• De stelling van deze week luidt:
    De koning(in) moet enkel nog een ceremoniële rol krijgen

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    I am an idiot, I move.

    Backfire schreef:
    (...)

    Dan was ik er niet geweest en dat had je heel erg gevonden (cat).


    Nope, mijn leven was dan een stuk beter :P


    quidquid excusatio prandium pro

    Okammy schreef:
    (...)

    Nope, mijn leven was dan een stuk beter :P


    Ew die smiley :c


    i put the fun in funeral

    Eens, en het hele systeem mag van mij afgeschaft worden. Het is gewoon zo oneerlijk. Neem gewoon een minister.


    -

    Imagined schreef:
    Oneens, we kiezen met zn alle een regering en die bestuurt het land. De koning(in) heeft al voor een groot deel een ceremoniële rol. Welke beslissingen maakt de koning(in) nu nog? Die handtekening om een besluit goed te keuren is volgens mij ook al een ceremoniële gebeurtenis. Ik denk dat iedereen eens moet stoppen met dat gezeur over de macht van het koningshuis, want die is al beperkt. Richt je op de andere dingen, zoals bijvoorbeeld het geld wat er aan het koningshuis besteed wordt nu er overal op bezuinigd wordt.


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Okammy schreef:
    (...)

    Overigens, ik heb dat deel van de geschiedenis altijd hilarisch gevonden: Nederlanders komen in opstand tegen de spanjaarden, beginnen een van de eerste republieken. Tweehonderd jaar later begint Frankrijk een opstand en sticht ook een republiek. Frankrijk gaat nog altijd de geschiedenisboeken in als het grote voorbeeld van de verlichting en de afname van de absolute monarchieen ook al was Nederland veel eerder met het zijn van een republiek (en venetie nog veel eerder)

    Tweehonderd jaar en een beetje later, wie zit er met een koning? De Nederlanders 8D


    Ja, dat is zo.


    Hamartia

    Imagined schreef:
    Oneens, we kiezen met zn alle een regering en die bestuurt het land. De koning(in) heeft al voor een groot deel een ceremoniële rol. Welke beslissingen maakt de koning(in) nu nog? Die handtekening om een besluit goed te keuren is volgens mij ook al een ceremoniële gebeurtenis. Ik denk dat iedereen eens moet stoppen met dat gezeur over de macht van het koningshuis, want die is al beperkt. Richt je op de andere dingen, zoals bijvoorbeeld het geld wat er aan het koningshuis besteed wordt nu er overal op bezuinigd wordt.


    Helemaal mee eens. Ik vind dat het koningshuis véél te veel geld kost. Laat ze daar maar op bezuinigen.

    [ bericht aangepast op 1 juli 2013 - 23:17 ]


    “I think everybody’s nuts.” - Johnny Depp

    Backfire schreef:
    (...)

    Ew die smiley :c


    Wat? :P Doet het je aan iemand denken? :P

    :P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P


    quidquid excusatio prandium pro

    Imagined schreef:
    Oneens, we kiezen met zn alle een regering en die bestuurt het land. De koning(in) heeft al voor een groot deel een ceremoniële rol. Welke beslissingen maakt de koning(in) nu nog? Die handtekening om een besluit goed te keuren is volgens mij ook al een ceremoniële gebeurtenis. Ik denk dat iedereen eens moet stoppen met dat gezeur over de macht van het koningshuis, want die is al beperkt. Richt je op de andere dingen, zoals bijvoorbeeld het geld wat er aan het koningshuis besteed wordt nu er overal op bezuinigd wordt.


    Happiness can be found even in the darkest of times if one only remembers to turn on the light ~ Albus Dumbledore

    Hihi, in België is dit nu wel extreem actueel ;)

    voor wie het nieuws gemist heeft: koning Albert treedt af, Filip is 21 juli koning

    Maar op zich vind ik dat de rol van de koning al ceremonieel genoeg is, al doen ze nog steeds nuttige dingen ook (zoals staatsbezoeken en economische missies)


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Ik vind dat ze zich best nuttig mogen maken. Wat zijn we met een koning die alleen maar lintjes doorknipt (of hij nu Albert of Filip heet). Nee als een koning zich nuttig kan maken moet hij dat ook doen.


    wees jezelf er zijn al zoveel anderen!!!

    Faliekant oneens. De koningin hééft inderdaad al grotendeels een ceremoniële rol, maar de kant die zeker niet ceremonieel is, is het staatsbezoek. Geloof me, ze halen meer geld binnen dan dat wij als Nederland aan ze uitgeven. Andere landen - met meestal enkel een president - vinden het interessant dat Nederland nog een koningshuis heeft. Dat is een reden dat ze met ons handelen. Als we het koningshuis zo ongeveer af zouden schaffen omdat ze toch niets meer mogen doen wat van waarde is voor ons land, lopen we veel handelsmogelijkheden mis. En daarbij inkomsten van ons land.
    Daarbij komt nog eens dat Mark Rutte het véél te druk heeft met de Kamer. Alle politici - behalve de koning(in) - hebben niet eens de tijd om op staatsbezoek te gaan.

    Dus: het geld wat we erin steken ís al niet zoveel (per hoofd) - geloof me, echt niet - en krijgen we allemaal dubbelen dwars terug.


    For those I love, I will sacrifice

    Scholar schreef:
    Ze verdienen veel meer geld voor Nederland he? Door alle handelscontracten etc die ze binnenhalen.


    This oneens dus


    Queer zijn is gewoon alles

    Eens.


    not to spoil the ending, but everything is going to be okay —

    Imagined schreef:
    Oneens, we kiezen met zn alle een regering en die bestuurt het land. De koning(in) heeft al voor een groot deel een ceremoniële rol. Welke beslissingen maakt de koning(in) nu nog? Die handtekening om een besluit goed te keuren is volgens mij ook al een ceremoniële gebeurtenis. Ik denk dat iedereen eens moet stoppen met dat gezeur over de macht van het koningshuis, want die is al beperkt. Richt je op de andere dingen, zoals bijvoorbeeld het geld wat er aan het koningshuis besteed wordt nu er overal op bezuinigd wordt.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Oneens
    De koningin heeft alleen maar een ceremoniële rol en moet die behouden, maar de koning heeft wel inspraak. De oranjes zijn goede mensen. Het is prima hoe het nu is. We hebben een staatshoofd die zich met de regering mag bemoeien, en een 'echtgenote van' die dat niet mag. Zo is het en zo hoort het. Punt.


    Brave like a cheetah ~ Dorothy & Manila