• Voor mijn verhaal Orks heb ik helaas weinig actieve lezers gehad, hoewel ik wel heel erg blij ben met de reacties van Stage en ThorinO, die mij hebben gemotiveerd om toch door te gaan. Ik vind het verhaal zelf origineel en leuk en hoop toch wat meer mensen te trekken voor het volgende deel. Ik begrijp het als men geen zin/tijd heeft om het vorige deel te lezen, dus zal ik een korte samenvatting neerzetten. Het zal echter ook zonder voorkennis goed te volgen zijn, omdat er ook nieuwe personages bijkomen die ook niet precies weten wat zich heeft afgespeeld. (:


    “There is no passion so contagious as that of fear.” - Michel de Montaigne

    Midden in de jungle van een gebied dat door moordlustige kannibalen wordt bewoond, strandt een groep tieners. De inboorlingen worden al snel tot Orks omgedoopt en ze doen hun uiterste best zich tegen deze vijanden te wapenen.
    Hun inspanningen mogen niet baten: ze worden uit hun woonplaats verjaagd en een groot deel wordt in koele bloede in stukken gehakt. Door angst en afschuw overmand vluchten ze weg en zoeken beschutting in een uitgebrand dorp, waar nog enkele overlevenden zijn.
    Hier proberen ze een nieuw bestaan op te bouwen, terwijl ze niet alleen geplaagd worden door hun wonden en neerslachtige herinneringen, maar ook door verhitte ruzies en ontluikende verliefdheden. Net wanneer de jongeren weer een beetje aan hun omgeving zijn gewend geraakt, spoedden verontrustende berichten hen tegemoet.

    Twee van hen zijn in nieuwsgierigheid de grens overgestoken en hun buurland zint op wraak. Een wraak die opnieuw menig man het leven kost en anderen voor altijd verminkt. Deze keer nemen ze het niet op tegen agressieve, doch hersenloze creaturen, maar trachten ze zich te verdedigen tegen een volk dat niet hun dood voor ogen heeft, maar hun lijden…

    x. avontuur, thriller, fantasy
    x. onbekende personen
    x. één situatie, meerdere point of views

    [ bericht aangepast op 14 aug 2013 - 16:26 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    lijkt me interessant. Ik neem even een bladwijzer op deze, ga die andere eerst lezen. :)
    Dat ik die niet heb ontdekt! xx


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    tialdaatje schreef:
    lijkt me interessant. Ik neem even een bladwijzer op deze, ga die andere eerst lezen. :)
    Dat ik die niet heb ontdekt! xx

    Okee, leuk!
    Ik ben benieuwd wat je ervan vindt. ^^


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nog anderen?(:


    Every villain is a hero in his own mind.