• Prins Friso is maandagmorgen overleden op Paleis Huis ten Bosch in Den Haag. Dat meldt de Rijksvoorlichtingsdienst maandag.
    Friso is de tweede zoon van Beatrix. Hij is overleden aan gevolgen van de complicaties die zijn opgetreden door de hersenbeschadiging die hij opliep bij het ski-ongeluk vorig jaar, aldus de RVD. Sindsdien lag de 44-jarige prins in coma.
    Friso werd op 17 februari 2012 tijdens zijn skivakantie in het Oostenrijkste Lech bij het off piste skiën getroffen werd door een lawine.
    Zijn hart stond 50 minuten stil, met ernstig hersenletsel tot gevolg. Op 1 maart werd hij opgenomen in het Londense ziekenhuis.

    Hersenletsel
    Friso werd vorig jaar tijdens zijn skivakantie in het Oostenrijkse Lech bij het off piste skiën getroffen werd door een lawine.
    Zijn hart stond 50 minuten stil, met ernstig hersenletsel tot gevolg. Op 1 maart werd hij opgenomen in het Londense Wellington Ziekenhuis.
    Begin juli dit jaar werd Friso van het ziekenhuis in Londen overgebracht naar Paleis Huis ten Bosch. Daar zouden zijn vrouw Mabel en hun twee dochters de zomer doorbrengen. Prinses Mabel is zondag 45 jaar geworden.
    Zijn toestand werd toen beschreven als 'zorgwekkend'. De prins was toen in een 'zeer gering bewustzijn', maar verdere behandeling in een ziekenhuis was niet noodzakelijk meer.
    Het is nog niet duidelijk waar en wanneer Friso wordt begraven.
    Bron.

    Het viel opzich te verwachten.. Maar ik ben wel even geschokt eigenlijk.

    [ bericht aangepast op 12 aug 2013 - 15:29 ]

    Ik was hem eigenlijk vergeten. Tja, het was te verwachten.


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Nu pas? Dat duurde lang.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Eindelijk. Ik was hem ook al vergeten haha. Maar het werd wel eens tijd, zijn situatie werd er niet beter op en zo zit je eigenlijk alleen maar te wachten op niks.


    Your make-up is terrible

    Ik dacht dat hij allang dood was? Het boeit me ook vrij weinig.

    [ bericht aangepast op 12 aug 2013 - 15:20 ]


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Ik sta hier niet raar van te kijken, was te verwachten zoals je al zei.


    But perhaps the monsters needed to look out for each other every now and then.

    Hatsumomo schreef:
    Eindelijk. Ik was hem ook al vergeten haha. Maar het werd wel eens tijd, zijn situatie werd er niet beter op en zo zit je eigenlijk alleen maar te wachten op niks.

    Nja ik wil nog niet zeggen 'eindelijk', maar hij werd wel echt een kasplantje, dus het is wel beter zo ja.

    Ondanks dat dit totaal niet als een verassing komt, vind ik het alsnog best erg. Zeker voor de familie.


    Chaos is a ladder.

    Ik slaap een keer uit op maandag en gelijk overlijd er een prins...
    Het was inderdaad wel te verwachten. Sowieso zouden ze ieder ander die geen prins was/is, zo lang in leven houden.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Was natuurlijk al wel te verwachten, maar toch best wel vreemd om te horen. Sneu ook, zo na Mabels verjaardag gisteren.


    "Libraries were full of ideas – perhaps the most dangerous and powerful of all weapons."

    Ik denk dat het wel beter is zo. Het is natuurlijk ongelofelijk rot, maar niemand zou er iets aan hebben gehad als hij nog jarenlang door machines in leven zou zijn gehouden zonder echte hoop op verbetering.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Werd tijd dat hij "overleed", arme man. En hij is gewoon vermoord, still, nu kan de familie eindelijk rouwen en het verwerken.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Het is beter voor hem zo, hij zal anders als een kasplantje er uit zijn gekomen en dat is niet prins-friso.
    Ik kan je wel zeggen dat als het een niet koningshuis-lid was geweest, dat men echt niet 50 minuten gereanimeerd had en al die stoten zijn ook niet goed geweest.

    Gecondoleerd aan zijn familie


    It takes 17 muscles to smile, 43 muscles to frown ~~

    Het is toch wel beter zo. Hij zou toch niet meer beter worden en nu kan de familie het tenminste echt een plekje geven en verder leven, voor zover dat natuurlijk mogelijk is, wanneer zoiets gebeurd.


    Happy Birthday my Potter!

    Vanillivi schreef:
    Ondanks dat dit totaal niet als een verassing komt, vind ik het alsnog best erg. Zeker voor de familie.


    Queer zijn is gewoon alles

    Ubiquitous schreef:
    Werd tijd dat hij "overleed", arme man. En hij is gewoon vermoord, still, nu kan de familie eindelijk rouwen en het verwerken.


    Nou vermoord zou ik het niet noemen...
    Ze zeiden net zelfs op het nieuws dat hij de lawine mogelijk zelf heeft veroorzaakt.

    Persoonlijk verbaasd het me dat hij het nog zo lang heeft uitgehouden.
    Toch blijft het erg voor de familie...


    Het leven is te kort om je bezig te houden met dingen die je ongelukkig maken.