• Ik ga verhuizen naar belgie en zal eigenlijk naar de wonder-wijzer moeten gaan. Maar ik ben 11 en ik weet dus niet waar ik heen moet. Moet ik naar een basisschool of naar een middelbare school gaan?

    Please tell me.


    Stay strong

    mooimike schreef:
    Ik heb aan een vriendin op q bevraagt en zij woont in belgie ze heeft gezocht voor me en ze zei dat ik op de middelbare hoor.


    Het rare is dat jouw geboortejaar gewoon op de site hoort te staan. Alhoewel ik ook vrees dat de plaatsen dan al bezet zouden kunnen zijn, aangezien er voor 2003 ook geen plaatsen meer zijn. Ik zou de school even contacteren en anders een nieuwe school zoeken.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Iemand nog andere ideeën?


    Stay strong

    Heb je groep acht al gedaan dan? Of de zesde klas?


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Heb je de basisschool/lagere school al afgemaakt waar je nu woont?


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Nee ik hoor na de zomer vakantie in groep 8 te zitten


    Stay strong

    mooimike schreef:
    Nee ik hoor na de zomer vakantie in groep 8 te zitten

    Dan moet je gewoon nog een jaartje naar de lagere school. Het zesde leerjaar nog doen dus in België. Hou er wel rekening mee dat ze in België meer van je verwachten qua schoolprestaties dan in Nederland.

    Veel succes nog. (:


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    teamZouis schreef:
    (...)
    Dan moet je gewoon nog een jaartje naar de lagere school. Het zesde leerjaar nog doen dus in België. Hou er wel rekening mee dat ze in België meer van je verwachten qua schoolprestaties dan in Nederland.

    Veel succes nog. (:


    Dat begrijp ik maar de wonder wijzer heeft geen klassen voor de kinderen die in 2002 zijn geboren


    Stay strong

    mooimike schreef:
    (...)

    Dat begrijp ik maar de wonder wijzer heeft geen klassen voor de kinderen die in 2002 zijn geboren


    Bel erheen en leg het uit. Zeg gewoon dat je in Nederland nog het laatste jaar moet doen, ik neem aan dat het jaar op klas gaat en niet in welk jaar je geboren bent, aangezien mensen kunnen blijven zitten of vroege leerlingen zijn.


    Your make-up is terrible

    mooimike schreef:
    (...)

    Dat begrijp ik maar de wonder wijzer heeft geen klassen voor de kinderen die in 2002 zijn geboren

    Dan zul je een andere school moeten zoeken


    Ex astris, sciencia

    Ik zou zoeken naar een andere school in de buurt, als die wonderwijzer zo moeilijk doet.
    Je hoort echt nog een jaar op de lagere school, het kan zelfs zijn dan je het vijfde leerjaar moet overdoen, omdat je een achterstand Frans hebt. Al betwijfel ik dat.


    Has no one told you she's not breathing?

    Volgens mijn zus hebben ze op de basisschool nog geen Frans als ik naar een buurt verhuis waar ze nl spreken


    Stay strong

    mooimike schreef:
    Volgens mijn zus hebben ze op de basisschool nog geen Frans als ik naar een buurt verhuis waar ze nl spreken

    Oh, jawel. Vanaf het vijfde leerjaar heb je Frans. Of je nu in de Walen of in het Vlaamse deel woont. Ik woon ook in het Vlaamse deel en ik heb ook vanaf het vijfde Frans gehad.


    Ex astris, sciencia

    Shit....


    Stay strong

    Ik ga direct Frans leren


    Stay strong

    Je hebt gegarandeerd Frans. Wees blij dat je nu verhuist en niet binnen een paar jaar.
    Toen ik in het vierde middelbaar zat, kwam er een Nederlands meisje bij ons. Ze had nog nooit Frans gehad, maar wij zaten wel al aan ons achtste jaar Frans. En hoeveel je ook probeert, dat lukt niét.


    Has no one told you she's not breathing?