• Ik zie wel eens mensen die, als ze schrijven, voor iedere zin een enter gebruiken. Persoonlijk vind ik het nogal vreemd staan en het is ook niet gebruikelijk, behalve bij gedichten en dergelijke. Toch zie je het ook wel in RPG posts van sommige mensen en soms zelfs in hele stories. Dus nu vroeg ik mij af, waarom doen mensen het?

    Ik keur het niet af of zo, ik vraag het mij alleen af.


    Happy Birthday my Potter!

    Hmpf... geen idee, eigenlijk. Zelf doe ik het niet want ik vind het ontzettend vervelend. Maar misschien vinden ze dat mooier? Dat ze het lelijk vinden als de zinnen achter elkaar zijn? Behalve gesproken zinnen dan, als iemand iets zegt ben ik van mening dat er wél een enter moet. :p


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    ik doe het zelf niet alleen als ik bv een gesprek die oppervlakkig over de inhoud gaat misschien da tik het dan wel doe en iets van internet zoals een chat, maar alleen bij gedicten en liedjes als ik er een moet verzinnen


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Geen idee. Ik vind het persoonlijk erg vervelend en ben er eigenlijk maar heel weinig tegengekomen.

    [ bericht aangepast op 15 juli 2013 - 17:28 ]


    Ex astris, sciencia

    Voor elke zin vind ik zelf echt heel erg irritant om te lezen, ik krijg altijd het gevoel alsof mensen hun hoofdstukken of posts zo langer proberen te laten lijken maar het leest echt niet lekker.


    Your make-up is terrible

    Iedere zin vind ik inderdaad ook erg overdreven.. hoewel het vaak ook wel erg irritant leest als werkelijk alles geheel achter elkaar geplakt is. Zelf plaats ik alleen enters als iemand iets zegt, of als ik dat echt gepast vind (zoals bij iets plotselings).


    Whatever you do in life will be insignificant, but it's very important that you do it because nobody else will.

    Ik vind het inderdaad ook vervelend lezen als er voor iedere zin een enter staat, maar ik erger me er ook aan als er te weinig enters in een verhaal staan. Soms worden dialogen helemaal aan elkaar geplakt, terwijl er in een dialoog toch duidelijk meer enters horen.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ik vind het heel vervelend om te lezen. Gebruik enter alleen bij alinea's.!


    -

    Na iedere zin is irritant ja, maar als je zoiets hebt dan vind ik het wel kunnen:

    Andrew werd wakker van hard geschreeuw. Hij zag zijn neef, Kenneth, boven zijn gezicht hangen. Kenneth sleurde hem nog net niet zijn bed uit, met een paniekerige uitdrukking op zijn gezicht. Overal was het een chaos.
          ‘Sta op! Kom op, schiet op!’ schreeuwde Kenneth. Andrew greep zijn mes en stond razendsnel op. Verdwaasd keek hij om zich heen.
          ‘Ren ren ren!’ schreeuwde iemand en aan alle kanten kwamen jongens en meisjes aangerend. Hier en daar klonken schoten en dat werd soms gevolgd door een afgrijselijk, onmenselijke schreeuw.


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Spotgaai schreef:
    Na iedere zin is irritant ja, maar als je zoiets hebt dan vind ik het wel kunnen:
    (...)


    Dat is gewoon om het duidelijk te maken, dat overmatige gebruik is gewoon om te laten zien van "kijk hoe groot mijn post/hoofdstuk" is, of bij RPG's om aan het aantal regels te komen (vandaar dat ik minimum aantal woorden gebruik)


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Conquistador schreef:
    Hmpf... geen idee, eigenlijk. Zelf doe ik het niet want ik vind het ontzettend vervelend. Maar misschien vinden ze dat mooier? Dat ze het lelijk vinden als de zinnen achter elkaar zijn? Behalve gesproken zinnen dan, als iemand iets zegt ben ik van mening dat er wél een enter moet. :p


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Wrennah schreef:
    Ik vind het heel vervelend om te lezen. Gebruik enter alleen bij alinea's.!


    26 - 02 - '16

    Spotgaai schreef:
    Na iedere zin is irritant ja, maar als je zoiets hebt dan vind ik het wel kunnen:
    (...)


    Tegen zoiets kan ik ook niet. Ineens een enter, tenminste zo zie ik dat.


    Physics is awesome

    Jaa dat vind ik ook wel raar.. Net Als Elk Woord Met Een Hoofdletter Spellen..


    "People find it far easier to forgive others for being wrong, than being right."

    Wrennah schreef:
    Ik vind het heel vervelend om te lezen. Gebruik enter alleen bij alinea's.!

    Dit. En misschien is het simpelweg een gewoonte voor de mensen die dat doen, dat ze er zelf niet op letten.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ik denk dat vooral jongere gebruikers volgens mij.
    Maar als ik lees op de computer,
    Dan vind ik dat wel makkelijker.


    ©1998