• Ik moet samen met 2 vriendinnen van school een babbelbox maken, dus wil ik vragen of jullie deze vragen willen beantwoorden.
    hoe zou je leven eruit zien:
    -met een spierziekte?
    -als je spastisch zou zijn?
    -als je blind bent?
    -als je doof zou zijn?
    -als een van je ledematen geamputeerd zou zijn?


    I've gotta bad feeling about this - Anakin Skywalker

    Alle vragen : Ik kan me niet inleven in mensen met zulke ziekte's dus ik ga er verder ook niks over zeggen want misschien is het geheel anders dan ik denk.


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Faisean schreef:
    Alle vragen : Ik kan me niet inleven in mensen met zulke ziekte's dus ik ga er verder ook niks over zeggen want misschien is het geheel anders dan ik denk.


    26 - 02 - '16

    Ik kan me zeer goed in anderen verplaatsen, maar als het draait om ziektes en dergelijke niet, sorry.

    Het maakt niet uit wat je ervan vindt of wat je ervan denkt, het enige wat ik eigenlijk wil is een antwoord, neer niet :$


    I've gotta bad feeling about this - Anakin Skywalker

    Het is heel moeilijk om je in te beelden hoe het zou zijn bij die dingen, en aangezien ik waarschijnlijk verschrikkelijk fout zou zitten, ga ik het ook niet doen.


    comfort in c h a o s

    Padme schreef:
    Het maakt niet uit wat je ervan vindt of wat je ervan denkt, het enige wat ik eigenlijk wil is een antwoord, neer niet :$

    Hoe kan je op jouw vragen antwoord geven als je je niet kunt inleven in van die mensen. Hoe kan je nu weten wat op die vragen te antwoorden als je niet eens zeker weet wat in je leven er zou veranderen?

    [ bericht aangepast op 21 aug 2013 - 14:13 ]


    Ex astris, sciencia

    Padme schreef:
    Het maakt niet uit wat je ervan vindt of wat je ervan denkt, het enige wat ik eigenlijk wil is een antwoord, neer niet :$
    Lol. Bodje.


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Of als je het niet hier wilt zetten dan misschien in een privé bericht?


    I've gotta bad feeling about this - Anakin Skywalker

    Waarschijnlijk als ik 1 van die dingen al heb vanaf mijn geboorte dat ik dan gewoon normaal leef -voor mijn gevoel.. this maar wat je gewend ben-
    En als het nu plotseling zo is, dan zal ik waarschijnlijk gek worden.. en er mee proberen te leven, maar of dat lukt? Dat kan ik zo niet zeggen.. Wil er liever ook niet achterkomen.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion, hartelijk bedankt voor je reactie


    I've gotta bad feeling about this - Anakin Skywalker

    Laat ik maar eens even kijken hoe ver mijn inbeeldings/inlevings vermogen is. Oftewel (om boze reacties te voorkomen), ik ga mij voorstellen hoe ík denk hoe het zijn zou. Dus dit betekend niet dat het zou zál zijn.

    hoe zou je leven eruit zien:
    -met een spierziekte?
    -als je spastisch zou zijn?
    -als je blind bent?
    -als je doof zou zijn?
    -als een van je ledematen geamputeerd zou zijn?


    Wel, als ik het van mijn geboorte af aan zou hebben dan zou ik er normaal mee om gaan en het als een deel van mijn leven beschouwen.
    Maar als ik het plotseling zou krijgen dan:
    hoe zou je leven eruit zien:
    -met een spierziekte?
    Om eerlijk te zijn kan ik me dat niet inbeelden..
    -als je spastisch zou zijn?
    Dan zou ik me mateloos ergeren aan mezelf en zou ik kostte wat het kost proberen om het onder controle te krijgen. Ookal zou dit een nutteloze actie zijn.
    -als je blind bent?
    Daar kan ik nog wel mee leven. Je kunt dan wel niets zien, maar wel verbeelden hoe iets eruit ziet door eraan te voelen. Mijn handen zouden dan mijn ogen worden.
    -als je doof zou zijn?
    Wel, ik ben een muzikant. En ik zou echt gek worden als ik doof word. Dan zou ik zwaar depressief worden want ik zou mij geen raad weten zonder mijn gehoor!
    -als een van je ledematen geamputeerd zou zijn?
    Pfft, dat zou dan moeilijk worden. Maar ik denk dat ik er wel mee zou kunnen leren leven, het is alleen leren hoe je ermee om zou moeten gaan.Hoewel ik het vreselijk zou vinden als mijn handen geamputeerd zouden worden, want dat is waar ik mijn muziek mee maakt, en ik kan niet zonder!


    Hopelijk heb ik je een beetje geholpen! ;)


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Thanx piazzolla. Dit is echt een fantastische reactie.


    I've gotta bad feeling about this - Anakin Skywalker

    Alsjeblieft! ;)


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Faisean schreef:
    Alle vragen : Ik kan me niet inleven in mensen met zulke ziekte's dus ik ga er verder ook niks over zeggen want misschien is het geheel anders dan ik denk.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Ik denk dat je je bij alle ziektes normaal voelt. Dit is namelijk hoe jij bent en jij bent niet anders gewend. Ook al gebeurt het misschien later in je leven, het is iets waar je mee om kunt gaan. Ik kan nu wel zeggen: Als ik een spierziekte zou hebben zou ik me nutteloos voelen. Maar wat gebeurt er met mensen met een spierziekte die zich hun hele freaking leven nutteloos voelen? Die worden depressief, doen misschien pogingen tot zelfmoord. En ik zie echt niet elke persoon met een spierziekte depressief zijn. Het is iets waar zij zich bij hebben neergelegd en zichzelf hebben geleerd mee om te gaan. Het probleem zit hem meer in hoe andere mensen reageren op jouw ziekte.

    Ik heb geen ervaring met een van deze ziektes, maar als ik toch een antwoord moet geven zou dit het zijn. Het zijn namelijk bijna allemaal afwijkingen en de enige afwijking die ik heb, is mijn slechte zicht. Nu snappen anderen soms nog steeds niet hoe ik nou slecht kan zien zonder mijn lenzen of bril, terwijl het voor mij normaal is. Natuurlijk niet volledig vergelijkbaar, maar ik kan me inbeelden dat het voor mensen met een ernstige handicap wel zo gezien kan worden.


    From these ashes, I will rise