• Rpg door Aurae en Alchemist

    Het King's Cross station was overbevolkt door de vele jonge tovenaars en heksen. Ze duwden krakende karretjes voor zich uit volgestouwd met hutkoffers, metalen kooien en dikke, stoffige boeken. Allen gingen ze naar dezelfde plek, namelijk de Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry. Het enthousiasme was niet te stoppen en ouders duwden hun kibbelende kinderen ongeduldig richting de muur waarachter het perron 9¾ lag en daar zich ook de Hogwarts Express bevond die hen naar het kasteel zou brengen. Vier van die vele tovenaars in wording waren Merida, Jack, Rapunzel en Hiccup, vier vrienden die nog geen idee hadden van de toekomst die hem tegemoet zou komen. Die toekomst zag er maar duister uit, want diep verscholen in donkere steegjes en bossen roerde het kwaad zich. Pitch Black, de Koning der Nachtmerries, sloot een verbond met de kwaadaardige Gothel. Terwijl de twee steeds machtiger werden, begon het tot de leerlingen op Hogwarts door te dringen dat de wereld die ze kenden bedreigd werd en dat ze daar wat aan moesten doen. Speel mee en beslis zelf het lot van de Grote Vier en hun vrienden!

    Je kan nog meedoen! De link naar het rollentopic staat onderaan de beginpost!

    Gryffindor
    - Jim Hawkins - Zesde jaar - Aurae - 1;8 - Chaser
    - Edward Elric - Zevende jaar - Alchemist - 1;8
    - Kenai Bear - Zevende jaar - xBoselfje - 1;3 - Beater
    - Merida May DunBroch - Vijfde jaar - Wunjo - 1;11 - Chaser
    - Ariël Petiffer - Zesde jaar - Inside
    - Astrid Hofferson - Zevende jaar - Faelan - 1;12 - Seeker - Headgirl

    Slytherin
    - Jack Frost - Zesde jaar - Alchemist - 1;2 - Seeker
    - Eugene Fitzhebert - Zevende jaar - Chekov - 1;6 - Beater
    - Velton
    - Purge
    - Butera

    Hufflepuff
    - Russel Ahola - Eerste jaar - xBoselfje - 1;1
    - Sokka van de Waterstam - Vijfde jaar - Morrowind - 1;9 - Beater
    - Rapunzel Artis-Ignotis - Vijfde jaar - Fortunatis - 1;9
    - Charlotte La Bouf - Zesde jaar - LostMagic - 1;10
    - Giselle - Zesde jaar - Velton - 1;11

    Ravenclaw
    - Hiccup Haddock - Zevende jaar - Aurae -1;9 - Chaser
    - Penelope 'Penny' Forrester - Eerste jaar - LyraPhoenix - 1;5
    - Sophie Casterwill - Zesde jaar - Demyx - 1;4 - Headgirl
    - Vanellope von Schweetz - Zesde jaar - Wolfheart - 1;10

    Regels
    - Alle personages uit om het even welke serie of film -mits die geanimeerd is- zijn toegestaan. Een 'menselijke' faceclaim is handig, maar niet verplicht.
    - OCC tussen haakjes
    - 16+ is toegelaten maar je hoeft niet te overdrijven
    - Naamveranderingen doorgeven
    - Er is een minimum van 150 woorden
    - Alleen je eigen personage besturen
    - Schelden mag in IC maar hou het netjes
    - Naamveranderingen graag doorgeven
    - Zorg dat de leerlingen een beetje over de afdelingen verspreid worden
    - Hou het realitisch
    - Wanneer ik, Aurae of Alchemist niet online zijn mag de laatste die gepost heeft een nieuw topic openen mits hij of zij een bericht plaatst in het rollentopic met de link naar het nieuwe topic


    Rollentopic
    Praattopic
    Veel plezier!

    Het begin:
    We begin in het King's Cross op platform 9¾. Iedereen komt aan en stapt op de trein.

    [ bericht aangepast op 5 okt 2013 - 18:07 ]


    kindness is never a burden.

    (@LyraPhoenix, dat was het idd. En Russel gilt trouwens niet dat Dug kan praten (sorry, ik ben in een perfectionistische bui))

    Russel Ahola | 1e jaar

    'Ja ik ga voor het eerst,' zegt het meisje. Haar hond begint nu vrolijk te kwispelen en met Dug te spelen.
    'Ik ben Penny, leuk je te ontmoeten,' zegt ze en steekt haar hand uit. Ik schudde hem.
    'Eh, ik ben Russel, maar dat weet je dus al.' zeg ik.
    'Grappige hond heb je daar, is hij van jou?' vraagt ze. Ik knik trots.
    'Ja, hij is mijn baasje,' zegt Dug. Hij doet nog steeds alsof het een grote eer is om zijn "baasje" te zijn. Ik lach en maak de bandjes van mijn rugzak wat losser. Naast me staat zo'n koffer op wieltjes met kleren en boeken erin. Alles wat er niet in paste heb ik in mijn rugzak gepropt, die nu veel te vol zit.
    'Eh, zullen we naar binnen gaan?' vraag ik.


    -

    Charlotte La Bouff - Zesde jaar - Hufflepuff
    Ik glimlach naar haar. 'Geen zorgen Princess is een redelijk luie kat dus volgens mij zal ze niets proberen op te eten dat nog weg kan lopen en zeker vliegen.' grinnik ik en kijk naar Princess die het haar gemakkelijk maakt op de bank naast me. Ik streel haar zachtjes eventjes en kijk dan terug naar het meisje als ze over Verweer Tegen de Zwarte Kunsten begint. Ik luister naar wat ze zegt dan begint ze over het feit dat ik in Hufflepuff zit en ik knik. 'Ja ik zit in Hufflepuff en ik wist dat je in het zesde zat, we hadden vorig jaar sommige vakken samen.' glimlach ik. 'En zo klein ben je nu ook weer niet.' zeg ik bemoedigend. Princess staat op en trippelt naar het meisje om met haar kopje tegen het meisje te wrijven. Ik grinnik. 'Sorry ze is soms iets te vrij.'


    'Doubt kills more dreams then failure ever will'

    Hiccup Haddock - Ravenclaw - Zevende jaar
    "Ok, ok! Een beetje rustig mag ook!" zei Astrid en wierp Hiccup een blik toe. Hij keek haar verontschuldigend aan. "Sorry, maar het is hier te druk naar mijn zin." Ze gaan op zoek naar een coupé en voor de tweede keer schrikt Hiccup wanneer Kenai in de gang verschijnt en vraagt of ze nog een coupé zoeken. Hiccup en Astrid keken elkaar op hetzelfde moment vragend aan en Hiccup glimlachte, terwijl Astrid haar schouders ophaalde. Een aantal tweedejaars liepen door de gang, terwijl Kenai tegen de deur schopte. "Gaan we de coupé nog in of houden we hier een theekransje?" Hiccup trok een wenkbrauw op. Nogal ongeduldig type, die Kenai. Zelf kende hij de jongen niet goed. Hij wist dat hij net als hen een zevende jaar was en dat hij in Gryffindor zat. Hiccup wachtte nog steeds op Astrid. "Is goed voor mij, ik moet later toch nog vooraan gaan zitten voor een tijdje, je weet wel headgirlstuff." Hiccup grinnikte en moest toegeven dat hij ook wat trots was. Hij voelde een kneepje in zijn hand, wat hem vertelde dat Astrid op z'n antwoord wachtte. Hij haalde zijn schouders onverschillig op. "Mij goed. Maar je hoeft nu nog niet weg." Hij trok haar mee de coupé binnen en plofte op een bank.


    kindness is never a burden.

    Ariel Pettifer - Gryffindor - Zesde jaar.
    Ik stapte met een vastberaden gezicht door de barriere, en keek naar de puffende rode trein met verrukking. Het was bijna alsof de stoom die uitgewasemd werd me welkom terug wenste. Ik snoof de geur op van enthousiasme. Dat was iets wat ik veel deed, indelen op geuren. Ik was niet zo iemand van het zien, maar eerder van het horen en het ruiken. Dat achterwege latende, was ik dol om terug te gaan naar Hogwarts. Ik keek om me heen naar afdelingsgenoten, en vooral voor Jim. Ik was goede vrienden met hem, terwijl ik eigenlijk nog wel wat meer wilde. Hij was erg vriendelijk, knap, en bovenal wat Gryffindor onderscheid: dapper. Ook was hij een goede Chaser. Ik vond het jammer om altijd aan de zijlijn toe te moeten kijken en dat ik naar de Common Room moest tijdens regenachtige wedstrijden, maar als ik kon kijken was het prachtig om te zien. "Jim!" Riep ik, in de hoop dat hij in de buurt was.

    [ bericht aangepast op 3 okt 2013 - 20:21 ]


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Penelope 'Penny' Forrester//Eerste jaar//Ravenclaw
    Ik keek even van Dug naar Russel en van Russel naar Bolt. 'Ja, hij is mijn baasje,' zegt Dug. Ik liet alweer een vriendelijke glimlach zien en zag dat er meerdere mensen instapte. Ik keek toe hoe hij de bandjes van zijn rugzak wat losser maakte.
    'Eh, zullen we naar binnen gaan?' Vroeg hij. 'Oke,' bracht ik er simpel uit, stuurde Bolt richting de trein. Mijn belangrijke spullen had ik in een klein tasje gedaan die ik met beide handen vasthad. Ik liep voor hem uit naar de deur en besloot om naar binnen te gaan. Dit was het dan, de eerste stap naar vrijheid, zonder ouders, zonder die vervloekte hamster en kat. Lekker samen met bolt op avontuur. Ik knielde naar Bolt en pakte hem onder zijn buik om hem de trein in te tillen. Zachtjes sputterde hij tegen, maar als snel had hij door wat de bedoeling was en bleef gespannen wachten tot het afgelopen was.
    'Alleen die trein in en dan zoeken we een geschikt plaatsje,' zei ik vriendelijk tegen Bolt.


    Vampire + Servant = Servamp

    Jim Hawkins - Zesde jaar - Gryffindor
    Sarah hield haar zoon in een omhelzing geklemd, waardoor Jim bijna niet kon ademen. "Mam, het komt wel goed," zei hij voor de derde keer. Ze bleef maar verder vragen of hij alles mee had en of hij zijn nieuwe boeken niet was vergeten en dat hij haar moest schrijven. "Ja, mam, ik zal het niet vergeten. Tot Kerst." Na zich eindelijk losgemaakt te hebben, drukte hij een kus op zijn moeders wang en nam zijn zakken. "Wees braaf, Jim!" Hij rolde met zijn ogen, maar knikte en rende door de muur naar platform 9¾. Daar keek hij in het rond, op zoek naar iemand van zijn afdeling of iemand van zijn jaar. Toen hij zijn naam hoorde, draaide hij een rondje, opzoek naar degene die het geluid had geproduceerd. Toen hij de rode lokken van Ariël vond in de menigte, liep hij naar haar toe en legde zijn handen op haar schouders. "Hé, Ariël!"

    [ bericht aangepast op 3 okt 2013 - 21:33 ]


    kindness is never a burden.

    - Moet ik trouwens geen prefect zijn ipv head girl? want dat kan toch alleen in het zevende jaar en één jongen en één meisje?-

    Sophie Casterwill - Ravenclaw - Zesde jaar
    Sophie liep vol trots het perron op. Haar hutkoffer sleepte ze vlak achter zich aan, terwijl ze zich begaf richting de trein. Ze had net afscheid genomen van Santiago, haar bodyguard, en was nu na een korte vakantie alweer op weg naar school. Sophie had enorm veel zin in haar aankomende schooljaar. Sinds dit jaar was ze namelijk (prefect/head girl) geworden en Sophie was erg trots op die positie. Tevreden stapte ze de rode trein in en keek nog even achterom of ze Santiago nog zag. Toen ze zijn gezicht zag, zwaaide ze even snel naar hem en verdween toen de trein in. Ze zocht een coupé op voor zichzelf en gooide haar hutkoffer in het rek boven haar hoofd. Vanuit haar tas haalde ze haar lievelingsboek tevoorschijn en sloeg hem open op de bladzijde waar ze gebleven was. De treinreis was de ideale gelegenheid om het boek uit te lezen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Russel Ahola | 1e jaar

    'Oké,' zegt Penny en tilt haar hond op. Ik en Dug lopen achter haar aan de trein in.
    'Alleen die trein in en dan zoeken we een geschikt plaatsje,' hoor ik Penny zeggen. Ik weet niet of ze het tegen mij of haar hond heeft.
    We lopen de trein door en zoeken een lege coupé, wat niet meevalt. Uiteindelijk zie ik een coupé waarin een meisje in zit met zwart haar en een roze jurkje. Ik klop op de deur en als het meisje opkijkt doe ik hem open.
    'Mogen we hier komen zitten?' vraagt Dug en springt dan meteen naast het meisje op de bank. Met grote ogen kijkt het meisje van Dug naar ons. Ze knikt.
    Ik ren naar binnen en ga tegenover haar op de bank zitten, nadat ik mijn rugzak af heb gedaan en kijk vragend naar Penny die haar hond nog steeds in haar handen houdt.
    'Ik ben trouwens Isabella,' hoor ik het meisje zeggen.
    'Russel,' mompel ik.

    Kenai Bear | Griffoendor | 7e jaar

    'Is goed voor mij, ik moet later toch nog vooraan gaan zitten voor een tijdje, je weet wel headgirlstuff.' zegt Astrid. Ze kijkt vragend naar Hiccup die na een tijdje zijn schouders ophaalt.
    'Mij goed. Maar je hoeft nu nog niet weg,' zegt hij en trekt Astrid dan langs mij naar binnen om dan op een bank neer te ploffen. Ik laat de deur dichtvallen en ga tegenover de twee zitten.
    'Dus... Iemand iets interessants te melden?' vraag ik opgewekter dan ik me voel. Ik staar naar een punt ergens tussen Astrid en het raam in. Dit is de laatste keer dat ik aan een nieuw schooljaar begin... Volgend jaar zal ik moeten gaan werken voor mijn geld. Het laatste relaxte jaar met alleen zeurende leraren als je grootste zorg… Ach, ik geniet er maar van zolang dat kan. Ik wend mijn blik af van het raam en kijk naar Astrid en Hiccup.


    -

    {Waar kan Rapunzel heen?}


    Tijd voor koffie.

    Fortunatis schreef:
    {Waar kan Rapunzel heen?}


    Je mag Jack en Ed altijd ergens placeren, maar dit soort stuff hoort in het praattopic.


    help

    -Er staat trouwens nog steeds Ellison in de beginpost.-

    Ariël Pettifer || Zesde jaar || Gryffindor.
    Ik voelde twee handen op mijn schouders. "He, Ariël!" Ik draaide me om en keek in de ogen van Jim. Mijn hart maakte een klein sprongetje, en ik omhelsde hem. "Hey Jim." Ik maakte me van hem los en glimlachte. "Hoe is het?" Ik keek naar zijn haar, en klakte met mijn tong. Ik had altijd al gevonden dat hij het korter moest laten knippen, maar hij weigerde. Het was nog langer geworden gedurende de zomervakantie. "Nog steeds je haar zo lang, Jim?" grinnikte ik. Ik wierp een korte blik op de lucht om te checken of er geen donkere wolken boven ons hingen, maar de lucht was vrij van grijs. Ik keek Jim weer aan. "Zullen we een coupe zoeken? Ik meende dat ik Belle daarstraks ook ergens zag, maar zo te zien is ze alweer verdwenen.


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    - Not anymore. (': -
    Jim Hawkins - Gryffindor - Zesde jaar
    Ariël sloeg haar armen om Jim heen en hij omhelsde haar ongemakkelijk terug. Hij was niet zo aan knuffelen of aanraken. Hij had liever dat mensen van hem bleven en hem enkel een hand gaven of zo. "Hey Jim," zei ze glimlachend. "Hoe is het?" Jim knikte traag. "Gaat wel goed. En met jouw?" Haar felblauwe ogen schoten naar Jims haar en afkeurend klakte Ariël met haar tong. Jim wist dat ze het nooit mooi had gevonden, maar dat kon hem niet veel schelen. "Nog steeds je haar zo lang, Jim?" Ze grinnikte en Jim haalde zijn schouder lachend op. "Nog steeds je haar zo rood, Ariël?" kaatste hij spelend terug. Hij wierp zijn sporttas opnieuw over zijn rug, aangezien die nogal zwaar begon te wegen in zijn hand. "Zullen we een coupe zoeken? Ik meende dat ik Belle daarstraks ook ergens zag, maar zo te zien is ze alweer verdwenen." Jim knikte en keek in het rond op zoek naar Belle, maar vond haar niet.


    kindness is never a burden.

    Edward Elric || Griffoendor
    Eds kussen belandde op zijn wekker die hem met een irritant geluid wakker maakte. Het kussen kon het geluid enkel een heel klein beetje dempen. Eén september. School begon weer.
    Edward kroop vermoeid uit zijn bed en plantte zijn metalen voet op de wekker, die knarsend uit elkaar viel. Hij gaf een ruk aan zijn rechterarm die in een rare houding zat en trok zijn kleren aan.
    "Goeiemorgen, Ed," begroette Winry hem. Het blonde meisje zat aan de ontbijttafel en dronk een kop koffie. Edward gromde iets terug dat ergens nog op een 'goeiemorgen' leek. Hij greep een boterham van tafel en plofte neer op de stoel tegenover het meisje.
    "Iemand is vrolijk vandaag," mompelde ze. Ed haalde zijn schouders op. Hij had slecht geslapen en blijkbaar ook in een totaal foute positie, want zijn metalen arm bleef haperen.
    "Wat heb je nu weer met mijn arm uitgespookt, idioot?" kreunde Winry. "Trek je mouw eens op." Ze liep naar Ed toe, die lusteloos zijn t-shirt uittrok zodat ze naar zijn arm kon kijken. Het duurde drie seconden of ze was de kamer al uit en was alweer terug met een schroevendraaier en een paar bouten en schroeven. Ze sleutelde zowat twee minuten aan de arm en Ed kon hem weer normaal bewegen.
    "Bedankt. Ik moet gaan."
    "Kom je terug voor de Kerstvakantie?"
    "Yep." Ed greep zijn hutkoffer vast en verdwijnselde naar het station, Winry hoofdschuddend achterlaten. Nee, hij was niet in zijn beste stemming vandaag...

    [Someone for Eddie? Ik ga proberen morgen met Jack te posten.]

    [ bericht aangepast op 5 okt 2013 - 22:13 ]


    help

    That were fourteen posts...


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    - Yo, Marthe, what happened. Volgens mij is er wat serieus misgegaan. (x -


    kindness is never a burden.