• Hii~

    Ik heb een mix van haartype 3a en 3b, en ben het zat om steeds -letterlijk- met mijn handen in het haar te zitten omdat ik niet weet wat ik met mijn haar aan moet.
    Ik heb een tijdlang de John Frieda anti-frizz lijn gebruikt, maar na een tijdje word het enorm hard. Haarlak is niet te doen, en de meeste gel laat mijn haar eruit zien alsof ik het een week niet heb gewassen.
    Ik heb onlangs mijn haar, op advies van mijn kapper in lange lagen laten knippen, het is iets langer dan schouderlengte en de krullen zijn al wat luchtiger -mijn haar is enorm dik- maar ik krijg het niet voor elkaar weer 'mooie' krullen te creëren.
    Aangezien ik onlangs ontslagen ben, en het moet doen met €40 euro in de maand zoek ik iets wat niet al te duur is, zeker niet boven de €20.


    Ik heb gelezen over CurlKeeper van Curly Hair Solutions, heeft iemand hier ervaring mee? Ik wil het graag proberen maar aangezien het nogal prijzig is en ik niet weet of het werkt ben ik nogal afwachtend hehe c;

    [ bericht aangepast op 7 aug 2013 - 22:04 ]


    I wish I could write as mysterious as a cat - Edgar Allan Poe

    Wat is er dan mis met je haar dat je het niet mooi vindt? Is het pluizig of dof? Vind je de krullen te springerig?


    From these ashes, I will rise

    Hmm. Ik heb zelf ook krullen maar ik stijl ze altijd om vervolgens mooie krullen erin te zetten (of ik laat het stijl). Ik heb zelf ook een keer mijn haar permanent laten stijlen, heerlijk was dat. Maar eh, ik zou je gewoon een keer laten adviseren.


    To infinity and beyond •

    Threnody schreef:
    Wat is er dan mis met je haar dat je het niet mooi vindt? Is het pluizig of dof? Vind je de krullen te springerig?

    Ik vind de structuur echt enorm mooi, alleen ik zoek iets waarmee ik het mooi en glanzend over kan laten komen. het is enorm dof en pluizig namenlijk.


    I wish I could write as mysterious as a cat - Edgar Allan Poe

    sappy schreef:
    (...)
    Ik vind de structuur echt enorm mooi, alleen ik zoek iets waarmee ik het mooi en glanzend over kan laten komen. het is enorm dof en pluizig namenlijk.

    Ik heb zelf denk ik structuur 2C en ik had vroeger heel erg last van dof en pluizig haar. Ik stijlde toen ook mijn haar, maar puntje bij paaltje kwam ik erachter dat ik eigenlijk gewoon hartstikke dood en ongezond haar had, waardoor het zo ging pluizen. Dit kwam mede door de stijltang, hoewel mijn haar ook slecht reageert op de warmte van de zon en verkleuring. Nu stijl ik niet meer en gebruik ik speciaal spul tegen verkleuring door de zon en tegen de warmte. Misschien dat dat bij jou ook het probleem is.


    From these ashes, I will rise

    Ik heb echt een fijn spul gevonden dat daar totaal niet voor is geschikt, maar bij mijn haar juist werk tegen de pluis en juist de glans bevorderd.
    Ik weet alleen niet hoe het heet precies, omdat ik een nieuwe moet kopen haha, ik weet wel dat het van l'oreal paris is en een roze spuitbusachtige dop heeff/


    SLOAN.

    sappy schreef:
    (...)
    Ik vind de structuur echt enorm mooi, alleen ik zoek iets waarmee ik het mooi en glanzend over kan laten komen. het is enorm dof en pluizig namenlijk.


    Dan zou ik zeggen Kerastase olie. Ik gebruik het omdat ik ook dof en pluizig haar had en het geeft zo'n mooie glans. Het is niet het goedkoopste, maar het werkt wel beter dan die olien van l'oreal en dat soort merken!


    To infinity and beyond •

    Hmmm, mijn schoonzus heeft denk ik hetzelfde haartype mix als jou. Vooral aan de bovenkant heeft ze van dat kroeshaar. Ik geloof dat ze haar haar kamt als het nat is geweest. Verder kan ik je niet helpen.

    Ik heb ook dik haar en heb het zeg maar uitgedund om een betere slag in mijn haar te krijgen. Ik heb een mix van 2a en 2b


    It takes 17 muscles to smile, 43 muscles to frown ~~

    Misschien moet je eens de lijn van andrelon oil and care proberen? Dat werkt bij mij namelijk tegen pluis en dof haar (:


    Never forget who you are