• Ik ga verhuizen naar belgie en zal eigenlijk naar de wonder-wijzer moeten gaan. Maar ik ben 11 en ik weet dus niet waar ik heen moet. Moet ik naar een basisschool of naar een middelbare school gaan?

    Please tell me.


    Stay strong

    Ik zit nu vanalles te doen om het te leren. En welke talen spreken ze nog meer?


    Stay strong

    Engels, maar dat krijg je pas in het middelbaar. In sommige delen van ons land spreken ze Duits, maar de meesten onder ons spreken dat niet. Ook niet iedereen krijgt dat op school en als je het al krijgt, is dat nog lang voor jou ;) Alleen voor Frans zal je moeten bijbenen, maar ik stel voor dat je bij je inschrijving aan de school vraagt hoe dit best geregeld wordt (bijles, je jaar overdoen,...)


    Has no one told you she's not breathing?

    Ik heb een iPad dit ik zit nu van allerlei dingen te downloaden ervoor. En ik ga ook Franse spelletjes spelen


    Stay strong

    En Miss is er iemand te vinden die online bijles Frans wilt geven.


    Stay strong

    Koop een frans woordeboek?


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Ik zou achter bijles vragen in je school, want niet iedereen heeft al hetzelfde gezien in het vijfde.


    Has no one told you she's not breathing?

    Ik probeer het te leren maar het wilt niet lukken.


    Stay strong

    mooimike schreef:
    Ik probeer het te leren maar het wilt niet lukken.

    In een uurtje? Natuurlijk lukt Frans leren in een uurtje niet. Je krijgt daar niet voor niets les van. Je zal op je school wel bijles kunnen krijgen en anders moet je het vijfde jaar over doen.

    [ bericht aangepast op 5 aug 2013 - 15:56 ]


    Ex astris, sciencia

    mooimike schreef:
    Ik probeer het te leren maar het wilt niet lukken.


    Frans leren gaat niet zo makkelijk en vlug. Je kan niet een heel jaar inhalen op pakweg een uurtje. Daarom is het beter dat je bijles vraagt/je jaar over doet.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ik heb dan liever bijles.


    Stay strong

    Maar ik heb gelukkig hele goeie nichten.


    Stay strong

    N'aww, je bent toch veel te jong om dit allemaal te moeten regelen en je hier druk om te moeten maken? :/ Kun je geen hulp vragen op je huidige school of aan je ouders?


    ars moriendi

    Jawel maar het leren moet ik allemaal zelf doen dus ik maak me druk om mijn frans


    Stay strong

    mooimike schreef:
    Jawel maar het leren moet ik allemaal zelf doen dus ik maak me druk om mijn frans

    Dat snap ik, maar ik denk dat het verstandiger is daarover te praten met je ouders of leraar. Misschien kunnen zij je ergens aan een cursus Frans helpen? Ik denk dat dat zinvoller is dan als je zelf wat gaat aanrommelen. (:


    ars moriendi

    En trouwens, de leerstof Frans van het vijfde leerjaar wordt vast eens herhaald hoor, zeker in het begin van het schooljaar :]

    [ bericht aangepast op 5 aug 2013 - 16:36 ]


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”