• Het spijt me heel erg als ik toch iets over het hoofd heb gezien, maar ik weet niet waar ik dit topic anders kan plaatsen. Promoten is het namelijk niet, en ik heb het over lievelingspersonages uit je eigen verhalen, niet van gepubliceerde boeken (anders zou ik het daar posten).

    In elk geval, zelf kan ik echt uren praten tegen mijn personages in mijn hoofd. XD
    Ik zie ze altijd als levende mensen, in plaats van iets fictiefs. Dus het leek me leuk om een topic te openen over lievelingspersonages.
    Mijn vraag is dus:

    Wie is/zijn jullie lievelingspersonage(s) uit jullie eigen verhalen en waarom?
    (En het is ook altijd leuk om achtergrondinformatie en karakterbeschrijvingen te posten. Ik zat er overigens ook over na te denken om een soort topic te openen met 'Interviews met lievelingspersonages' -van schrijvers van Q, dan wel. Volgens mij komen daar heeele leuke antwoorden uit).

    [ bericht aangepast op 3 okt 2013 - 13:37 ]


    I wonder what it feels like to be a unicorn

    Mijne is aemillia van mijn story dagboek van aemillia.


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Mijn topics, als ik tijd heb, ga ik hier wel even een verhaaltje plaatsen. ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Mijne is Francisco van Made in Brazil


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Ik ben bezig met een verhaal,maar die heb ik nog niet op Q gezet.
    Mijn hoofdpersonage is Eveline en dus meteen ook mijn favoriete personage.
    Ik was ook al eerder bezig met een verhaal over een meisje in de 2e wereldoorlog. Dat las ik pas terug en dat sprak me eigenlijk weer heel erg aan.

    Oké, laat ik zelf ook maar één van mijn lievelingspersonages neer droppen. =)
    Ik zie soms dat schrijvers zich zo kunnen inleven in een hoofdpersonage, dat ze het gevoel hebben dat ze de hoofdpersoon zijn. Dat heb ik nooit gehad. Mijn personages zijn mijn vrienden en mijn vijanden. Ze zijn alles wat ik wil zijn en tegelijkertijd zitten er stukjes van mezelf in sommigen in hen, maar ik heb nooit het gevoel dat ik één van hen ben. In mijn hoofd spreek ik tegen ze, maar kan ik niet denken voor hun -ze hebben hun eigen wil. Hoe gek het ook klinkt.

    Eén van mijn lievelingspersonages zijn de tweeling Jean en Marc Oliver.
    De broertjes Jean en Marc Oliver zijn zestien jaar en leven al vanaf hun negende op straat. Ze kwamen Phoenix North (hoofdpersoon in het verhaal) op hun dertiende tegen en zijn sindsdien bij hem gebleven. Ze hebben een minimum Supergen in zich waardoor ze iets sneller kunnen rennen dan de gemiddelde mens. Ze hebben allebei donkerbruin haar en grijze ogen. Jean heeft iets meer sproeten op zijn gezicht. Ze hebben altijd een lach op hun gezicht en zijn erg goed in portemonnees jatten.
    Ze zijn het gewend om zich niet aan de regels te houden en niemand te vertrouwen behalve elkaar. Ook kunnen ze mensen goed manipuleren -sterker nog, ze vinden het geweldig om mensen voor de gek te houden en in de war te brengen. Jean is het brein achter hun streken, Marc is wat uitdagender.

    Edit: Ik vind ze geweldig omdat ze zo onafhankelijk zijn en tegelijkertijd zo hecht met elkaar. 'Houden van' kan namelijk ook heel sterk zijn tussen familieleden en niet alleen tussen twee personen die verliefd worden en daarna van elkaar gaan houden. Daarom vind ik deze twee zo leuk -zij laten me dat zien. En ik hou ook van ze omdat ze zo ondeugend zijn. Normale burgers zouden naar hen refereren als 'rotjochies' of 'straattuig'. En dat zijn ze ook. Maar dat maakt ze ook zo leuk. Want ze zijn niet slecht. Maar ze maken wel slechte keuzes.

    Zo. Ta-da. Eén van mijn lievelingspersonages. Wie weet post ik er later meer. XD

    [ bericht aangepast op 3 okt 2013 - 17:41 ]


    I wonder what it feels like to be a unicorn

    Ik raak bijna altijd heel erg gehecht aan mijn personages, maar Wesley uit Heart of Gold en verschillende andere verhalen is waarschijnlijk wel een van mijn favorieten, zeker als we het over puur zelfbedachte personages hebben. Hij begon als een bijfiguur, maar kwam steeds vaker terug als een soort comic relief en ontwikkelde min of meer vanzelf een steeds uitgebreider achtergrondverhaal, dat helemaal niet puur grappig was. Eigenlijk stal hij zo nu en dan de show van de twee hoofdpersonages in Heart of Gold. ^^

    Ik heb er nog veel meer, maar sommige komen alleen voor in verhalen die ik nog helemaal niet heb geschreven. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik ben immens gehecht aan twee van mijn personages, maar het punt is dat het verhaal waarin ze voorkomen nog niet af is en ik het liefst nergens spoilers plaats tot het echt, echt afgeschreven en geupload is. ><


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Midnight: Gaby
    A ghost, a human: Lola
    Briefgeheim: Clairé
    Black Angel: Junes

    [ bericht aangepast op 3 okt 2013 - 17:33 ]


    Some people are art and do art at the same time

    Eh Jeremy Blackwood & Abbey Taylor. Dat zijn mijn favorieten. De ene uit Zoete wraak, zoute tranen, de andere uit Occupational Hazard. Beide personages hebben zo hun mankementen, zijn gebroken in hun eigen manier en ik ben nu al aan beide verhalen zo lang bezig dat het heel moeilijk is om hen niet als favoriete personages te zien.

    [ bericht aangepast op 3 okt 2013 - 17:36 ]


    Ex astris, sciencia

    Ik ben momenteel met drie stories bezig, met de één wat meer dan met de andere. Maar er is één verhaal waar ik al sinds de vierde, middelbare school, mee bezig ben en dat is dus al bijna vier jaar en aan de personages die daarin voorkomen ben ik dus echt gehecht geraakt. Dat is van de story het Doolhof, waarvan ik nu met deel twee bezig ben, maar niet zo actief als ik dat eerst deed. Ik heb daarom ook serieus dat ik me schuldig voel tegenover mijn personages. :'D
    In die story heb ik eigenlijk twee favoriete personages, dat zijn Björn en Sora. Sora is echt het meisje dat ik ben of zou kunnen zijn. Ze is wie ik ben, maar dan net wat meer dan ik. Ze is anders, denk anders, doet anders, maar dat maakt haar niet uit. Ze is altijd alleen geweest en vond dat nooit erg, maar sinds het moment waarop ze vriendschap leert kennen en het weer verliest, merkt ze pas hoe eenzaam ze is.
    Björn is de grappige jongen en was voor mij eerst het personage dat het verhaal luchtig moest maken, maar beetje bij beetje kreeg Björn steeds meer diepgang, wat ik eigenlijk niet eens had gepland, en dat is voor mij een beetje het bewijs dat hij echt tot leven kwam. Björn verloor alles, maar herinnert zich niet meer wat. Op de één of andere manier is hij echt één van mijn favoriete personages, maar ik kan niet heel goed uitleggen waarom.
    Bij mijn andere stories heb ik nog niet zo'n diepe 'band' met mijn personages, omdat ik daar gewoon nog niet zo lang mee bezig ben. Bij het Doolhof is dat echt anders en nu ik dit typ voel ik me weer schuldig en wil ik ineens weer zo snel mogelijk verder schrijven, terwijl ik best wel al mijn ideeën had verloren. :'D


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Fabienne en Rose uit Tears of Illusion, Joel uit Luck belongs to the brave en Maaike uit IJzeren Doorns. Ze hebben allemaal een nonchalante houding en vooral een spottend en nogal lichtelijk uit hun bol karakters. Rose is op een echt bestaand persoon gebaseerd, maar de rest is volledig fictief en nergens op gebaseerd. Ik hou het meest van deze personages omdat ze altijd beledigen, maar tegelijkertijd altijd wel een blijk van liefde geven. Maar ik houd van al mijn personages, zelfs de bad guys.


    Take risks and conquer your fears.

    Ik heb momenteel maar één actief verhaal en dat personage is niet bepaald mijn favoriet, ook al redeneert ze precies zoals ik zou doen.


    26 - 02 - '16

    Ellie O'Pry, al heeft ze me ook al erg veel verdriet gedaan.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Mijn favoriete personages van mijn boek die ik momenteel aan het schrijven ben zijn:
    Athalas Dawson
    Naminè Kamiya
    Fons Johnson
    Noel Estheim
    Isabella Kingsley'
    Hayley Mason

    Ik hoop dat je ooit te lezen krijgt waarom ze zo geweldig zijn, want ben druk bezig met mijn boek waar ze in voorkomen :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Mijn topics. Ik werk net niet lang genoeg aan mijn actieve verhalen om er een favorietje uit te kiezen. Dus misschien dat ik later eens een verhaal kan posten als ik eruit geraakt ben (:


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”