• In Griekenland heerst al enige tijd crisis, maar dat houdt archeologen niet tegen om hun ding te doen.
    In Athene, dicht bij de berg Olympus, werd onlangs een interessante ontdekking gedaan. Bij recent geleden onderzoek bleek dat er zich een groot magnetisch veld op zo'n vijftien meter diepte onder de grond bevond. Ondertussen is die grond ontgind en is er een houten luik tevoorschijn gekomen, dat onmogelijk in de tijd geplaatst kon worden. Het zag er erg oud uit, maar desondanks zat het potdicht. Het vreemde is, echter, dat de archeologen het met helemaal niets konden open krijgen. Teverheefs hebben ze er hun bijl in gezet, maar dat bracht alleen maar kapotte werktuigen en gebroken polsen teweeg.
    Twee studenten archeologie kregen de kans om de site te bezoeken, samen met hun mentoren en twee historici die verslag moesten uitleveren aan de universiteit, vanwege leerrijke doeleinden. Het was de studenten echter verboden om in de buurt van het luik te komen, die twee waren daar alleen maar om op onderzoek in de rest van de omgeving uit te gaan. Jammer genoeg waren de twee net iets te nieuwsgierig. 's Nachts, als iedereen slaapt, sluipen ze naar het luik en proberen het op allerlei manieren te openen. Dit lukt niet, totdat de klok twaalf uur slaat. Een verblindende lichtflits, en de twee waren verdwenen. Het enige wat overbleef, was een geheimzinnige omega in het midden van het luik.

    De volgende dag, raken de historici en mentoren van de twee studenten doodongerust en zoeken dag en nacht door, totdat ook zij verdwijnen. Ze worden wakker in één of andere gigantische troonzaal, waar twaalf prestigieuze tronen de kamer sieren. Ze waren allemaal leeg en de zaal was verlaten.
    Geen idee dat ze in het heilige rijk Olympus waren, gingen de vier mensen op zoek naar de studenten die ze kwijt waren gespeeld. Natuurlijk zijn de goden aanwezig in Olympus, en die willen koste wat het kost vermijden dat de kennis over hun heilige rijk onder de mensheid komt. Was de opening van de poort allemaal een grap van Hekate, of zit er meer achter en lopen de goden kans om ontdekt te worden? En zal het hen lukken om de mensen voor stom te houden?


    STORY.
    Bijna alles staat in de story, dus gelieve die eerst te checken voordat je aan je rol begint. (:


    Goden:
    - Zeus | Aiden Marro | Limits/Amber | 1,4
    - Poseidon | Ethan Walker | Tartarus/Xanthe | 1,4

    - Hermes | Pamphilos Abiron Priamos | Chiron/Shana | 1,3
    - Ares | Camulos "Cam" Riker Loukas | Castamere/Lene | 1,6

    - Demeter | Alyss Janine Thomas | Abelard/Brooke | 1,3
    - Aphrodite | Celeste Evanthe Berura | Lahey/Cheryl | 1,6
    - Artemis | Arrah Sevia Maheras | Merrow/Justine | 1,9


    Studenten:
    - Matthew ‘Matt’ Ellis | Ramsays/Michèle | 1,6
    - Vic Hastings | Pompeji/Fren | 1,7


    Mentoren:
    - Andrew Tristan Christopher Riddle | Castamere/Lene | 1,3
    - Hazel Jemima Harvelle | Ranger/Marthe | 1,3


    Historici:
    - Jack Hamwey | Limits/Amber | 1,9
    - Natsumi Sakura Yamazaki | Exorcism/Loïs | 1,5


    *Note:
    -Deze RPG was al eens eerder geopend, maar is nooit van start gegaan.
    -Eventuele nimfen komen erbij als alles vol is, moest dat ooit gebeuren.
    -Als er vragen zijn mag je ze altijd stellen. (:


    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 15 aug 2013 - 12:36 ]


    help

    Oké. Waar overnachten ze?


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Pompeji schreef:
    Oké. Waar overnachten ze?


    Het regent daar nooit, dus dat maakt eigenlijk niet echt uit. :')


    help

    Rol:
    Historicus.
    Naam:
    Jack Hamwey.
    Leeftijd: Niet jonger dan 23!
    28, hij verjaart op 7 maart.
    Geslacht:
    Mannelijk.
    Nationaliteit:
    Jack is Amerikaans.
    Uiterlijk: Foto + uitgebreide beschrijving.


    Jack heeft ravenzwart haar, zeeblauwe ogen en donkere wenkbrauwen. Als hij lacht krijgt hij vaak van die lachrimpeltjes bij zijn ogen. Hij heeft een mooi, goed gebit en een perzik-kleurige lippen. Hij heeft kleine oortjes die vaak verstopt zijn onder zijn haar. Hij draagt meestal een spijkerbroek, sneakers en een t-shirt. Vaak draagt hij ook een zonnebril, aangezien hij niet goed tegen fel licht kan.
    Karakter:
    Jack is een lieve man die graag voor zijn vrienden opkomt. Hij houd wel van een grapje maar hij kan ook heel serieus zijn, als het op geschiedenis aankomt bijvoorbeeld. Hij wordt niet snel boos, dat is niets voor hem. Hij hecht zich vaak aan mensen omdat hij altijd ver van huis is voor onderzoek. Hij houd een logboek bij waar hij al de vordingen in op schrijft. Jack is verzot op het eten van zijn moeder, dat is dan ook hetgene wat hij erg mist als hij weg is. Natuurlijk mist hij ook zijn familie, dat spreekt voor zichzelf. Zijn familie is heel trots op hem, dat hij zo’n hoge opleiding heeft gedaan. Jack maakt snel vrienden en hij heeft er ook veel. Hij houdt ervan om te surfen, daarom gaat hij in elke vakantie naar Australië. Hij heeft het geleerd van zijn vader toen hij nog maar heel klein was. Hij is ook vaak in het water te vinden. Jack heeft soms last van zijn dwangneurose. Dan moet hij dingen op een bepaalde volgorde leggen en dit werkt meestal op de zenuwen van de mensen om hem heen, dus hij probeert het gevoel meestal te negeren. Jack heeft al vaak in het ziekenhuis gelegen, voornamelijk omdat hij nogal klunzig is. Zo moest hij een keer een gat graven en is er de volgende dag in gevallen, resultaat: gebroken been. Jack houd van zijn werk en geeft er dan ook alles voor op. Sinds hij zich kan heugen wilde hij altijd al wat met de geschiedenis doen.
    Geschiedenis/Biografie:
    Jack zijn opa was een beroemd historici. Meestal nam zijn opa, als hij ergens was geweest voor onderzoek, iets meer voor Jack. Toen Jack een jaar of acht was overleed zijn opa. De laatste woorden van hem tegen Jack waren: ‘Op een dag zal jij ook een beroemd historici zijn. Want Jack onthoud: Als je gelooft in iets wat sterk genoeg is, wordt een deel van je werkelijkheid.’ Daarna stierf hij. Jack heeft zijn hele leven hard geleerd en in zijn droom geloofd. Hij heeft vanalles meegemaakt en mocht tijdens zijn stage al naar bekende, historische landen zoals Egypte en Tunesië. Hij is heel enthousiast over zijn werk en ook trots dat het hem gelukt is. Hij is afgestudeerd op zijn tweeëntwintigste. Zijn hele familie was erbij en daarna hebben ze nog een groot feest gehad. Jack vind het belangrijk dat je een band moet hebben met mensen waarmee je omgaat, zelfs als je ze niet mag. Daarom kan hij het vaak ook goed vinden met collega’s.
    Extra:
    Jack heeft wel last van zijn ADHD. Hij slikt nog steeds zijn pillen.


    [Ik vul hem zo verder in.]

    [ bericht aangepast op 8 juli 2013 - 22:53 ]

    Tartarus schreef:
    Rol: God
    Goddelijke naam: Poseidon
    Schuilnaam: Ethan Walker
    Uiterlijke leeftijd: 35
    Geslacht: Mannelijk
    Uiterlijk:


    Poseidon is de god van de zee en de oceanen, dit is vooral te zien in zijn waterblauwe ogen. Zijn ogen zijn ook ondoordringbaar en hij lijkt altijd dwars door je heen te kijken. Zijn haar is donker van kleur en niet lang noch kort. Hij is ook goed met gezichtsexpressies, waardoor je vaak direct ziet in welk humeur hij is en welk humeur je net hebt opgeroepen bij hem. hij is 1 meter en 88 centimeter en heeft een gespierd lichaam. Zijn gewicht is 86 kilogram. Hij is meestal ook te zien met stoppels en is ook vaak gekleed in jeans , t-shirt en gewone sneakers. Hij ziet er vaak bedrukt uit, maar dit wil niet zeggen dat het ook zo is, maar als hij lacht is het meestal best aanstekelijk. In de mensenwereld doet hij ook zijn best om niet op te vallen door zich in onopvallende kleuren te kleden bijvoorbeeld.
    Karakter: Stiekem is Poseidon een heel vriendelijk man, alleen is dat in de godenwereld niet altijd zo te merken. Integendeel, als hij zo serieus moet zijn wordt hij grimmig en dat zal altijd komen op ofwel woede aanvallen ofwel ruzie. Ondanks zijn vriendelijkheid is hij soms best geweldadig, hij en Zeus zitten elkaar wel vaker in de haren dreigend met oorlog en andere dingen die kunnen gebeuren. Als Poseidon kwaad is kan je waarschijnlijk ook altijd wel een aardschok of een ongewoon grote golf tegenkomen. In tegenstelling tot de andere goden heeft hij soms een beetje lak aan de regels, en overtreed er dan ook wel eens een paar. Hij is ook heel geconcentreerd en laat zich niet makkelijk afleiden. Hij is ook een heel trots persoon en vrij koppig. Hij is ook een doordrijver en wil altijd zijn gelijk hebben in welk opzicht dan ook. Hij is ook een echte familieman en iemand die helder nadenkt, enkel als hij zijn zin wil doen is dit totaal anders en tegenovergesteld. Dan is hij roekeloos en is zijn logische redenering vertroebeld door zijn wil.
    Extra: Hij woont niet echt op Olympus zelf, maar in zijn paleis in de oceaan, maar in tegenstelling tot Hades komt hij wel vaker op bezoek en maat hij alle belangrijke meetings mee. In de echte wereld heeft hij ook een huisje aan de kust en een paar dat hij Casiopea als naam heeft gegeven.

    ik hoop dat hij goed is, het is de eerste rol die ik zo uitgebreid opschrijf. En ik vind het moeilijk ook omdat het in de RPG wel duidelijker moet worden

    Is hij nu ged Marthe?


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Limits schreef:
    Rol:
    Historicus.
    Naam:
    Jack Hamwey.
    Leeftijd: Niet jonger dan 23!
    28, hij verjaart op 7 maart.
    Geslacht:
    Mannelijk.
    Nationaliteit:
    Jack is Amerikaans.
    Uiterlijk: Foto + uitgebreide beschrijving.


    Jack heeft ravenzwart haar, zeeblauwe ogen en donkere wenkbrauwen. Als hij lacht krijgt hij vaak van die lachrimpeltjes bij zijn ogen. Hij heeft een mooi, goed gebit en een perzik-kleurige lippen. Hij heeft kleine oortjes die vaak verstopt zijn onder zijn haar. Hij draagt meestal een spijkerbroek, sneakers en een t-shirt. Vaak draagt hij ook een zonnebril, aangezien hij niet goed tegen fel licht kan.
    Karakter:
    Jack is een lieve man die graag voor zijn vrienden opkomt. Hij houd wel van een grapje maar hij kan ook heel serieus zijn, als het op geschiedenis aankomt bijvoorbeeld. Hij wordt niet snel boos, dat is niets voor hem. Hij hecht zich vaak aan mensen omdat hij altijd ver van huis is voor onderzoek. Hij houd een logboek bij waar hij al de vordingen in op schrijft. Jack is verzot op het eten van zijn moeder, dat is dan ook hetgene wat hij erg mist als hij weg is. Natuurlijk mist hij ook zijn familie, dat spreekt voor zichzelf. Zijn familie is heel trots op hem, dat hij zo’n hoge opleiding heeft gedaan. Jack maakt snel vrienden en hij heeft er ook veel. Hij houdt ervan om te surfen, daarom gaat hij in elke vakantie naar Australië. Hij heeft het geleerd van zijn vader toen hij nog maar heel klein was. Hij is ook vaak in het water te vinden. Jack heeft soms last van zijn dwangneurose. Dan moet hij dingen op een bepaalde volgorde leggen en dit werkt meestal op de zenuwen van de mensen om hem heen, dus hij probeert het gevoel meestal te negeren. Jack heeft al vaak in het ziekenhuis gelegen, voornamelijk omdat hij nogal klunzig is. Zo moest hij een keer een gat graven en is er de volgende dag in gevallen, resultaat: gebroken been. Jack houd van zijn werk en geeft er dan ook alles voor op. Sinds hij zich kan heugen wilde hij altijd al wat met de geschiedenis doen.
    Geschiedenis/Biografie:

    Extra:


    [Ik vul hem zo verder in.]


    Oeh, Mr Fitz.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Ik hoop tegen vanavond m'n rol te kunnen invullen, maar de kleine is met koorts gevallen, dus het is even bezien hoe het hem afgaat vanavond. En anders ga ik zeker proberen om m'n rol tegen morgen af te hebben.


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Merrow schreef:
    Ik hoop tegen vanavond m'n rol te kunnen invullen, maar de kleine is met koorts gevallen, dus het is even bezien hoe het hem afgaat vanavond. En anders ga ik zeker proberen om m'n rol tegen morgen af te hebben.


    Ik ben benieuwd (;


    kindness is never a burden.

    Castamere schreef:
    (...)

    Ik ben benieuwd (;


    De kleine is op en af in bed uit bed, wat nog best drama is, maarja, niks aan te doen. Hij is goed ziek, dus die dingen nemen we er voor lief bij. Ik heb in ieder geval dan het begin van m'n personage, en ben nu bezig met de uiterlijke beschrijving. Heb me tussendoor goed uitgeleefd in photoshop, aangezien ik een juiste outfit zocht, maar deze niet vond :'D
    klik
    Het is niet zo heel bijzonders, aangezien ik zoiets op een kwartiertje gedaan heb, met een beetje mazzel gezien ik wel de juiste foto's moet hebben :'D Maar enfin, ik had dus een huntress outfit nodig voor Artemis :'D Haar favo outfit, die ze alleen niet draagt met sterfelijken in de buurt, om zichzelf niet te verraden XD

    Achja, met een beetje mazzel krijg ik haar tegen vanavond laat nog af, en anders toch tegen morgen ^_^


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Merrow schreef:
    (...)

    De kleine is op en af in bed uit bed, wat nog best drama is, maarja, niks aan te doen. Hij is goed ziek, dus die dingen nemen we er voor lief bij. Ik heb in ieder geval dan het begin van m'n personage, en ben nu bezig met de uiterlijke beschrijving. Heb me tussendoor goed uitgeleefd in photoshop, aangezien ik een juiste outfit zocht, maar deze niet vond :'D
    klik
    Het is niet zo heel bijzonders, aangezien ik zoiets op een kwartiertje gedaan heb, met een beetje mazzel gezien ik wel de juiste foto's moet hebben :'D Maar enfin, ik had dus een huntress outfit nodig voor Artemis :'D Haar favo outfit, die ze alleen niet draagt met sterfelijken in de buurt, om zichzelf niet te verraden XD

    Achja, met een beetje mazzel krijg ik haar tegen vanavond laat nog af, en anders toch tegen morgen ^_^


    I like (:


    kindness is never a burden.

    Rol: Godin
    Goddelijke naam: Artemis
    Schuilnaam: Arrah Sevia Maheras
    Uiterlijke leeftijd: 27 jaar.
    Geslacht: vrouw
    Uiterlijk:


    Artemis ziet eruit als een jonge vrouw van zeventwintig. Haar haren zijn lang, donkerblond en van achter rijkt het tot halverwege haar rug. Van voor is het iets korter geknipt. Ze draagt haar haren veelal in een losse staart, waarbij de voorste plukken vaak los komen te hangen. Er zit een soort slag/ lichte krul in haar haren die haar sterke, zelfs hoekige kaaklijn weet te verzachten. Het maakt dat haar sterke gelaatstrekken minder hard over komen. Verder heeft Artemis grote, lichtgrijze ogen die zilverachtig wegkleuren in het zonlicht. Daarbij heeft ze ook nog fijn gevormde lippen en een fijn gevormde, ietwat spitse neus.
    Artemis is iets langer dan gemiddeld met haar 1.72m en heeft een slank postuur met de juiste welvingen en rondingen. Ze draagt dit *klik* het liefst en de outfit representeert dan ook het best wie ze is, godin van de maan en de jacht. Om de schijn echter op te houden voor de sterfelijken, draagt ze in hun bijzijn veelal witte of pastelkleurige jurkjes die tot net boven haar knieën rijken.

    Karakter: Artemis is zeer volhardend en toegewijd in alles wat ze doet. Ze is in staat haar eigen doelen na te streven en te bereiken waar ze haar zinnen op heeft gezet. Ze is zelfverzekerd en onafhankelijk. Ze zal er dan ook alles aan doen om die onafhankelijkheid te behouden en zal een helpende hand ten alle tijden afslaan. Artemis heeft daarbij een groot gevoel voor rechtvaardigheid en doordat ze zich daadwerkelijk hecht aan haar idealen en principes, kan ze zelfs als eigenwijs en koppig worden beschouwd. Ze is dan ook een zeer zelfstandige vrouw die niet snel de raad van anderen aanneemt. Ook hoeft ze geen goedkeuring van anderen en laat ze zich ook niet snel ontmoedigen.
    Artemis kan zowel temperamentvol en onstuimig zijn, als zorgzaam en beschermend. Ze heeft weinig tot geen interesse in de liefde of seksuele facetten, maar doet alles voor degenen die haar dicht aan het hart staan. Wanneer men haar tot het uiterste drijft, is ze echter genadeloos en kan ze zeer onredelijk zijn. Ze geeft niet snel haar eigen fouten toe en biedt ook niet snel haar excuses aan.

    Extra: Artemis is de godin van de maan en de jacht, wat haar dus tot een uitmuntende jaagster maakt. Ze is dan ook in staat om te communiceren met dieren, en kan mensen in dieren veranderen. Dit laatste doet ze voornamelijk om de sterfelijken te straffen die haar misnoegd hebben. Tevens is ze de godin van de geboorte en is ze dus maagd, dit uit vrije wil. Ze moet dan ook weinig tot niets van mannen hebben, al is ze zeker wel ooit verliefd geweest op een man, op Orion. Haar tweelingbroer Apollo kon het echter niet verkroppen dat zijn maagdelijke zuster een geliefde had en misleidde haar, opdat ze Orion doodde. Ze is dus zeker wel in staat om iets voor een man te voelen.
    Haar voorkeur gaat uit naar de naam Artemis, en ze neemt haar schuilnaam dus ook echt enkel en alleen aan wanneer er sterfelijken in de buurt zijn.
    En ze heeft er een gruwelijke hekel aan wanneer men 'Artemis' afkort tot bijvoorbeeld: Arty of Missy. Ze heeft dan ook niet echt een bijzonder goed gevoel voor humor.

    [ bericht aangepast op 10 sep 2013 - 11:51 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Tartarus schreef:
    (...)

    Is hij nu ged Marthe?


    Yup. :3


    help

    Merrow schreef:
    Rol: Godin
    Goddelijke naam: Artemis
    Schuilnaam: Arrah Sevia Maheras
    Uiterlijke leeftijd: 27 jaar.
    Geslacht: vrouw
    Uiterlijk:


    Artemis ziet eruit als een jonge vrouw van zeventwintig. Haar haren zijn lang, donkerblond en van achter rijkt het tot halverwege haar rug. Van voor is het iets korter geknipt. Ze draagt haar haren veelal in een losse staart, waarbij de voorste plukken vaak los komen te hangen. Er zit een soort slag/ lichte krul in haar haren die haar sterke, zelfs hoekige kaaklijn weet te verzachten. Het maakt dat haar sterke gelaatstrekken minder hard over komen. Verder heeft Artemis grote, lichtgrijze ogen die zilverachtig wegkleuren in het zonlicht. Daarbij heeft ze ook nog fijn gevormde lippen en een fijn gevormde, ietwat spitse neus.
    Artemis is iets langer dan gemiddeld met haar 1.72m en heeft een slank postuur met de juiste welvingen en rondingen. Ze draagt dit *klik* het liefst en de outfit representeert dan ook het best wie ze is, godin van de maan en de jacht. Om de schijn echter op te houden voor de sterfelijken, draagt ze in hun bijzijn veelal witte of pastelkleurige jurkjes die tot net boven haar knieën rijken.

    Karakter: Artemis is zeer volhardend en toegewijd in alles wat ze doet. Ze is in staat haar eigen doelen na te streven en te bereiken waar ze haar zinnen op heeft gezet. Ze is zelfverzekerd en onafhankelijk. Ze zal er dan ook alles aan doen om die onafhankelijkheid te behouden en zal een helpende hand ten alle tijden afslaan. Artemis heeft daarbij een groot gevoel voor rechtvaardigheid en doordat ze zich daadwerkelijk hecht aan haar idealen en principes, kan ze zelfs als eigenwijs en koppig worden beschouwd. Ze is dan ook een zeer zelfstandige vrouw die niet snel de raad van anderen aanneemt. Ook hoeft ze geen goedkeuring van anderen en laat ze zich ook niet snel ontmoedigen.
    Artemis kan zowel temperamentvol en onstuimig zijn, als zorgzaam en beschermend. Ze heeft weinig tot geen interesse in de liefde of seksuele facetten, maar doet alles voor degenen die haar dicht aan het hart staan. Wanneer men haar tot het uiterste drijft, is ze echter genadeloos en kan ze zeer onredelijk zijn. Ze geeft niet snel haar eigen fouten toe en biedt ook niet snel haar excuses aan.

    Extra: Artemis is de godin van de maan en de jacht, wat haar dus tot een uitmuntende jaagster maakt. Ze is dan ook in staat om te communiceren met dieren, en kan mensen in dieren veranderen. Dit laatste doet ze voornamelijk om de sterfelijken te straffen die haar misnoegd hebben. Tevens is ze de godin van de geboorte en is ze dus maagd, dit uit vrije wil. Ze moet dan ook weinig tot niets van mannen hebben, al is ze zeker wel ooit verliefd geweest op een man, op Orion. Haar tweelingbroer Apollo kon het echter niet verkroppen dat zijn maagdelijke zuster een geliefde had en misleidde haar, opdat ze Orion doodde. Ze is dus zeker wel in staat om iets voor een man te voelen.
    Haar voorkeur gaat uit naar de naam Artemis, en ze neemt haar schuilnaam dus ook echt enkel en alleen aan wanneer er sterfelijken in de buurt zijn.
    En ze heeft er een gruwelijke hekel aan wanneer men 'Artemis' afkort tot bijvoorbeeld: Arty of Missy. Ze heeft dan ook niet echt een bijzonder goed gevoel voor humor.


    Goedgekeurd. Ik zet je er zo bij. (:


    help

    Hylla schreef:
    (...)

    Yup. :3
    YAY haha :')


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Ik maak Jack morgenochtend af.

    Limits schreef:
    Ik maak Jack morgenochtend af.


    Is goed. (: Dan kunnen we morgen beginnen. ^^


    help