Ik heb de verhaal lijn het plot, het idee, de wil om eindelijk een verhaal af te schrijven. Let's write.
Zo begon ik dan ook vol goede moed aan mijn verhaal. Pen en papier er bij, een nieuw leeg word document. Begin ik vrolijk te tikken op mijn toetsen bord fouten te verbeteren zinnen aan elkaar lijmen.
Maar na 2 weken las ik het allemaal nog eens terug. Ik merk dat er niet heel veel mis mee is (voor zo ver mijn schrijfwerk gaat). Maar het probleem zit het in de personages. Dus nu baal ik heel hard. Want het is allemaal enorm onpersoonlijk. Vooral omdat het in de ik-vorm is geschreven is het natuurlijk een uitdaging om niet de lezer alleen het hoofdpersonage te leren kennen.
Omdat dit zoon verhaal is waar er ook wel een keertje iemand dood kan gaan op zijn tijd is het belangrijk dat de anderen personages ook een persoonlijkheid krijgen. Dus heeft iemand tips hoe maak ik de lezer meer gehecht aan mijn personages.
Alvast heel erg bedankt.
x.
[ bericht aangepast op 6 sep 2013 - 21:18 ]
''Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up.''