• Lieve mede Q-ers,

    Zoals velen van jullie zit ook ik dit jaar te worstelen met mijn studiekeuze. Ik zit in de zesde klas van het VWO en na meer dan een jaar open dagen bezoeken en mensen uithoren over hun studies weet ik het zeker: ik wil volgend jaar Bouwkunde studeren.
    Alleen brengt dat mij weer op mijn volgende dilemma, want deze studie kan je volgen in zowel Delft als Eindhoven. Ik weet dat er subtiele verschillen zijn in het programma van de twee studies, maar na hier veel over gevraagd te hebben, ben ik tot de conclusie gekomen dat het me om het even is: ik denk dat ik beide studies even leuk ga vinden. Dus eigenlijk hangt het af van de stad, alleen heb ik met zowel Delft als Eindhoven nul ervaring wat voor mensen er wonen, wat de mogelijkheden zijn en of het een prettige stad is om in te wonen.
    Dus ik vroeg me af of er hier mensen zijn die in één van deze steden wonen/gewoond hebben of er misschien zelfs studeren. Wat kunnen jullie mij vertellen over de stad, de mensen, de sfeer op de Universiteit en in de rest van de stad? Alle tips en meningen over één van deze steden zijn welkom!


    "You can't cancel Quidditch!" - Oliver Wood

    Ik heb familie in Delft wonen en het is wel een erg mooie stad, maar ze zijn er ook écht altijd aan het bouwen. Alles ligt altijd helemaal open, een enorme bouwput in het centrum bij het station. In Eindhoven ben ik maar een enkele keer geweest.


    Your make-up is terrible

    Het enigste wat ik je kan vertelen is dat in Eindhoven het goed shoppen is inde primark en daarna lekker drinken bij de Starbucks haha.:') Delft ben ik helaas nog nooit geweest, dus ja.:p


    You were born original, don't die as a copy.

    Eindhoven vind ik geen mooie stad. Je kan er leuk uitgaan (Stratumseind) en goed shoppen, maar ik zou er niet willen wonen.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Eindhoven is heel gezellig, vooral met carnaval=3 Je kunt er zoals gezegd goed uitgaan en shoppen en qua vervoer zit het daar volgens mij ook wel goed.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Delft heeft veel meer de sfeer van een studentenstad dan Eindhoven, maar is schijnbaar wel erg corporaal.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Misschien kun je eens een dagje naar Delft en Eindhoven gaan? Of een meeloopdag op beide universiteiten?


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ik woon in Eindhoven, het is geen mooie stad maar wel een hele gezellige stad c:


    Dear Molly. Watching over Fred like you have been watching over Harry all these years. Love, Lily.

    Delft is klote. Rijden in oud-Delft is alleen voor mensen met extreme zelfmoordwens

    Bron: Mijn rijlessen

    [ bericht aangepast op 19 okt 2014 - 0:29 ]


    quidquid excusatio prandium pro

    Ik zou kiezen voor wat het dichtst bij huis is (:


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Ik vind delft wel meer studenten sfeer hebben dan Eindhoven.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Ik vind Eindhoven een leuke stad en ik verdwaalde in Delft. :'D Plus Delft is vanuit mij minder makkelijk bereikbaar, dus ik zou voor Eindhoven gaan. Maar ik weet niet hoe dat bij jou zit en of je liever dichter bij of verder weg van je oude woonplaats zit.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Die keuze had ik vorig jaar ook tussen Leiden en Utrecht. Uiteindelijk ben ik gaan kijken naar waar ik me het beste voelde. In welke stad, op welke school ik me het prettigste voelde en waar de sfeer het beste was en waar ik dacht dat de opleiding het beste tot uiting kwam en dat was uiteindelijk in Leiden, waar ik nu studeer.
    Wat ik je aanraad is om nog eens een keertje goed naar beide scholen te kijken. Welk gebouw vind je mooier? Welke staat beter aangeschreven? Welke stad voel je je meer thuis? Plan eens een dagje om naar beide steden te gaan. Alleen zo kom je erachter was jou het beste ligt. ;)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Eindhoven is echt heel leuk ^^ (en ik zelf vind het ook best mooi.)
    Maar het ligt er aan wáár je in Eindhoven zit, het is een hele grote stad met veel verschillende kanten. ^^


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Ik weet nauwelijks iets van beide steden af, maar ik zou -zoals hierboven al een aantal keer gezegd- gewoon samen met je ouders of een vriendin een dagje naar Eindhoven en Delft gaan. Kijken waar je de sfeer het fijnst vindt, hoe de gebouwen waar je komende jaren tijd gaat doorbrengen eruit zien en dergelijke.


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    Ik heb persoonlijk meer naar de studie zelf en de ligging ivm thuis en ov gekeken. Ik ga pas volgend jaar of later op kamers -of niet, fuck it- en dan is een fatsoenlijke manier om te reizen wel echt heel fijn :]

    Maar ik studeer in Utrecht en heb niets van de stad gezien tijdens m'n studie haha

    [ bericht aangepast op 20 okt 2014 - 15:37 ]


    If a writer falls in love with you, you can never die