw nooit meer wat aan doen..." bromde hij laag.
[ bericht aangepast op 4 nov 2013 - 11:43 ]
Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.