Oneens, we kiezen met zn alle een regering en die bestuurt het land. De koning(in) heeft al voor een groot deel een ceremoniële rol. Welke beslissingen maakt de koning(in) nu nog? Die handtekening om een besluit goed te keuren is volgens mij ook al een ceremoniële gebeurtenis. Ik denk dat iedereen eens moet stoppen met dat gezeur over de macht van het koningshuis, want die is al beperkt. Richt je op de andere dingen, zoals bijvoorbeeld het geld wat er aan het koningshuis besteed wordt nu er overal op bezuinigd wordt.
Handelscontracten die de koning(in) binnenhaalt? Lol whut? Volgens mij gaat daar toch echt de Minister van Buitenlandse zaken en zijn werknemers over. (Of een andere groep binnen de regering).
OT: Het is allang een ceremoniële rol :'D Ik zie veel liever dat het koningshuis wordt afgezet. Kost ons elk jaar veel te veel onnodig geld.
Imagined schreef:
Oneens, we kiezen met zn alle een regering en die bestuurt het land. De koning(in) heeft al voor een groot deel een ceremoniële rol. Welke beslissingen maakt de koning(in) nu nog? Die handtekening om een besluit goed te keuren is volgens mij ook al een ceremoniële gebeurtenis. Ik denk dat iedereen eens moet stoppen met dat gezeur over de macht van het koningshuis, want die is al beperkt. Richt je op de andere dingen, zoals bijvoorbeeld het geld wat er aan het koningshuis besteed wordt nu er overal op bezuinigd wordt.
JJHamblett schreef:
Eens. Ze gebruiken eigenlijk best veel geld. Lintjes doorknippen, handtekeningen zetten en de troonrede voorlezen is niet zó lastig.
Oneens. De koning(in) is vaak degene die op staatsbezoek gaat, en ik denk dan toch echt dat iemand als Willem-Alexander een stuk beter is dan iemand als Mark Rutte, vooral als Willem Máxima meeneemt :') Al had ik liever gehad dat Beatrix koningin was gebleven.
To the stars who listen — and the dreams that are answered
Imagined schreef:
Hier sluit ik me bij aan.
If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.