• Aangezien ik weer eens met personages voor een verhaal bezig ben, vraag ik mij dat toch ook af. En ook omdat ik nog een naam nodig heb en mij zelf gek aan het maken ben zoals wel vaker. De laatste keer dat ik niet op een naam kon komen duurde het drie dagen maar dit duurt al minstens een week.

Dus hoe komen jullie aan een naam voor je personage? (Afgezien van de namen topics en de namen van je favoriete serie/boek/film)

Physics is awesome

Taiteilijan schreef:
    Ik gebruik voor hoofdpersonages alleen namen die ik ook aan mijn kinderen zou geven. Geen idee of je daar verder mee komt?

Een beetje, aangezien ik nogal veeleisend ben.

Physics is awesome

Dashwood schreef:
    Ik heb een document vol namen die ik mooi vind, en als ik me verveel dan vul ik 'm aan. c:

Zou je het erg vinden om een paar door te geven voor de jongensnamen lijst?

Physics is awesome

Misschien heb je hier wat aan :)

Everything is illuminated by the light of our past.

Geef het een betekenis.
    Bekijk namen uit verschillende talen en zie hoe die tot stand zijn gekomen.
    Neem woorden die naar jouw mening goed klinken er probeer er iets mee te doen dat ze beter klinken.

Namen is nogal lastig, vooral als je veel eisend bent.
    Het beste is zoeken en dingen uit proberen.

"There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

Destined schreef:
    Geef het een betekenis.
    Bekijk namen uit verschillende talen en zie hoe die tot stand zijn gekomen.
    Neem woorden die naar jouw mening goed klinken er probeer er iets mee te doen dat ze beter klinken.

Namen is nogal lastig, vooral als je veel eisend bent.
    Het beste is zoeken en dingen uit proberen.

Dat probeer ik ook, een van de personages heeft ook een naam met betekenis, nou ja voor mij heeft die een soort van betekenis.

Physics is awesome

Ik verzin eerst wat voor karakter m'n personage moet krijgen en dan verzin ik een naam die er goed bij past.

26 - 02 - '16

Pom schreef:
    Ik verzin eerst wat voor karakter m'n personage moet krijgen en dan verzin ik een naam die er goed bij past.

Zijn karakter heb ik al een soort van schets van dus.

Physics is awesome

Blutbad schreef:
    (...)

Zijn karakter heb ik al een soort van schets van dus.

Als ik bijvoorbeeld een karakter maak van ik noem maar wat, een pittige vrolijke meid dan denk ik snel aan Ruby en dat soort namen. Heb ik bijvoorbeeld een wat sombere jongen dan denk ik aan Paul. Vraag me niet waarom :'D

26 - 02 - '16

Pom schreef:
    (...)

Als ik bijvoorbeeld een karakter maak van ik noem maar wat, een pittige vrolijke meid dan denk ik snel aan Ruby en dat soort namen. Heb ik bijvoorbeeld een wat sombere jongen dan denk ik aan Paul. Vraag me niet waarom :'D

Dat heb ik niet maar als ik dan een naam zie, dan kan ik vrijwel haast altijd zeggen ja, dat is een naam die bij dat personage past of nee, dat is een naam die totaal niet bij dat personage past, volgens mij.

Physics is awesome

Flannery schreef:
    Eigenlijk is het heel stom, maar ik vind ze altijd op zo'n babynamen site. :')
    Of ze komen in me op.

"Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

Blutbad schreef:
    (...)

En waar dan? Aangezien ik ook een site heb waar ik meestal mijn namen vandaan haal maar die bied ook geen uitkomst.

Via het internet surfen en als ik een leuke naam tegenkom gebruik ik die.:)

We will not be quiet, Stonewall was a riot!

Eh, opzoeken. Meestal maak ik eerst m'n personages in word, en met aanleiding van de foto's en omschrijvingen geef ik de naam.
    Meestal heeft het ook te maken met wáár het verhaal over gaat, dus als het over de wolf pack gaat, is het niet zo'n hele moderne naam zeg maar.
    Oh van die babynamen site's gebruik ik veel! c:

[ bericht aangepast op 18 juli 2013 - 21:12 ]

babynames.com!

No growth of the heart is ever a waste

Flannery schreef:
    Eigenlijk is het heel stom, maar ik vind ze altijd op zo'n babynamen site. :')
    Of ze komen in me op.

This

If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

Ik bedenk eerst wat voor karakter trekken ik mijn karakters wil geven. Daarna bedenk ik me welke namen ik bij de karakters vind passen. Ik heb bijvoorbeeld een aantal namen voor gemene mensen en een aantal voor aardige en leuke mensen. Het klinkt heel raar maar ik vind sommige namen gewoon beter passen bij gemene mensen in verhalen terwijl ik gewoon hele aardige mensen ken in het echt me dezelfde naam. Haha.

"Ignite, my love. Ignite."