• Goed, hier zit ik al heel lang mee en moest het kwijt. Dus ik dacht, waarom niet op Quizlet? :]
    Zoals jullie hebben begrepen, is paardrijden een sport. Dat snap ik niet echt, want je zit op zo'n paard en bestuurt 'm. Hetzelfde als achter de computer zitten, vind ik. Dus ik vind paardrijden helemaal geen sport.
    Wat vinden jullie hiervan? (:


    Some people are art and do art at the same time

    Parachutes schreef:
    Nou ja, als schaken of darten ook een sport wordt genoemd, vind ik paardrijden ook wel een sport, ja.


    26 - 02 - '16

    Ik vind van wel.


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Paardrijden is wel een sport, omdat je best wel wat spieren gebruikt als je het aan het doen bent. Het is niet alsof het paard waarop je zit vanzelf alles doet wat je wilt wat hij doet.


    Aan niets denken is ook denken.

    Als je de juiste definitie van sport al niet kent, moet je niet over een specifieke categorie gaan praten.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Ik vind het een sport en het is officieel gezien ook een sport. ^^

    Ik weet niet of je ooit al hebt paardgereden, maar je moet er wel wat inspanningen voor doen, niet gewoon eventjes aan de teugels trekken zodat hij draait. Trouwens, als je bij draf de juiste beweging niet uitvoert, dan vlieg je er gewoon van. [Yep, ik spreek vanuit ervaring. :x]


    help

    Ik denk dat het wel een sport is, alleen al omdat je de hele tijd als je rijdt het er om gaat dat je samen met het paard ergens toe komt, en dat kan vaak vermoeiend zijn omdat elk paard een ander karakter heeft. Probeer een paard dat lui is maar eens aan het lopen te krijgen, dat kost vaak veel meer inspanning dan lastig schoolwerk of met volle tegenwind ergens naar toe fietsen. Daarnaast ben je ook nog de hele tijd in beweging, let je op val alles en nog wat en ben je voortdurend bezig met je houding afstemmen op hoe het paard loopt en in welke gang je bent. O, en een paard voelt ook nog eens je emoties aan, dus als je bang bent zal hij ook sneller er van door gaan, vervelend gaan doen en dat soort dingen. Je moet eigenlijk vertrouwen geven in iets dat even veel als jou denkt, en dus ook kan schrikken. Daar is best wel wat voor nodig (:
    Niet aanvallend bedoelt, trouwens. Ik begrijp ook best dat je het geen sport vindt, ik ben het er alleen niet mee eens. Maar probeer het een keertje, het is echt leuk ^^

    [ bericht aangepast op 29 juni 2013 - 19:37 ]


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    Requille schreef:
    Probeer eerst maar eens te rijden en er heel huids vanaf te komen. :')
    Het is helemaal niet hetzelfde, sinds wanneer heeft een computer een eigen persoonlijkheid en eigen wil? Je weet het waarschijnlijk niet, maar paarden zijn koppig en je moet een sterke wil hebben om zo'n beest in controle te houden. Als je een beetje niks zit te doen en niet zit op te letten merkt zo'n paard het en lig je er zo binnen een paar tellen vanaf, geloof me, je wil niet eindigen met blessuren en gebroken lichaamsdelen.
    Bovendien ben je juist heel veel met je beenspieren bezig, je zit namelijk niet zoals als je op een fiets zit, je moet een bepaalde houding aannemen, je moet mee bewegen. Je kan van paardrijden echt doodmoe worden.


    Jezus, jij voelt je snel aangevallen zeg. Het is toch niet gek dat leken er zo over denken? Ik doe zelf ook niet aan paardrijden en ik dacht ook altijd dat je alleen wat op een paard zat, maar een vriendin zei dat je best veel spieren moet gebruiken enzo.
    Anyway, ik zie het ook niet als sport sport, maar het heeft er wel veel van weg, net genoeg om het een sport te kunnen noemen. Je kunt immers ook wedstrijden doen etc. Enige verschil is, is dat het vaak grotendeels aan het paard ligt ipv aan je zelf of je wint of niet.

    Hoe dan ook, dan kan je je ook gaan afvragen of racen, karten en shit wel een sport is.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Backfire schreef:
    O shut up. Als je er geen verstand van hebt, kun je er maar beter niets over zeggen, want hier word ik echt pisnijdig van. Het is misschien niet vergelijkbaar met een conditiesport als hardlopen of boksen, maar het ís fysiek zwaar. Paardrijden is niet hetzelfde als de rondjes die je bij Ponypark Slagharen maakt weet je.


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio

    Requille schreef:
    Probeer eerst maar eens te rijden en er heel huids vanaf te komen. :')
    Het is helemaal niet hetzelfde, sinds wanneer heeft een computer een eigen persoonlijkheid en eigen wil? Je weet het waarschijnlijk niet, maar paarden zijn koppig en je moet een sterke wil hebben om zo'n beest in controle te houden. Als je een beetje niks zit te doen en niet zit op te letten merkt zo'n paard het en lig je er zo binnen een paar tellen vanaf, geloof me, je wil niet eindigen met blessuren en gebroken lichaamsdelen.
    Bovendien ben je juist heel veel met je beenspieren bezig, je zit namelijk niet zoals als je op een fiets zit, je moet een bepaalde houding aannemen, je moet mee bewegen. Je kan van paardrijden echt doodmoe worden.


    "Because I'm with you until the end of the line." - Stucky



    ot: Niet echt een goede vergelijking, lol.

    [ bericht aangepast op 29 juni 2013 - 19:48 ]


    A friend is one who believes in you when you have ceased to believe in yourself.

    Ik heb een vraag aan jou: Heb je ooit op een paard gezeten?
    Ja, je zit op een paard en bestuurt hem. Maar het is zwaar werk en je kun het echt niet zomaar één, twee, drie. Ik zit al bijna zeven jaar op paardrijden en ik merk elke dag dat er nog steeds mensen zijn die denken dat het makkelijker is dan het werkelijk is.
    Zo ben ik ooit van een paard afgevallen, omdat diegene er even geen rekening mee had gehouden dat er mensen op paarden zitten en dat paarden kunnen schrikken van dingen. Het paard waar ik op reed schrok en ik lag er naast. Even later ging ze zelf op een paard zitten en het bleek gelijk dat ze het had ondergewaardeerd; ze kon er niets van.
    Ja, je moet iets hebben voor paarden en je moet er tijd in willen steken. Ik rij zelf 1 keer per week, maar als het zou kunnen dan zou ik het liefst een eigen paard aanschaffen en er dan elke dag zijn. Je moet het er voor over hebben.
    Zelfs na bijna zeven jaar paardrijden heb ik nog vaak genoeg spierpijn om te weten dat ik wel degelijk actief bezig ben geweest. De meeste mensen denken dat het paard al het werk doet, maar het paard gaat echt niet stappen, draven of galopperen tenzij jij zegt dat hij dat moet doen. Er zijn zoveel dingen die je moet doen terwijl je op het paard zit.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Ubiquitous schreef:
    (...)

    Jezus, jij voelt je snel aangevallen zeg. Het is toch niet gek dat leken er zo over denken? Ik doe zelf ook niet aan paardrijden en ik dacht ook altijd dat je alleen wat op een paard zat, maar een vriendin zei dat je best veel spieren moet gebruiken enzo.
    Anyway, ik zie het ook niet als sport sport, maar het heeft er wel veel van weg, net genoeg om het een sport te kunnen noemen. Je kunt immers ook wedstrijden doen etc. Enige verschil is, is dat het vaak grotendeels aan het paard ligt ipv aan je zelf of je wint of niet.

    Hoe dan ook, dan kan je je ook gaan afvragen of racen, karten en shit wel een sport is.


    Dat is niet waar. In het algemeen geldt: hoe beter een paard, hoe sterker het karakter en temperament. Zet een beginner op zo'n paard en die komt er niet heel huids vanaf.


    i put the fun in funeral

    ItsNiall schreef:
    Tja... Ik zit niet op paardrijden, maar ik geloof wel dat het zwaarder is dan dat het er uit ziet. Ik zit zelf op Atletiek en ik geloof alleen niet dat paardrijden zwaarder is dan hardlopen. I'm sorry. :Y)

    Mijn jongere zusje zit zelf ook op atletiek en de keren dat ze op een paard zat, vond ze het wel degelijk moeilijk. Hardlopen gaat om uithoudingsvermogen en je benen doen het meeste werk. Bij paardrijden is je hele lichaam bezig. Je hersenen omdat je voorbereid moet zijn op alles. Je armen en je handen, omdat je het paard verschillende kanten op moet sturen en hulpen moet geven. Al je spieren in je lichaam om te zorgen dat je in het zadel/op het paard blijft zitten zelfs al doe je je voeten uit de beugels of rij je zonder zadel. En je benen om te zorgen dat het paard weet wanneer het van tempo moet wisselen.
    Al moet ik eerlijk toegeven dat ik zelf niet kan hardlopen. Nou ja, ik kan het wel maar niet op atletiekniveau.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Ik vind paarrijden wel een sport. Ik ben zelf amazone en er komt een hoop bij kijken dan alleen ,,sturen". Daarbij gaat ,,sturen" ook niet zo makkelijk als met de teugels wat sturen, hoor, dat vereist enorme oefening.