• De stelling van deze week luidt:
    Muziekzenders en youtube zouden muziek niet moeten censureren.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Oneens en eens, ze zouden het juist wel moeten doen in sommige gevallen. Ik hoorde ooit eens een kindje van 5 jaar op straat zingen 'Fack you, fack you very very mu-u-uch'. Ik ging er naartoe en vroeg of ze wist wat het betekende, maar ze vond het gewoon leuk om te zingen. Hoe erg is dat niet eigenlijk!
    Aan de andere kant, ik ben fan van hollywood undead, die niks anders zingt dan scheldwoorden. Ook was ik onlangs op een festival en Green day zong liedjes waarin af en toe wel het woord 'fuck' of een ander scheldwoord in voorkomt.

    Om mijn mening dus wat te verduidelijken: De radio (die iedereen hoort) zou dat moeten doen bij elk liedje, maar ik vind dat je op het internet de ongecensureerde versie moet vinden. Dit geld alleen over scheldwoorden, als een artiest zingt over zijn eigen mening, mag daar geen censuur op toegepast worden! Het is zijn eigen creatie.

    Ik heb geen enkel probleem met censuur, behalve wanneer het de essentie van een nummer verloren doet gaan. Kijk naar bijvoorbeeld Last Resort van Papa Roach: de gecensureerde videoclip neemt al het nut van het nummer weg, want het is en blijft een ode aan iedere jongere die er uit wil, die zichzelf wil zijn. Door censuur toe te passen op zinnen die, tja, dan een toespeling maken op zelfmoord of automutilatie, wat bereik je dan? Vermindering van zelfmoordcijfers? Verminderde hoeveelheid jongeren met littekens op hun polsen?

    Nee, dan krijg je een verdeling in 2 groepen: de ene censureert en steekt zo zijn arrogante, onwetende kop in het zand, de andere is tegen censuur en stapelt woede en frustratie op. En dan gaat niemand nog vrijuit.

    Anderzijds heb ik niks tegen censuur op racistische of discriminerende zinnen. Zo veel "bitch" in een phrase proppen om zo te pochen met je "swag" of je "gangsta-ness", dat is eveneens je kop in het zand steken. En zij die bitch worden genoemd... Let me not repeat what I've said before.

    Onwetendheid is niks mis mee, maar onwetende arrogantie, in mijn ogen de tagline van censuur, daar heb ik iets tegen. Want dat is wat censuur is: de onwetende arrogantie van een minimale groep van mensen die weigeren te geloven dat er dingen bestaan als een seksuele en psychische revolutie. Go back to the medieval times then, and let us make our music. Thank you!


    Na regen komt zonneschijn.

    Eens, het maakt er de muziek niet beter op en kinderen kun je toch niet ''beschermen'' tegen schelden, en dingen als zelfmoord en automutilatie zoals hierboven word gezegt. Vroeg of laat krijgen ze hier toch een keer mee te maken.

    [ bericht aangepast op 11 juli 2013 - 0:49 ]


    4:21 ''We'll be alright''

    Holmcaster schreef:
    Eens, het maakt er de muziek niet beter op en kinderen kun je toch niet ''beschermen'' tegen schelden, en dingen als zelfmoord en automutilatie zoals hierboven word gezegt. Vroeg of laat krijgen ze hier toch een keer mee te maken.


    Eens, ze krijgen er ooit toch een keer mee te maken, maar of dat nu een kind van 5 of een kind van 12 is, is voor mij toch een groot verschil! Jonge kinderen nemen alles veel makkelijker over dan kinderen die wat ouder zijn. Natuurlijk, er zijn ook kinderen van 12 die dat soort dingen overnemen, maar vaak hebben ze dan al wel geleerd dat zulk soort dingen betekenen en weten ze dat het niet handig is om dat soort dingen te zeggen. Jonge kinderen hebben daar vaak geen idee van.


    Hamartia

    Ik zie niet veel censuur op tv enzo, maar dat komt denk ik ook doordat ik geen muziekzenders meer kan ontvangen (kut digitale tv)
    En op youtube, ja ik heb er niet echt last van.

    Eens.
    Na 22.00 uur kijken er (als het goed is) toch geen kleine kinderen meer.


    "Hercules, huh? That guy was like the Starbucks of Ancient Greece. Everywhere you turn - there he is." - Percy Jackson

    Eens. Ik hou niet van censureren en vind dat het zoveel mogelijk vermeden moet worden. Ondanks dat ik het heel stom vind dat er tegenwoordig zoveel mogelijk halfnaakte vrouwen enzo in clips wordt gepropt, om het maar beter te verkopen.


    "People find it far easier to forgive others for being wrong, than being right."

    Maar het zijn vooral VEVO en MTV die dat doen, YouTube nog niet zo zeer.

    Eens
    Maar ik vind wel dat er uitzonderingen moeten zijn, als het liedje bijvoorbeeld gaat over hoe stom negers wel niet zijn dat vind ik dat het mag.


    Fuck the world, love yourself

    Hiermee ben ik het groot en deels mee eens.
    Ik vind het ontzettend irritant als ik een piep hoor of even niks of wat voor manier ze dan ook gebruiken. Ik vind dat zonde van het nummer en het lijkt of de artiest niet kan schrijven wat hij/zij wil, vind ik.
    Aan de andere kant is het weer zo dat (kleine) kinderen deze woorden dan weer snel opnemen, leeftijdsgrens dan maar?


    You're Somebody's Hero ~ by me.